Sterk Wisselende Snelheden 30Mbit lijn

• 20 februari 2013
  • 3 reacties
  • 1563 keer bekeken

Beste Telfort,

Sinds ik als 'nieuwe' klant ben bij telfort ben kamp ik met sterk wisselende download snelheden. Op sommige zeldzame momenten haal ik snelheden van 16-20mbit terwijl op andere momenten ik niet eens de helft haal. Sterker nog de momenten dat ik aan het internetten ben schommel ik bijna altijd rond de 8mbit.
Dit vind ik zeer teleurstellend omdat ik vorig jaar (voor november 2012) ook klant was en na een snelheidsverhoging structureel +/-22mbit haalde (ik was kort overgestapt naar Tele2 maar de stabiliteit van de router/modem was dermate slecht dat het contract tussentijds is verbroken).
Ik vraag me ook af wat er is gebeurd met de snelheid van telfort en of dit samenhangt met een te zwaar belast netwerk. 

Maar in ieder geval wil ik weten of telfort bij mij op z'n minst 2/3 van de beloofde snelheid kan waarmaken of dat anders een prijsverlaging nodig is met twk (immers de prestatie van de internetlijn zijn vergelijkbaar met 'Internet Instap' en niet 'Internet Standaard')

Hopelijk is 1 van de telfort forum medewerkers bereid om antwoord te geven op mijn vragen.

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welke snelheid geeft het modem aan als "intrainsnelheid" op de statuspagina?
Hoe test je de snelheid? Is dit bedraad of draadloos?
Reputatie 1
Beste Telfort,

Sinds ik als 'nieuwe' klant ben bij telfort ben kamp ik met sterk wisselende download snelheden. Op sommige zeldzame momenten haal ik snelheden van 16-20mbit terwijl op andere momenten ik niet eens de helft haal. Sterker nog de momenten dat ik aan het internetten ben schommel ik bijna altijd rond de 8mbit.
Dit vind ik zeer teleurstellend omdat ik vorig jaar (voor november 2012) ook klant was en na een snelheidsverhoging structureel +/-22mbit haalde (ik was kort overgestapt naar Tele2 maar de stabiliteit van de router/modem was dermate slecht dat het contract tussentijds is verbroken).
Ik vraag me ook af wat er is gebeurd met de snelheid van telfort en of dit samenhangt met een te zwaar belast netwerk.

Maar in ieder geval wil ik weten of telfort bij mij op z'n minst 2/3 van de beloofde snelheid kan waarmaken of dat anders een prijsverlaging nodig is met twk (immers de prestatie van de internetlijn zijn vergelijkbaar met 'Internet Instap' en niet 'Internet Standaard')

Hopelijk is 1 van de telfort forum medewerkers bereid om antwoord te geven op mijn vragen.

Ik denk dat jij nog blij mag zijn aangezien er veel telfort gebruikers via een  internet standaard  abbo van Telfort `s avonds en in het weekend vaak nog niet 1 mbit halen. Wanneer ervaar jij de tragere downloadsnelheden, en op welke postcode woon jij?
De modem zelf geeft aan 23956/2160 (min of meer ook de snelheid die ik zou verwachten). Alleen in de praktijk ligt dit dus lager. Ik test dit onder andere door speedtest (alhoewel deze kleine bestanden gebruikt) en andere download programmas waarbij ik wel grote bestanden (>1gb) download. Bij deze langere downloads blijf ik vooral hangen rond de 8-10Mbps. De servers waarvan ik download zijn niet gewijzigd en ik haalde in oktober 2012 snelheden die twee keer zo hoog waren. Ik woon tevens in Amsterdam maar denk je dat sommige locaties lagere defacto snelheden hebben dan andere?

In ieder geval ik ben hier niet echt blij mee. Ik betaal voor een hoger abbonement terwijl ik marginaal betere download snelheden haal tenopzichte van het abonnement eronder. Kortom we betalen allemaal voor gebakken lucht.

Reageer