steeds trager internet

• 14 september 2015
  • 7 reacties
  • 128 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een aantal dagen loopt mijn verbindingssnelheid dramatisch terug. Ik heb een expireer-box en een abo met 50 Mb down en 5Mb up. Een week geleden was de snelheid volgens speedtest.net 47,45 Mb down en 4,57 up. Nu 4.03 Mb down en 1.85 Mb up.
Zijn er meer met deze negatieve ervaring en weet medewerker Telfort raad?

7 reacties

Reputatie 1
Vandaag (overdag) weer bijna normaal op upload na. Maar vanavond weer knudde. Wordt er soms veel bandbreedte weggesnoept door klanten met internet en tv en ben ik hier dan het slachtoffer van? Dit was voorheen niet zo.
Graag zie ik een reactie van een moderator van Telfort.
Reputatie 8
Badge +16
Ik ben dan wel geen moderator maar 1 van de dingen die ik mis in je verhaal is of je deze snelheid meet via wifi of via de kabel.
Met name in de avonduren kan verstoringen door bijvoorbeeld spaarlamepen je download via wifi verstoren.
Meet dus even over meerdere momenten van de dag en avond je snelheid bekabeld. Daarnaast, hoe is je netwerk thuis ingericht, maak je nog gebruik van zaken als switches, ITV, torrent downloads, newsgroepen e.d.
Reputatie 1
Alhoewel ik aan het verhaal over spaarlampen twijfel heb ik het toch maar even geprobeerd. En zo als ik al dacht maakt het niets uit.
Ik meet de snelheid via wifi en en bekabeld, dat heb ik op meerdere momenten gedaan. Nu is de snelheid ineens weer hoger (upload blijft nog achter), waarschijnlijk dat mensen nu zo'n beetje naar bed gaan.
Ik maak geen gebruik van ITV, torrent downloads. Wel af en toe van nieuwsgroepen, maar dat is alleen een beetje tekst-data. Aan mijn configuratie is niets veranderd, maar ik merkte de laatste dagen dat de boel 's avonds trager loopt.
Reputatie 8
Badge +16
Meet alleen via een netwerkkabel, daarmee sluit je verstoringen uit. Wi-Fi is altijd onderhevig aan omgevingsfactoren welke negatieve invloed kunnen hebben op je snelheid. Alleen met een netwerkkabel sluit je deze factoren uit.
Reputatie 1
Eindelijk, upload is sneller dan download! Proficiat Telfort!

Ik ben dus erg blij met mijn 50/5 Mb verbinding.
Reputatie 1
Een nu nog even bedraad:

http://www.speedtest.net/my-result/4742564242
Reputatie 1
Vannacht is mijn internet-abo omgezet naar 80 Mb en wellicht dat daardoor het resultaat van gisteravond er zo slecht uitzag (??).
Maar nu is het andere koek:
Zelfs een stuk beter dan verwacht!!

Reageer