beantwoord

Statics modem toewijzen

• 24 april 2018
  • 3 reacties
  • 78 keer bekeken

De modem is Arcadia V8
als ik inlog op de modem hoe wijs ik dan een statics ip adress toe?

had iets te maken met lease time, 600, ik had een timer gezet en dit kwam overeen met dat m'n online spel een Lag spike ondervindt en dat dit ook aanhoud voor een tijdje, 5-10 soms langer...

dus misschien lost een statics ip adress dit probleem op, maar hoe stel ik dat in? gelieve een GEDETAILEERD uitleg

met vriendelijke groet,
forum gebruiker
icon

Beste antwoord door Babylonia 24 april 2018, 20:11

Lease time van 600 seconden betreft je externe WAN IP-adres.
Na 5 minuten wordt het reeds gecheckt (en verlengd).
Je modem/router moet daarbij op DHCP blijven staan.

Hooguit voor apparaten achter de modem/router in je LAN omgeving zou je een vast IP-adres kunnen geven.
https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/experiabox-v8-sterke-firewall-geen-5ghz-internet-57193/index1.html#post496638
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Lease time van 600 seconden betreft je externe WAN IP-adres.
Na 5 minuten wordt het reeds gecheckt (en verlengd).
Je modem/router moet daarbij op DHCP blijven staan.

Hooguit voor apparaten achter de modem/router in je LAN omgeving zou je een vast IP-adres kunnen geven.
https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/experiabox-v8-sterke-firewall-geen-5ghz-internet-57193/index1.html#post496638
nog iets anders dat gedaan kan worden aan dit probleem?
Reputatie 8
Er is geen probleem met die lease time weergave in de logbestanden van je modem/router.
Dat is normaal !! (Dus geen fout).

Hoewel het WAN IP-adres officieel geen vast IP-adres is bij consumenten internet contracten, verandert dat IP adres in de praktijk bijna nooit. Denk ook niet dat het ook enig effect heeft om wel een "officieel" vast WAN IP-adres te hebben.

Hoe je eventueel een vast LAN IP instelt voor apparaten in je thuisnetwerk heb ik een link over gegeven.

Een Lag spike voor een game kan ook liggen aan de servers van die games.
Ervaar je met internetten, TV en telefoon problemen?

Reageer