Static route toevoegen op Experiabox V10?

• 8 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 1052 keer bekeken

Beste Telfort, forum,

Hoe maak ik een static route aan op de Experiabox V10 (t.b.v. een VPN)? Ik zie die optie namelijk nergens staan in de Experiabox V10 (ZTE H269A).

Bij voorbaat dank voor de hulp,

Pascal

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Dat kan niet, maar je hebt ook geen "static route" nodig om een VPN in te stellen.
Beste Kees-Jan,

Dank voor je antwoord. Misschien moet ik iets meer toelichten:

Ik heb een tweede router achter de Experiabox V10 staan. Tussen de twee routers heb ik een DMZ gebouwd, en ik wil van buitenshuis een VPN (OpenVPN) opbouwen naar de binnenste router, dus door de eerste router heen. Tot zo ver lukt dat, echter ik wil daarna ook via de VPN uitbreken naar het internet. Daar is zover ik weet een static route voor nodig op de Experiabox V10, omdat je binnen het VPN te maken hebt met een afwijkende IP-reeks.

Dit werkte allemaal prima in het verleden bij mijn vorige internetproviders Vodafone en OnsBrabantnet (is ook KPN, net als Telfort).

Kun je toelichten waarom dit bij Telfort niet mogelijk is op de Experiabox V10? Dat lijkt me toch een redelijk ernstige tekortkoming (het viel me zowieso al op dat de Experiabox V10 zeer beperkt is in de mogelijkheden).

Dank voor je hulp.
Reputatie 8
Badge +17
Telfort gebruikt andere firmware dan KPN in de V10 modems. Een beetje minimalistisch qua functionaliteiten.

Als je een beetje technisch bent dan kan je beter een Fritz!Box neerzetten en die gebruiken.
Beste Kees-Jan,

Dank voor je snelle reply.

Ik zat ook al aan het scenario te denken om een andere router te plaatsen. Het enige waar ik een beetje huiverig voor ben is het instellen van de SIP instellingen tbv de vaste telefoon. Hoe kom ik aan het wachtwoord e.d. voor het SIP account met de Experiabox V10? Er zit niet eens een diagnostics mode op dat ding om een pcap te maken oid, zoals ik elders op internet heb gezien bij andere routers.

Is er een bepaalde reden overigens dat je een Fritzbox aanbeveelt?

Alvast bedankt.
Reputatie 8
Badge +17
Je kan port mirroring instellen op de V10. Met WireShark kan je dan je SIP gegevens er uit destileren ;)

of even een Zyxel modem aankoppelen (marktplaats, lenen), dan kan je met telnet of SSH de running-config.xml er uit halen.

Fritz!Box heeft geen beperkingen qua functionaliteit op het Telfort netwerk.

Reageer