beantwoord

Standaard gateway niet beschikbaar.

• 20 november 2016
  • 15 reacties
  • 8896 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 4 reacties
Yo mensen,

Ik heb last van een wegvallende internetverbinding. Om de minuut of 5-10. Steeds geeft probleemoplosser dan aan 'standaard gateway niet beschikbaar. Ik heb en net een nieuwe router, en net een nieuwe laptop met windows 10. Met mijn andere apparaten heb ik geen problemen, maar met mijn nieuwe laptop ook niet als ik ergens anders verbinding maak. Alleen dus thuis via de Experia V8, ook bekabeld. Een aantal keer met telfort gebeld. De verbinding is ok naar de router toe (dat blijkt ook uit de andere apparaten waarmee ik draadloos contact maak), maar kennelijk gaat er iets mis met de instellingen? FRappant is dus dat ik er echt nergens anders last van heb. Telfort zegt dat ze me niet verder kunnen helpen, verwijst me door naar filmpjes op youtube over windows 10 verbindingsproblemen. Van alles geprobeerd, reset, accu-instellingen aanpassen, gateway invullen, drivers geinstalleerd, terug naar fabrieksinstellingen. Niks helpt uiteindelijk. Ik kan mijn laptop wel ter reparatie aanbieden, maar het is dus alleen een probleem dat ik met het telfort netwerk heb.

Heeft iemand een slim idee, trucjes? Dan zou je me enorm helpen! Dank alvast.

En anders zit er niks anders op dan een nieuw abonnement ergens te nemen, en hopen dat het daar goed gaat.

Thnx!;)
icon

Beste antwoord door Aad643 18 november 2017, 10:04

Al enige weken op zoek naar een oplossing voor het probleem “Standaardgateway niet beschikbaar” dat optreedt sinds ik binnenshuis niet langer gebruik maak van een bekabelde maar van een Wi-Fi verbinding. Anderen in huis hebben nergens last van dus je zoekt het probleem in de eerste plaats bij de eigen computer. Opvallend is dat het zoeken naar een oplossing via internet leert dat velen hetzelfde probleem hebben maar dat nergens een definitieve oplossing wordt geboden. (Behalve het weghalen van het vinkje bij het Energiebeheer van de netwerkadapter: “De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen” wat bij mij echter niet aangevinkt stond en dus ook geen oplossing bood)
Na eindeloos zoeken en experimenteren lijkt het dat er nu toch uitkomst is. Ga net als ik als volgt te werk:
Voer in de adresbalk van je browser in: 192.168.2.254
Je komt nu in het Login Screen van je modem
Voer het wachtwoord in: 1234 of Admin
Ga bij Start naar WLAN en vervolgens naar Settings
Zet Bandwith op 20 MHZ (stond bij mij op 20/40)
Zet Channel op Auto
Zet IGMP Snooping op ON (stond bij mij op OFF)
Sinds ik de standaardwaarden heb ingevoerd, heb ik geen problemen meer. Ook de “Wet van behoud van ellende” deed zich niet gelden: anderen in huis hebben nog steeds een werkende internetverbinding.
Succes!
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
op youtube over windows 10 verbindingsproblemen. Van alles geprobeerd, reset, accu-instellingen aanpassen, gateway invullen, drivers geïnstalleerd, terug naar fabrieksinstellingen. Niks helpt uiteindelijk.
Een gateway invullen in je Windows laptop? Daar ligt dan waarschijnlijk het probleem.
Gewoon op automatisch verbinding en ontvangen van netwerkgegevens laten staan.
Hey dank voor je antwoord.

Dat werd me aangeraden door iemand van de klantenservice 😉 maar goed was een van de dingen die ik heb geprobeerd. Netwerk uit de lijst bekend verwijderd, opnieuw connectie gemaakt, alle instellingen staan op automatisch. maar alsnog krijg ik de foutmelding. helaas.
Reputatie 8
Omdat je zegt met andere apparaten geen probleem te hebben,
en de laptop bekabeld aangesloten nog steeds problemen heeft, heb ik slechts 2 opties om te bedenken.
- Andere kabel gebruiken tussen modem/router en de laptop.
. Controleer met de opdracht prompt ----> cmd ----> ipconfig /all of je een verbinding hebt.
. Als het goed is krijg je een lijstje met netwerkgegevens en het uitgegeven IP-adres voor de laptop.
- Zet de firewall van de laptop eens uit.

Verder zou ik het ook niet weten.
Firewall had ik al uitgezet. Ik heb een nieuwe snoertje besteld, maar het blijft bizar dat het alleen gebeurt met het Telfort netwerk en als ik elders werk zijn er geen problemen. Nu krijg ik weer de melding van de probleemoplosser, dat de computer goed geconfigureerd lijkt te zijn, maar dat het primaire dns server niet reageert.

Om moedeloos van te worden 😉

maar wederom bedankt voor je moeite, word erg gewaardeerd!
Reputatie 8
Doe eens een algemene fabrieks-reset van de modem/router.
(Met puntig voorwerp 10 seconden in reset-gaatje achterin de modem/router).
gedaan. Na 5 minuten weer 'standaard gateway niet beschikbaar'
Reputatie 8
En dat dus alleen bij je Win10 laptop, en niet met andere apparaten.
Wel vreemd dat het na 5 minuten gebeurt.

Heb je dan verbinding via WiFi, of bekabeld?
Voor een stabiele verbinding gebruik kabel.
Reputatie 8
Badge +10
Ik lees in je eerste bericht dat je de driver voor de netwerkkaart opnieuw hebt geïnstalleerd.
Is dit de originele driver van de fabrikant of een driver uit de Windows WHQL database..?
Als dat laatste het geval is, zoek dan eens de exacte specificaties op van je netwerkkaart op en kijk eens of er op de website van de fabrikant een driver voor te downloaden is.
Fabrikanten leveren vaak één of enkele generieke drivers voor een complete range van drivers (one size fits all...) aan Windows om in aanmerking te komen voor de WHQL database en het kan voorkomen dat zo'n generieke driver niet helemaal lekker wil werken.
ik heb een nieuwe driver gedownload. En wonder boven wonder kijk ik al een half uur naar een streaming video 😉 Laten we hopen dat het zo blijft.

** te vroeg gejuicht. Leek even goed te gaan en dan krijg ik weer de melding dat de primaire DNS server niet reageert
Reputatie 8
Badge +10
Probeer eens de DNS-servers van Google.

8.8.8.8 primair
8.8.4.4 secundair
Al enige weken op zoek naar een oplossing voor het probleem “Standaardgateway niet beschikbaar” dat optreedt sinds ik binnenshuis niet langer gebruik maak van een bekabelde maar van een Wi-Fi verbinding. Anderen in huis hebben nergens last van dus je zoekt het probleem in de eerste plaats bij de eigen computer. Opvallend is dat het zoeken naar een oplossing via internet leert dat velen hetzelfde probleem hebben maar dat nergens een definitieve oplossing wordt geboden. (Behalve het weghalen van het vinkje bij het Energiebeheer van de netwerkadapter: “De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen” wat bij mij echter niet aangevinkt stond en dus ook geen oplossing bood)
Na eindeloos zoeken en experimenteren lijkt het dat er nu toch uitkomst is. Ga net als ik als volgt te werk:
Voer in de adresbalk van je browser in: 192.168.2.254
Je komt nu in het Login Screen van je modem
Voer het wachtwoord in: 1234 of Admin
Zet Channel op Auto
Sinds ik de standaardwaarden heb ingevoerd, heb ik geen problemen meer. Ook de “Wet van behoud van ellende” deed zich niet gelden: anderen in huis hebben nog steeds een werkende internetverbinding.
Succes!
Reputatie 8
Zet Channel op Auto

Voor de Experia Box V8 zijn dat allemaal reeds de standaard waarden.
Bij een reset (wat eerder in dit reeds oudere draadje naar voren komt), wordt alles reeds naar die standaardwaarden gezet. Dus lijkt me een ander probleem aan de orde.

(De ZyXEL modem/router en Experia Box V10 kan ik nu niet controleren, omdat ik elders ben).
Ik ben zo benieuwd of dit uiteindelijk is opgelost en hoe dan. Ik heb exact hetzelfde probleem!
Groet, Dick
Babylonia heeft gelijk dat "mijn" oplossing erop neerkomt dat de Experia Box V8 wordt teruggezet naar de standaardwaarden. Hoe dan ook het werkt hier nog steeds.
Dank je wel Aad643. Helaas werkt dat mij niet.... Dus mensen wie weet er raad het is erg irritant en dat met een nieuwe laptop met Windows 10

Reageer