beantwoord

Spontane Reset Zyxel modem

• 13 december 2013
  • 5 reacties
  • 1334 keer bekeken

Regelmatig bemerk ik dat mijn Zyxel Modem (P2602HW-D3A) spontaan reset. Het modem is zeer recent vervangen, Ik had dit probleem al eerder met mijn vorige modem. (wel in sterke mate..) , maar het probleem is nog niet echt opgelost.

Er is geen probleem met de voeding, dat heb ik gelogd met een registrerende multimeter.

De software versie op het modem is V 3.40 (A0A5)

Wat is de oplossing?
icon

Beste antwoord door Sebastiaan - Telfort 23 december 2013, 13:48

@keesveuger,

Zou je kunnen proberen het modem te resetten en vervolgens deze firmware te uploaden? Daarna moet hij automatisch naar de nieuwere versie gaan. Wellicht kan dit je reboots verhelpen.

Sebastiaan
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Met reset bedoel je wellicht reboot (opnieuw opstarten).
Resetten doe je handmatig met de resetbutton.

Spontane reboots kunnen het gevolge zijn van een instabiele verbinding als gevolg van slechte contacten of bekabeling.
Wat voor type ISRA-punt heb je (meterkast of woonkamer)?
Hoe is het modem daarop aangesloten?
Reputatie 8
Badge +16
Er is geen probleem met de voeding, dat heb ik gelogd met een registrerende multimeter.

Dat zou je eigenlijk moeten testen met een scoop terwijl het modem aan staat... zo zie je of er geen rare stoorsignalen op zitten.

Los daarvan, het wil wel eens helpen om het modem een factory reset te geven... zeker als er door Telfort een firmware-update is gepushed sinds het eerste moment van aansluiten.
Badge
@keesveuger,

Zou je kunnen proberen het modem te resetten en vervolgens deze firmware te uploaden? Daarna moet hij automatisch naar de nieuwere versie gaan. Wellicht kan dit je reboots verhelpen.

Sebastiaan
Ik heb de nieuwe firmware geinstalleerd.
Zie nog geen verbetering.
Soms wel tien maal per dag  reboot het modem spontraan.

Als ik zo op dit forum rondkijk ben ik ook niet de enige met dit probleem!

Los dit nu toch een op!

@keesveuger,

Sebastiaan
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb de nieuwe firmware geinstalleerd.

Heb je vervolgens automatisch een nieuwere firmware ontvangen?
Heb je daarna opnieuw het modem gereset door het resetknopje 30 seconden in te drukken?

Als ik zo op dit forum rondkijk ben ik ook niet de enige met dit probleem!

Los dit nu toch een op!

Je bent wel één van de weinigen die nog een ISDN-modem heeft en dat maakt het lastig om een oplossing te bieden... zeker als het modem kortgeleden al vervangen is.

Voor alle zekerheid... hoe is het modem aangesloten op het ISRA-punt? Is er een splitter aangesloten? Zijn er storingsbronnen in de buurt van het modem?

En gebruik je ISDN nog? Anders is het wellicht de moeite waard om de overstap naar een analoge lijn met nieuw modem te maken.

Reageer