Spontaan resettende P-2602-HW-D1A

• 4 december 2012
  • 5 reacties
  • 1816 keer bekeken

Badge
Beste Webcare,

Mijn vrouw en ik hebben regelmatig dat de internetverbinding eruit klapt (meermaals per dag), als ik dan de logs van de router bekijk dan zie ik alleen dat hij op een bepaald moment weer actief is geworden (de tijd dat hij eruit klapte). Op de router staat firmwareversie AJZ.7. We hebben al eens eerder een, soortgelijke, storing gehad en toen is de router omgewisseld. Voor haar werk is mijn vrouw afhankelijk van het internet, een uitval kan betekenen dat zij complete rapportages opnieuw moet schrijven en enorm veel tijd kwijt is aan dubbel werk. Mijn vraag is of u kunt achterhalen waardoor deze storingen veroorzaakt worden? En tevens de vraag of u ook stabielere routers in het assortiment heeft?

Met vriendelijke groet,

Christiaan Heerze

5 reacties

Badge
Storingen zoals deze zijn vaak te wijten aan 2 aspecten. Het modem en/of de kabel van aansluitpunt tot het modem.
Badge
Beide zijn de afgelopen tijd niet veranderd. Ik verdenk de router in deze, ook vanwege de ervaring(en) met zijn broertje/zusje die eerder bij ons in huis stond. Ik heb zelfs overwogen een andere router aan te schaffen, helaas zijn er maar weinig die dan ook VOIP bieden tegen een schappelijke prijs.
Reputatie 8
Badge +16
Als ik naar de firmware kijk, is het een oude Zyxel 2602.... die gaan wel eens kapot als ze erg oud zijn.

Via Marktplaats ofzo heb je vrij goedkoop een vervangend modem (10 à 15 euro is redelijk).

Andere optie is verlengen van je abonnement bij Telfort in combinatie met een nieuw bruikleenmodem (de Zyxel 2812). Dit kan via "Mijn Telfort".
Badge
Dit is het tweede modem, de eerste is door Telfort vervangen... Lijkt me dat dat mijn eerste optie in deze.
Reputatie 8
Badge +17
Dit is het tweede modem, de eerste is door Telfort vervangen... Lijkt me dat dat mijn eerste optie in deze.

Hangt er vanaf hoe oud het modem is en het modem indertijd gratis verstrekt door Telfort
Optie 2 is abo verlengen en dan krijg bij je nieuwe abo een bruikleen modem

Reageer