vraag

Splitsen wifi?

• 27 augustus 2017
  • 7 reacties
  • 480 keer bekeken

Hallo,
Ik ga van de week verhuizen en als het goed is verhuist telfort dan mee. krijg dan glasvezel en ik vraag me af of het volgende mogelijk is : kan ik op mijn aansluiting bijvoorbeeld twee verschillende wifinamen/inlog/ww maken?
Dus eentje voor mijzelf en eentje voor gasten? Dan zou ik ook graag die van de gasten minder snelheid willen geven..
Maar weet dus niet of dit kan

7 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Welke modem heb je nu..?
Want die verhuist mee...
Of heb je, omdat je een nieuwe glasvezelklant bent, een V10 gekregen..?

Edit: ik heb je eerdere topics gelezen en neem aan dat je nog steeds de V8 hebt..?
Zoals gezegd heeft deze geen gastnetwerk voor je wifi.
De Experia Box 10 heeft toch een wifi voor gasten?
Reputatie 8
Badge +19
De Experia Box 10 heeft toch een wifi voor gasten?
Ja, maar die heeft en krijgt hij niet..

Ik heb inmiddels gelezen in onderstaand topic van Telfort dat als je overstapt van xDSL naar glasvezel en je hebt al een V8, dat deze niet wordt vervangen door een V10.

https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350
Hoi Enterprise,

Ik had niet jou reactie nog niet gelezen dat het om een V8 gaat.
En nee, die wordt niet vervangen.....
Dank voor de reactie. Ik heb idd de v8. Is er een andere manier om dit toch te doen?
Reputatie 3
Ik gebruik zelf een Draytek glasvezelmodem en er lag nog een oude Sitecom router, daar ben ik mee aan het testen geweest wat er ging gebeuren als ik die aansloot op een vrije poort van de Draytek, was eigenlijk meer bedoeld om ook buiten betere WIFI te hebben.
Kortom het werkte moest gewoon zag op de smartphone de router en kon er gewoon op inloggen met het wachtwoord wat er bij hoorde.
Ik durf zo niet te zeggen of het was is, maar als het alleen voor gasten e.d. is zou u kunnen afwegen een goedkope router aan de Experia te hangen, maar aangezien ik geen Telfort heb durf ik niet te zeggen of het kan en mag, technisch ervaren Telfort gebruikers weten dit beter dan ik.
Ok zal kijken of dat werkt. Kan je dan ook de snelheid delen ofzo? Bv degene die ik gebruik wel volle snelheid en die andere een stuk minder? Het gaat erom dat als we nu allemaal gebruik maken van de wifi (eentje heeft een ps4) dat ik heel erg merk dat ik zelf zeer trage wifi heb.

Reageer