Sonos i.c.m. Zyxel P-2812HNU-F1

• 16 december 2012
  • 7 reacties
  • 2514 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb al een aantal post gezien omtrent het niet werken van Sonos apparatuur en de Zyxel P-2812HNU-F1.
ik heb deze week deze nieuwe modem gekregen en het probleem bestaat nog steeds!

Ik heb mijn play:5 een statisch IP-adres gegeven in het 'static DHCP'-menu. Als ik het mac-adres invul, een ip-adres opgeef dan vult hij zelf de hostname in als 'SonoZP'. Hij herkent het dus wel.

Ik heb gereboot met de sonos aangesloten en
de modem gereset met de sonos aangesloten.

Ik heb ergens gelezen dat er misschien een conflict is met het TCP/IPv6-protocol. Toen ik deze uitzette begon het lampje van de LAN-poort waarop de Sonos is aangesloten zenuwachtig oranje te knipperen. Af en toe was verbinding, ik heb zelfs 5 seconde muziek gehoord uit de play:5....Maar dat was het.

Er is nog 1 oplossing, noodoplossing eigenlijk, die ik morgen kan proberen en dat is een switch tussen de modem en de sonos hangen. Misschien dat dat werkt......

groeten,

Menno

7 reacties

Probleem met aansluiting Sonos Play5 op Zyxel P-2812HNU-F1 blijkt nog niet opgelost. Is er, behalve het plaatsen van een switch, een andere oplossing bekend van Telfort? Is er aan andere klanten een alternatieve modem ter beschikking gesteld? (voorheen op 'oude' Telfort modem' geen probleem met aansluiting Sonos apparatuur gehad).

Alvast bedankt.
Badge
Mooi dat het in ieder geval weer werkt.
Er zijn (zoals je weet) meer mensen die hier mee worstelen. Wellicht in nieuwe firmware of in nieuw type modem verholpen.

Gelukkig werkt het, ik heb speciaal voor de Sonos gekozen om gemakkelijk o.a. spotify te luisteren en geen huis vol met draden en grote speakers heb.
Zonder internet kan ik alleen via de line-in cd's afspelen of mijn mp3-speler er aan koppelen. Dat is toch een beetje te weinig functionaliteit voor €400,- vind ik.

Ik hoop op een firmware-update.
Met een beetje geluk duurt dat niet lang, V3.11 is te downloadenop de Zyxel-site dus ze zullen bij Telfort hier al wel mee bezig zijn...?
Badge
Dat denk ik niet, zelfs ík heb nog niet eens alles gelezen op dit forum...

'zo'n beetje' en ik bedoel natuurlijk alleen de relevante posts m.b.t. mijn probleem.
Maar als je nog een linkje hebt naar een betere oplossing die ik over het hoofd heb gezien hoor ik het graag!
Reputatie 8
Badge +17
Ja, ik heb zo'n beetje alles al gelezen op dit forum.

Dat denk ik niet, zelfs ík heb nog niet eens alles gelezen op dit forum...
Mooi dat het in ieder geval weer werkt.
Er zijn (zoals je weet) meer mensen die hier mee worstelen. Wellicht in nieuwe firmware of in nieuw type modem verholpen.
Badge
Ja, ik heb zo'n beetje alles al gelezen op dit forum.

De Sonos doet het als ik er een switch tussen zet.
Fijn dat ik weer normaal muziek kan luisteren, maar het blijft een tussenoplossing, wéér een apparaat dat in het stopcontact moet :-(

Van de Telfort helpdesk kreeg ik het bericht dat zij niet helpen met de configuratie van het modem en verwezen me naar dit forum. Nou, daar was ik dus al...

Het probleem is dus duidelijk, het ligt aan de Zyxel 2812HNU. Maar ik las ergens op internet dat Zyxel de bal doorschuift naar Sonos en andersom.
Misschien is het in de volgende update van de modem wel verholpen.
Deze had je ook gezien?
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/nieuw-modem-problemen-wifi-sonos-29818/#post308152

Reageer