beantwoord

Sneller internet

Reputatie 1
Wij hebben thuis 2 pc's staan die gebruik maken van deze adapter die dan via het stroomnetwerk naar de andere adapter gaat in de meterkast:
https://www.coolblue.nl/product/293994/devolo-dlan-500-duo-geen-wifi-500-mbps-2-adapters.html?tid=aud-391279716456:pla-410908537589&ref=365229&gclid=CjwKCAjwoKDXBRAAEiwA4xnqv0wMIsptGcQc8MEkR7p0ph1fws5vZPVZZ9LEEYZCmjh7HoM461GyPBoC9bYQAvD_BwE

Wij gebruiken deze adapter, omdat we boven geen draadloze verbinding kunnen hebben met de wifi van beneden. Je zou denken dat de download en de upload speed minimaal evenveel of hoger moeten zijn de de draadloze verbinding maar dit is niet zo.. het is zelfs een stuk lager. De adapters geven ook steeds een rode kleur, dus dit zou betekenen dat het een slechte verbinding heeft.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik weet dat ik een ethernetkabel kan gebruiken en die rechtstreeks van me pc naar me router kan laten lopen, alleen dit lijkt ons niks..

Zou het misschien ook een mogelijkheid zijn om een aparte router boven te hebben? En die dan ook via een ethernetkabel de pc's in kan voor nog een betere verbinding? En zou ik die router dan nog moeten aansluiten op iets?

En trouwens wat vinden jullie van de gratis routers die telfort leveren? ik zelf heb nog nooit een andere gehad, dus ik weet niet op welk niveau deze router zit? Ik heb op het moment de experia box v8.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jeroen.
icon

Beste antwoord door Enterprise 2 mei 2018, 06:22

Jeroen17 schreef:

Ik weet dat ik een ethernetkabel kan gebruiken en die rechtstreeks van me pc naar me router kan laten lopen, alleen dit lijkt ons niks..

En dat is nou nét de enige echt betrouwbare oplossing... :8

Jeroen17 schreef:

Zou het misschien ook een mogelijkheid zijn om een aparte router boven te hebben? En die dan ook via een ethernetkabel de pc's in kan voor nog een betere verbinding? En zou ik die router dan nog moeten aansluiten op iets?

Dat is inderdaad een mogelijkheid maar ook dan zal je een ethernetkabel aan moeten leggen vanaf de Experiabox naar de router boven.
Voordeel is wel dat je met deze aparte router beide PC's van internet kan voorzien, maar dat betekent dus wel weer extra kabels van de router naar de PC's.

Jeroen17 schreef:

En trouwens wat vinden jullie van de gratis routers die telfort leveren? ik zelf heb nog nooit een andere gehad, dus ik weet niet op welk niveau deze router zit? Ik heb op het moment de experia box v8.

De Experiabox V8 is een doorsnee consumentenmodem/router die prima geschikt is voor de gemiddelde gebruiker die geen hoge eisen stelt aan extra opties.
De kwaliteit van de wifi schiet te kort als je het hele huis wil voorzien van internet.

Wat de draadloze Devolo adapters betreft, deze moeten beter kunnen presteren, zeker voor het gebruik met PC's.
Ten eerste kan je proberen of het resetten van de beide adapters verbetering geeft.
In de handleiding staat hoe je dat doet.
Geeft dit geen verbetering dan is het advies om eens te wisselen van stopcontact als dat mogelijk is, zowel in de meterkast als boven bij de PC.
De adapters werken het beste als ze op dezelfde groep zijn aangesloten, misschien kan je daar nog iets mee.

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +17
In dit geval zou ik voor de Wifi versterker van Telfort gaan via de webwinkel van Telfort voor €50,- gaan en dan bekabeld aansluiten vanaf je huidige V8 modem naar de bovenverdieping dan kun je via Wifi van de versterker kiezen om de 5Ghz band te gebruiken.
Reputatie 8
Badge +19
Jeroen17 schreef:

En dat is nou nét de enige echt betrouwbare oplossing... :8

Jeroen17 schreef:

Dat is inderdaad een mogelijkheid maar ook dan zal je een ethernetkabel aan moeten leggen vanaf de Experiabox naar de router boven.
Voordeel is wel dat je met deze aparte router beide PC's van internet kan voorzien, maar dat betekent dus wel weer extra kabels van de router naar de PC's.

Jeroen17 schreef:

De Experiabox V8 is een doorsnee consumentenmodem/router die prima geschikt is voor de gemiddelde gebruiker die geen hoge eisen stelt aan extra opties.
De kwaliteit van de wifi schiet te kort als je het hele huis wil voorzien van internet.

Wat de draadloze Devolo adapters betreft, deze moeten beter kunnen presteren, zeker voor het gebruik met PC's.
Ten eerste kan je proberen of het resetten van de beide adapters verbetering geeft.
In de handleiding staat hoe je dat doet.
Geeft dit geen verbetering dan is het advies om eens te wisselen van stopcontact als dat mogelijk is, zowel in de meterkast als boven bij de PC.
De adapters werken het beste als ze op dezelfde groep zijn aangesloten, misschien kan je daar nog iets mee.
Reputatie 1
Ik heb het al gefixt: http://www.speedtest.net/result/7276496366.png

Blijkbaar hadden wij thuis nog een ethernetkabel door de muur lopen.. die ik nu heb aangesloten op mijn pc. Als nog bedankt voor julie hulp!
Reputatie 8
Badge +19
Jeroen17 schreef:

Ik heb het al gefixt: http://www.speedtest.net/result/7276496366.png

Blijkbaar hadden wij thuis nog een ethernetkabel door de muur lopen.. die ik nu heb aangesloten op mijn pc. Als nog bedankt voor julie hulp!

Prima toch..! 👍

Reageer