beantwoord

Snelheid wordt niet behaald met eigen modem

• 27 november 2017
  • 26 reacties
  • 455 keer bekeken

Reputatie 1
Beste Telfort medewerker(s) . Onlangs heb ik mijn eigen modem voorzien van andere software. Na enkele dagen kwam ik er vorige week achter dat mijn snelheid dramatisch slecht was. Ik heb toen de juiste firmware weer op mijn Draytek modem gezet, echter blijft de snelheid zelfs na ander halve week steken op 33/3. Voor mijn fout was de snelheid erg stabiel op 49/11. Kunnen jullie mijn lijn resetten oid ? BVD Nico

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door doedel001 17 december 2017, 21:22

Klopt wat jullie beide zeggen. Ik heb al meer dan 10 jaar Draytek modems. Ik probeer ook altijd alle firmware versies. Ik heb alleen in dit geval een foute versie te lang erop laten staan. Als ik ze probeer zie je meestal na een dag of je snelheid stabiel blijft / oploopt / of naar beneden gaat.
Als hij naar beneden gaat, moet je zo snel mogelijk een goede versie erop zetten. Anders krijg je dit dus. In het verleden bij Tweak ook al eens zo'n geintje gehad helaas. Dit heeft toen maanden geduurd. Vandaar dat ik altijd goed oplet bij een nieuwe Draytek firmware. Maar helaas bij deze laatste versie heb ik dat verzuimt...
Bekijk reactie

26 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Je modem is dacht ik niet het modem wat je van Telfort in bruikleen hebt gekregen, installeer het Telfort modem eens en wat voor snelheid haal je daarmee
Reputatie 1
Klopt Jimny, het is niet het standaard Telfort modem. Ik zal vanavond het Telfort modem eens aansluiten.
Ik zal dan morgen of overmorgen nog even laten weten of er iets veranderd is.
Reputatie 8
Badge +17
Goedso we wachten het af
Reputatie 1
De situatie om te beginnen ziet er precies hetzelfde uit.

VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 33022 Kbps.
Upload: 3424 Kbps.
Reputatie 8
Badge +17
Log eens in op je modem en wat staat daar als attainable voor down en upload
Reputatie 1
Attainable Rate 21823 (Kbps.) 40790 (Kbps.)

Maar dat was tot vorige week 21800 bij 48000 , dus dat zal nog wel toenemen.
Mijn snelheid was tot vorige week ook gewoon 48/11 ( ongeveer ) Die 21 up heb ik nog nooit gezien ( helaas 🙂 )
Reputatie 8
Badge +17
Gebruik dit modem voorlopig even en laat het met rust totdat de DLM de snelheid langzaam maar zeker weer toeneemt, want DLM reset is op dit moment niet aan de orde
Reputatie 1
Dag Jimny, ik zal het Telfort modem de komende tijd gebruiken. Ik zal het inderdaad eerst eens even een week of zo aankijken.. Dank je.
Reputatie 8
Badge +17
Ga maar uit van 2 weken
Reputatie 1
Als ik dit zo zie, kan het misschien wel 2 jaar duren 😞 er gebeurd echt niets.....

Current Time: 02.12.2017 (Sat) - 01:48:30
System uptime: 4 days 05:20:32

INTERNET
Download: 33022 Kbps.
Upload: 3424 Kbps.
Reputatie 4
Badge +10
Hey doedel001, op afstand zie ik ook dat je niet de maximale snelheid behaalt! Hoe lang is je kabel vanaf je hoofdaansluiting naar je modem? Voor een optimale verbinding mag de kabel niet langer zijn dan 1,5 meter. Kun je de kabel vanaf de hoofdaansluiting naar je modem opnieuw bevestigen? Als dat niet helpt, de kabel vervangen? Het is mogelijk dat de kabel niet in orde is. Hoor het graag van je 😳.

Bedankt @jimny!
Reputatie 1
Dag Jimny, het kabeltje is de standaard kabel die bij het modem zat.
Er zat er nog 1 in de doos, die er maar tussen gedaan. Die is ongeveer 30 cm. ( andere ook btw )
En modem opnieuw opgestart ( was vastgelopen oid, had vanmorgen geen internet ) .
Reputatie 1
Ik bedoel... Dag Deborah...
Reputatie 4
Badge +10
Haha ik begrijp je verwarring. Na het vervangen van de kabel meet ik geen verschil in snelheid. Om je verder te helpen zorg ik ervoor dat een monteur bij je langskomt. Wanneer komt het jou deze en volgende week goed uit? Dan plan ik een bezoek in 😳.
Reputatie 1
Dag Deborah, de dag maakt niet uit, zolang het niet op vrijdag is. Liefst in de middag. Alvast bedankt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi doedel001, ik heb een afspraak op 19 december om 12.15 kunnen maken. Komt dit voor je uit? Ik heb geprobeerd om eerder een afspraak in te plannen, alleen dat is niet gelukt :?. Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag!
Reputatie 1
Dag Deborah, Dat komt zeker goed uit. Het is inderdaad nog een poosje wachten, maar het is niet anders... dank voor je hulp.
Reputatie 4
Badge +10
Fijn! Graag gedaan:$. Kun je laten weten hoe het bezoek van de monteur is gegaan?
Reputatie 1
Dat ga ik zeker doen ! 🆒
Reputatie 1
Ik zal nog even een update geven : Aanstaande woensdag komt de monteur.
Ik heb bijna alle dagen in mijn modem gekeken. Tot en met donderdagavond stond er nog altijd 33 / 3..
Nadat mijn afspraak vrijdagmiddag was bevestigd voor aankomende woensdag toch nog even snel gekeken en stond de lijn plots op 40 / 7 ... Dit was de eerste beweging sinds week of 6...

Nu staat vandaag ( zondag de 17e ) de lijn op
Download: 46838 Kbps.
Upload: 10186 Kbps.
Badge
@doedel001,

Ik heb zelf ook een draytek modem (2860VN)

Ik weet niet welke type je hebt,maar het kan ook firmware afhankelijk zijn.

Had het ook eerst trainde de draytek netjes in op 100mb/s na firmware update trainde die in op 80/mb/s(bleek de verkeerde firmware te zijn ki had V1 genomen)ik had de keuze uit V1,V2,V3 en V4 firmware.

Hasd een berichtje naar draytek support gestuurd en zijden tegen mij probrees eens de andere firmware versies,na dat ik gedaan had gav bij mij uitendelijk V4 het beste resultaat wat betrefr de snelheid.

Een kleine 1,5 week geleden een update uitgevoerd(V4) ik zit nu netjes op 111,094 Kbps,probeer dat maar eens.

Zou zonde zijn als je het sneller kan oplossen door middel van firmwaare update ipv wachten op de monteur(je zal dan de experia box moeten aansluiten van de monteur/telfort,je snelheid klopt weer en zet je de Draytek terug weerkom je op lagere snelheid)
Reputatie 6
Badge +7
Idd er staat ook bij de firmware dat je andere kunt proberen als je de snelheid niet haalt.
Reputatie 1
Klopt wat jullie beide zeggen. Ik heb al meer dan 10 jaar Draytek modems. Ik probeer ook altijd alle firmware versies. Ik heb alleen in dit geval een foute versie te lang erop laten staan. Als ik ze probeer zie je meestal na een dag of je snelheid stabiel blijft / oploopt / of naar beneden gaat.
Als hij naar beneden gaat, moet je zo snel mogelijk een goede versie erop zetten. Anders krijg je dit dus. In het verleden bij Tweak ook al eens zo'n geintje gehad helaas. Dit heeft toen maanden geduurd. Vandaar dat ik altijd goed oplet bij een nieuwe Draytek firmware. Maar helaas bij deze laatste versie heb ik dat verzuimt...
Reputatie 4
Badge +10
Hoi doedel001, fijn dat je achter de oorzaak bent. Ik zie ook dat je weer ruim op je oude snelheid zit! Volgens mijn systeem kun je bekabeld 46 Mb/s behalen. Ik vermoed dat de verbinding even de tijd nodig had om op het oude niveau te komen:$. Een bezoek van de monteur lijkt mij overbodig. Mocht je er ook zo over denken, dan ga ik de monteur annuleren.
Reputatie 1
Dag Deborah, ik ben helemaal niet achter de oorzaak , de lijn is vanzelf naar 40/7 gegaan en een dag later naar 46 /10. Daar waar hij dus al 6 weken 33/3 aangaf.
Ik heb hier NIETS aan gedaan, de opstelling zoals hij nu is intern, heb ik 3 weken geleden gemaakt. Dus het is nu inderdaad opgelost , maar waarom ? dat weet ik niet.... Maar ben er wel erg blij mee ! :D
Maar een monteur is inderdaad niet meer nodig.

Dank jullie allen voor jullie hulp !

Reageer