Snelheid wederom laag 3de keer binnen 5 maanden

• 14 april 2013
  • 16 reacties
  • 4037 keer bekeken

Badge
Wederom helaas moeten konstateren dat de snelheid van bijv. pagina's algemeen traag verloopt, Youtube zit weer te bufferen op HD kwaliteit ( en dit om 01.26 am )
Speedtestfile van 1 GB en andere sites gaat gemiddeld met met 280 kb/sec, Usenet gaat daar in tegen volle bak, waar ligt het nu wéér aan ???
Is al de derde keer binnen 5 maanden dat zowat dezelfde storing er weer is, hier word je als klant dus echt niet goed van, was blij dat alles weer normaal functioneerde, echter is het van korte duur :(
Via Free VPN
[img]http://www.speedtest.net/result/2644095400.png[/img]

Via Telfort:
[img]http://www.speedtest.net/result/2644102376.png[/img]
Ben benieuwd wat nu de oorzaak is......
En hoe snel het gefixed word.....
Met vriendelijke groet, Foeps.

16 reacties

Reputatie 3
Badge
Even een vraag hoor. Usenet gaat volle bak? wat is je pc huisnr? ben wel benieuwd naar wat de postcode check zegt
Reputatie 8
Badge +16
wat is je pc huisnr?

Dat soort vragen en info hoort niet op een openbaar forum.

Je kunt ook gewoon vragen welke snelheid de postcodecheck aangeeft.
Reputatie 3
Badge
wat is je pc huisnr? Dat soort vragen en info hoort niet op een openbaar forum. Je kunt ook gewoon vragen welke snelheid de postcodecheck aangeeft.

je hebt gelijk. excuus. niet bij stil gestaan
Badge
Even een vraag hoor. Usenet gaat volle bak? wat is je pc huisnr? ben wel benieuwd naar wat de postcode check zegt

Postcode check bij mij geeft 10 Mb, maar dat is onjuiste info , zit hier al jaren stabiel op plus/minus 15 Mbit !
Reputatie 3
Badge
Postcode check bij mij geeft 10 Mb, maar dat is onjuiste info , zit hier al jaren op stabiel op plus/minus 15 Mbit !

ok dat is wel vreemd dan. wellicht even de klantenservice bellen om na te gaan hoe en wat?
Badge
En is er al wat bekend ??
Op de storingspagina word niet vermeld dat er problemen zijn, echter zijn deze er duidelijk wel....... Nog steeds dezelfde belabberde snelheden met pagina's laden , Youtube HD kijken, speedtest via android app ook maar 700 kb/sec, normaal 1600 kb/sec, testfile van 1 Gb gaat maar met 250 kb/sec !! normaal met 1.6 Mb/sec !
Alleen usenet gaat zoals het hoort, de rest is gewoon bagger !
Ik verwacht echter dat dit snel gefixed word, is al de 3de keer binnen 5 maanden dat dezelfde storing gewoon weer terug is.....
Is dit een test om het geduld van de klanten te testen ofzo ??
Word er nu onderhand wel een beetje ziek van om de hele tijd in herhaling te vallen hier op dit forum over dezelfde troubles.... update svp !
Net een test gedaan met die test-file's van 1 Gb per stuk, als ik hiervan 4 tegelijk laat lopen , dan gaan die allemaal met dezelfde max snelheid van 240-250 kb/sec. , dit is heel raar, het lijkt erop dat de snelheid gewoon gecapped word door Telfort, ik kan hier geen andere conclusie uit trekken...........
m.vr.gr. Foeps.
Badge
Postcode check bij mij geeft 10 Mb, maar dat is onjuiste info , zit hier al jaren op stabiel op plus/minus 15 Mbit !

ok dat is wel vreemd dan. wellicht even de klantenservice bellen om na te gaan hoe en wat?

Klantenservice bellen??? Ik dacht het niet, die komen aan met standaard verhalen of complete nonsens, daar heb ik echt geen zin........ zonde van de Euro's 😛
Reputatie 3
Badge
En is er al wat bekend ?? Op de storingspagina word niet vermeld dat er problemen zijn, echter zijn deze er duidelijk wel....... Nog steeds dezelfde belabberde snelheden met pagina's laden , Youtube HD kijken, speedtest via android app ook maar 700 kb/sec, normaal 1600 kb/sec, testfile van 1 Gb gaat maar met 250 kb/sec !! normaal met 1.6 Mb/sec ! Alleen usenet gaat zoals het hoort, de rest is gewoon bagger ! Ik verwacht echter dat dit snel gefixed word, is al de 3de keer binnen 5 maanden dat dezelfde storing gewoon weer terug is..... Is dit een test om het geduld van de klanten te testen ofzo ?? Word er nu onderhand wel een beetje ziek van om de hele tijd in herhaling te vallen hier op dit forum over dezelfde troubles.... update svp ! Net een test gedaan met die test-file's van 1 Gb per stuk, als ik hiervan 4 tegelijk laat lopen , dan gaan die allemaal met dezelfde max snelheid van 240-250 kb/sec. , dit is heel raar, het lijkt erop dat de snelheid gewoon gecapped word door Telfort, ik kan hier geen andere conclusie uit trekken........... m.vr.gr. Foeps.

Ik zie ook niets op de storingspagina staan dus misschien is dit wel een individueel geval?
Ik denk niet dat Telfort capped hoor, als dat zo zou zijn zou je Usenet ook niet op volle sterkte gaan.

Ik zou gewoon even de klantenservice bellen.
Badge
Die storingspagina is niet altijd up to date.... dus kan hier geen vermelding staan terwijl er wel storingen zijn....
En er kan zeker wel gecapped worden op verschillende protocollen, is gewoon een kwestie van regels aanmaken. ......
M.vr.gr Foeps.
Reputatie 3
Badge
Die storingspagina is niet altijd up to date.... dus kan hier geen vermelding staan terwijl er wel storingen zijn.... En er kan zeker wel gecapped worden op verschillende protocollen, is gewoon een kwestie van regels aanmaken. ...... M.vr.gr Foeps.

Telfort capped zowiezo niet geven ze aan.

En waarom zouden ze dat uberhaupt willen?

De storingspagina heeft vandaag de laatste update gehad zo te zien. Hier staat dat er een storing is in Amsterdam op 16 april.....
Reputatie 8
Badge +10

En er kan zeker wel gecapped worden op verschillende protocollen, is gewoon een kwestie van regels aanmaken. ......

Als je denkt dat Telfort de snelheid bij abonnees zou cappen ben ik benieuwd wat jij denkt dat ze daarmee te winnen hebben...
ADSL/VDSL providers geven een vermogen uit om bij te blijven in de  'snelheidsrace' met concurrenten die via kabel en glasvezel (veel) hogere snelheden bieden.
Cappen zou een negatieve uitwerking hebben op de alle investeringen die worden gedaan en klanten kunnen doen besluiten om over te stappen naar een andere provider.

Om jouw probleem op te lossen zou ik eens bij het begin beginnen, controleer alle hardware en fysieke aansluitingen en ruim je PC eens op.
Als je met Usenet 'volle bak' kan downloaden maar met een 1 GB testbestand van een FTP-server niet dan lijkt het probleem vermoedelijk achter het modem te zitten.

Tip: start je PC eens in 'Veilige modus' (met netwerkondersteuning) en ga eens lekker browsen en downloaden.
Als de door jou genoemde problemen zich dan niet voordoen weet je waar de oorzaak ligt...
Badge
Die storingspagina is niet altijd up to date.... dus kan hier geen vermelding staan terwijl er wel storingen zijn.... En er kan zeker wel gecapped worden op verschillende protocollen, is gewoon een kwestie van regels aanmaken. ...... M.vr.gr Foeps.

Telfort capped zowiezo niet geven ze aan.

En waarom zouden ze dat uberhaupt willen?

De storingspagina heeft vandaag de laatste update gehad zo te zien. Hier staat dat er een storing is in Amsterdam op 16 april.....

Mochten ze daadwerkelijk cappen, dan geven ze dat toch niet 1 2 3 toe........ ik spreek uit ervaring met andere providers, die zeiden dat ook, totdat ze het niet meer konden ontkennen omdat er steeds meer klagers kwamen met hetzelfde probleem en op dezelfde tijdstippen..... was toendertijd ook een capaciteits-probleem, die bleven maar klanten aannemen terwijl het netwerk van hun daar helemaal niet op berekend was....en wat krijg je dan.... File.....
Het mooie is natuurlijk dat ze die nieuwe klanten toch al binnen hebben voor een jaar en natuurlijk de inkomsten :P
Afijn waarom zouden ze dat willen?? simpele reden zou kunnen zijn > te weinig capaciteit, denk wel dat met al die nieuwe ITV abbo's  deze veel data vergen, zeker met HD materiaal, daar moet je echt wel je netwerk-capaciteit flink voor uitbreiden, doe je dat te laat, dan slibt de hele handel dicht en krijg je ontevreden klanten en die gaan op ten duur lopen >> Domino effekt ;-)
Plus natuurlijk gratis negatieve reklame op diverse fora....... of je dat als provider allemaal zou willen??
Denk dat de strategie toch wel anders is...... anyway ik wil graag gewoon krijgen waarvoor ik netjes elke maand betaal, niet meer en niet minder........
Dus webcare, wanneer aktie op deze storing ?????
M.vr.gr. Foeps 
Badge

Als je denkt dat Telfort de snelheid bij abonnees zou cappen ben ik benieuwd wat jij denkt dat ze daarmee te winnen hebben...
ADSL/VDSL providers geven een vermogen uit om bij te blijven in de  'snelheidsrace' met concurrenten die via kabel en glasvezel (veel) hogere snelheden bieden.
Cappen zou een negatieve uitwerking hebben op de alle investeringen die worden gedaan en klanten kunnen doen besluiten om over te stappen naar een andere provider.

Om jouw probleem op te lossen zou ik eens bij het begin beginnen, controleer alle hardware en fysieke aansluitingen en ruim je PC eens op.
Als je met Usenet 'volle bak' kan downloaden maar met een 1 GB testbestand van een FTP-server niet dan lijkt het probleem vermoedelijk achter het modem te zitten.

Tip: start je PC eens in 'Veilige modus' (met netwerkondersteuning) en ga eens lekker browsen en downloaden.
Als de door jou genoemde problemen zich dan niet voordoen weet je waar de oorzaak ligt...

Lees even de Reply van mij @ DikkeDikkie, en wat ze winnen met cappen ? > Bandbreedte !!
Wat hardware e.d betreft hoef je je geen zorgen te maken bij mj, ik heb er wel verstand van en hier is er niets defect of verkeerd aangesloten, ook mijn pc's, tablet, smartphone zijn netjes in orde......
De problematiek speelt al langer hier, en zoals topic zegt alweer de derde keer binnen 5 maanden.....
Ik heb in Dec j.l. ook een topic gestart ( over dezelfde troubles ) wat 80 pagina's groot is geworden en bekend werd bij Tweakers.net, de oplossing heeft toen al maanden geduurd...
Het is gewoon triest dat het zich de hele tijd blijft herhalen en de snelheid waarmee het opgelost word ook te wensen overlaat, je zou toch zeggen door ervaring weet men precies waar ze moeten kijken...blijkbaar niet, en denk je echt dat ze hier ( ADSL, VDSL) een fortuin gaan insteken ?? 
Tegen glasvezel kun je met koperdraad echt niet opboksen, is op voorhand al een verloren zaak, wat je wel kunt doen is ervoor te zorgen dat je een goed kwalitatief abbo voor een redeleijke prijs kunt aanbieden, voor consumenten die geen hoge snelheden wensen.
M.vr.gr. Foeps
Reputatie 3
Badge
Telfort capped zowiezo niet geven ze aan. En waarom zouden ze dat uberhaupt willen? De storingspagina heeft vandaag de laatste update gehad zo te zien. Hier staat dat er een storing is in Amsterdam op 16 april.....
Mochten ze daadwerkelijk cappen, dan geven ze dat toch niet 1 2 3 toe........ ik spreek uit ervaring met andere providers, die zeiden dat ook, totdat ze het niet meer konden ontkennen omdat er steeds meer klagers kwamen met hetzelfde probleem en op dezelfde tijdstippen..... was toendertijd ook een capaciteits-probleem, die bleven maar klanten aannemen terwijl het netwerk van hun daar helemaal niet op berekend was....en wat krijg je dan.... File..... Het mooie is natuurlijk dat ze die nieuwe klanten toch al binnen hebben voor een jaar en natuurlijk de inkomsten 😛 Afijn waarom zouden ze dat willen?? simpele reden zou kunnen zijn > te weinig capaciteit, denk wel dat met al die nieuwe ITV abbo's deze veel data vergen, zeker met HD materiaal, daar moet je echt wel je netwerk-capaciteit flink voor uitbreiden, doe je dat te laat, dan slibt de hele handel dicht en krijg je ontevreden klanten en die gaan op ten duur lopen >> Domino effekt 😉 Plus natuurlijk gratis negatieve reklame op diverse fora....... of je dat als provider allemaal zou willen?? Denk dat de strategie toch wel anders is...... anyway ik wil graag gewoon krijgen waarvoor ik netjes elke maand betaal, niet meer en niet minder........ Dus webcare, wanneer aktie op deze storing ????? M.vr.gr. Foeps

Ik vind het persoonlijk wat vergezocht. Zou ook wat zijn als Telfort bewust zou cappen. Cappen komt volgens mij alleen voor bij lijnen waarbij stabilliteit niet te garanderen valt. Dan nog lijkt me dat dit in overleg met de gebruiker is.
Lijkt me zelfs een verplichting.

Als Telfort zomaar klanten zou cappen waarbij de verbibnding gewoon prima is zouden ze aardig in overtreding zijn lijkt me.

Maargoed, genoeg tips te vinden hier op het forum. Ik zou ze eerst allemaal eens uitproberen om zowiezo de thuislocatie uit te kunnen sluiten. Dat zal Telfort namelijk ook vragen anders is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Badge
@ DikkeDikkie, zoals ik al zei, mijn hard- en software is in orde, problematiek ligt bij Telfort....................
M.vr.gr. Foeps
Badge
En plotseling sinds vandaag storing weg.............. de zeven wonderen zijn de wereld nog niet uit..... zal het in de gaten houden of het ook zo blijft, echter wel jammer dat hier helemaal geen reaktie van een Telfort-medewerker is gekomen, maarja , alles went zullen we maar zeggen :P
Zal overdag nogeens wat testjes uit voeren om even alles uit te sluiten.........
M.vr.gr. Foeps

Reageer