beantwoord

Snelheid vraag Internet Extra

• 21 augustus 2016
  • 16 reacties
  • 201 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Beste telfort,

Ik heb een internet extra abb. Mijn snelheid nu is: 54160 (Kbps.) Als ik een postcode check doe 50 meter om de hoek bij mijn aansluiting zie ik dat ze daar 74mb halen. Kunnen jullie kijken waar dit aan ligt?

dank !
icon

Beste antwoord door Leon 22 augustus 2016, 11:51

Welkom lennertp op ons forum! Ik zie dat op huisnummer 3 een hogere snelheid mogelijk is door middel van "bonding" (pair bonding). Op huisnummer 3 met toevoeging R is pair bonding geen optie. Overigens is pair bonding sowieso niet mogelijk bij Telrort, waardoor de snelheid van 95 Mb/s op huisnummer 3 ook niet haalbaar is met een Telfort-verbinding.
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Doe onderstaande check eens en post dan (het liefst) een screenshot hiervan in je volgende reactie.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Reputatie 1
Badge +1
ik woon op R.. maar op gewoon 3 zonder toevoeging kan je wel 95 halen
Reputatie 8
Badge +10
ik woon op R.. maar op gewoon 3 zonder toevoeging kan je wel 95 halen
Daar zal het verschil wel door veroorzaakt worden, de postcodechecks hebben vaker moeite met huisnummertoevoegingen.

Kan je een screenshot posten van de statuspagina van de modem waarop zowel de actuele als de haalbare (attainable) snelheid zichtbaar is.
Als je modem bij attainable ook ca. 74 Mbps (of wellicht 95 Mbps) aangeeft kan je upgraden naar deze snelheid.
Je hebt nu blijkbaar nog het 'oude' Internet Extra abonnement van 50/5 en je kan deze upgraden naar het 80/8 abonnement door je contract met een jaar te verlengen.
Je gaat dan ook een paar Euro per maand meer betalen...
Reputatie 1
Badge +1
ik heb laatst het abb omgezet en laten vernieuwen.... maar snelheid pakt m niet...
Reputatie 8
Badge +10
Dan zou je nu inderdaad 80/8 Mbps binnen moeten hengelen...
Is je modem met een korte DSL-kabel aangesloten op de modem..?
Reputatie 1
Badge +1
Jep gewoon normaal aangesloten, maar voor 80/8 moet je profiel 17b hebben toch?
Reputatie 1
Badge +1
Het lijkt wel of de vertakking naar mijn toevoeging R niet is aangesloten ofzo...
Reputatie 8
Badge +10
Het lijkt wel of de vertakking naar mijn toevoeging R niet is aangesloten ofzo...
Mogelijk... het is zelfs mogelijk dat je op een andere buitenringkast iets verderop bent aangesloten omdat de dichtsbijzijnde (waar je buren aanhangen) vol zat tijdens jouw aanvraag.
Telfort is de enige die dit kan bevestigen, en ook de vraag waarom je niet hoger komt dan 54 Mbps.
Telfort Webcare leest hier mee en zal je vraag naar verwachting binnenkort (vanaf morgen) kunnen beantwoorden.
Reputatie 1
Badge +1
Dan wacht ik het af..
Reputatie 5
Badge +1
Welkom lennertp op ons forum! Ik zie dat op huisnummer 3 een hogere snelheid mogelijk is door middel van "bonding" (pair bonding). Op huisnummer 3 met toevoeging R is pair bonding geen optie. Overigens is pair bonding sowieso niet mogelijk bij Telrort, waardoor de snelheid van 95 Mb/s op huisnummer 3 ook niet haalbaar is met een Telfort-verbinding.
Reputatie 1
Badge +1
Ok.. maar waarom is het niet mogelijk? Dus ik kan nooit een hogere snelheid halen?
Reputatie 8
Badge +16
Dat klopt, technisch is de infrastructuur niet ingericht op pair-bonding op jouw adres. Alleen als je zelf de meerkosten (> 500 euro) wilt aftikken dan kan je een hogere snelheid krijgen. En zoals Leon daarnaast aangeeft is pair-bonding via Telfort niet mogelijk.
Reputatie 1
Badge +1
Mm jammer.. dan maar overstappen
Reputatie 8
Badge +16
Mm jammer.. dan maar overstappen

Naar waar? en welke snelheid denk je te halen....ook KPN zal je geen hogere snelheid bieden. Blijft alleen kabel over.
Reputatie 1
Badge +1
Dan maar kabel idd
Reputatie 5
Badge +1
Hoi lennertp, ooit is er blijkbaar maar één aderpaar (rood en blauw) naar jouw woning getrokken en lopen er naar huisnummer 3 twee aderparen (rood/blauw en oranje/wit). Hierdoor is het technisch mogelijk om daar de dubbele snelheid te kunnen leveren over de koperdraden. KPN biedt wel pair bonding aan, maar daar heb je ook niet veel aan aangezien het bij jou helaas niet mogelijk is.

Reageer