beantwoord

Snelheid verhoogd op adres, nog niet in V8 zichtbaar

• 13 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 114 keer bekeken

Beste Telfort,
Op ons adres is er sinds een aantal weken rond de 100 mbps snelheid mogelijk volgens foursquare. Ik heb een 50/5 standaard abonnement, maar de experiabox v8 laat nog de snelheid voor de verhoging zien: 15/1. Kunnen jullie ervoor zorgen dat ik van de 50/5 gebruik kan gaan maken?
alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Wieger DB 21 augustus 2017, 10:45

Hoi Odee, mijn excuses voor de late reactie. Allereerst wil ik je verwelkomen op het forum. Leuk dat je hier je vraag stelt! :)

Op het moment van schrijven maakte jij nog gebruik van een ADSL profiel met een maximumsnelheid van 20mbit. Ondertussen heb je het advies van Kees-Jan gevolgd en je abonnement verlengd. Een goede keuze als je het aan mij vraagt! 😉 Graag wil ik je nog wat meer achtergrond geven over de snelheden. Toen je in 2014 klant werd bij ons, heb je een abonnement van 20mbit download besteld. Deze snelheid hebben wij ook aan je geleverd. Op Mijn Telfort zie je nu inderdaad dat je snelheid naar 50mbit ingesteld zou worden. Dit was ook gebeurd zonder de verlenging. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om voor iedereen met een Alles-in-1 Standaard pakket de snelheid te verhogen naar 50mbit. We doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk voor alle klanten uitgevoerd te hebben, al is dat wel voor de lange adem. In 2018 hopen wij alle klanten naar de hogere snelheid overgezet te hebben.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +17
KPN stuurt( na een paar maanden!) een monteur voor de overname van de lijnen in de kast. Dat gebeurd 1-op-1. Het is dan de vraag of je daadwerkelijk overgezet wordt naar VDSL in de kast of dat je op ADSL blijft.
Bij mij (en mijn schoonvader) was dat zo het geval.
Als je je abonnement nu verlengt wordt de lijn direct overgezet naar de kast op het juiste profiel, VDSL dus.
Bedankt voor je snelle antwoord Kees-Jan.
Maar ik heb toch al een abonnement die 50/5 beloofd? Waarom moet ik deze dan verlengen om het geregeld te krijgen? Het is toch krom dat ik nog op ADSL sta, terwijl VDSL beschikbaar is en ik al sinds 2015 voor VDSL betaal en Telfort inmiddels dus 50/5 beloofd? Ik verwacht van Telfort dat zij ervoor zorgen dat ik krijg waarvoor ik betaal. Zowiezo zouden ze bestaande klanten beter moeten informeren en actietarieven ook voor bestaande klanten zouden moeten gelden (nu weer half jaar korting voor nieuwe klanten, maar waarom geen korting voor bestaande klanten?)
Telfort, willen jullie ook reageren aub?
Reputatie 8
Badge +17
...
Maar ik heb toch al een abonnement die 50/5 beloofd? Waarom moet ik deze dan verlengen om het geregeld te krijgen?
Simpel: KPN neemt 1-op-1 over, zoals het in de (wijk)central ingesteld is; als je het NU wil hebben kan je verlengen.

Ik geef alleen aan hoe het is geregeld, en hoe je je snelheid kan krijgen... 😉
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Odee, mijn excuses voor de late reactie. Allereerst wil ik je verwelkomen op het forum. Leuk dat je hier je vraag stelt! :)

Op het moment van schrijven maakte jij nog gebruik van een ADSL profiel met een maximumsnelheid van 20mbit. Ondertussen heb je het advies van Kees-Jan gevolgd en je abonnement verlengd. Een goede keuze als je het aan mij vraagt! 😉 Graag wil ik je nog wat meer achtergrond geven over de snelheden. Toen je in 2014 klant werd bij ons, heb je een abonnement van 20mbit download besteld. Deze snelheid hebben wij ook aan je geleverd. Op Mijn Telfort zie je nu inderdaad dat je snelheid naar 50mbit ingesteld zou worden. Dit was ook gebeurd zonder de verlenging. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om voor iedereen met een Alles-in-1 Standaard pakket de snelheid te verhogen naar 50mbit. We doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk voor alle klanten uitgevoerd te hebben, al is dat wel voor de lange adem. In 2018 hopen wij alle klanten naar de hogere snelheid overgezet te hebben.

Reageer