beantwoord

Snelheid verhogen internet

• 16 maart 2014
  • 17 reacties
  • 14733 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste Telfort, 

Ik zou graag willen weten of mijn internetsnelheid omhoog geschroeft kan worden..
Ik betaal voor 20mbits, maar ontvang de helft.

Vind dit niet correct.. toen ik dit abbonoment heb genomen, heb ik natuurlijk eerst de postcode check gedaan. 
Deze gaf toen aan op datmoment aan dat ik 20mbits wel zou moeten kunnen ontvangen. na een maand vond ik de snelheid toch niet acceptabel en heb nog eens de check gedaan.. en toen kon ik ineens veel minder mbits ontvangen.. 

Ik had eerst maar 5mbits en dat is na veel gezeik met jullie naar 10 opgeschroeft. maar ik ben nog niet tevreden. Ik zou graag 20 mbits willen ontvangen het geen waar ik ook voor betaal en wat jullie mij hebben beloofd. 

Ik zou graag een oplossing willen of jullie hebben na dat mijn contract eindigd een ontevreden klant die niet nog eens een contract met jullie aan gaat en zal ik ook niemand aanraden om voor jullie te kiezen.. 

Graag hoor ik van jullie. 

Mvg, R.
icon

Beste antwoord door Henk - Telfort 18 maart 2014, 10:55

@Dutchking,

Je maakt gebruik van Internet Instap en de snelheid die daarbij hoort komt overeen met de snelheid die je nu haalt.

Je kunt eventueel je contract verlengen, om de hogere snelheid wel te halen. Ik kan eventueel ook de verlenging voor je doen.

Henk
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Als de postcodecheck 20Mbps aangeeft als haalbare snelheid op jouw adres... dan zou dat gewoon haalbaar moeten zijn.

Om bij het begin te beginnen...

Welk modem heb je?
Wat voor ISRA-punt heb je?
Hoe is het modem aangesloten op het ISRA-punt?
Welke snelheid geeft het modem aan op de statuspagina?
Reputatie 1
Badge
Als de postcodecheck 20Mbps aangeeft als haalbare snelheid op jouw adres... dan zou dat gewoon haalbaar moeten zijn.

Om bij het begin te beginnen...

Welk modem heb je?
Wat voor ISRA-punt heb je?
Hoe is het modem aangesloten op het ISRA-punt?
Welke snelheid geeft het modem aan op de statuspagina?

1. ZyXEL P-2812HNU-F1
2. Dit israpunt heb ik [ plaatje ]  (Volgens mij)
3. Rechtstreeks van het israpunt naar de modem
4. Ik heb een DSL TEST  gedaan

Er is hier een monteur geweest om het aan te sluiten.

Reputatie 8
Badge +16
Het plaatje van het isra-punt geeft niks specifieks aan... kun je een foto plaatsen?

Het modem geeft aan (plaatje bij 4) dat je 12 à 13Mbps haalt. De signaalwaardes zien er op zich redelijk uit.
De vraag is even of er ècht 20Mbps beschikbaar zou moeten zijn op jouw adres...
Reputatie 1
Badge
Het plaatje van het isra-punt geeft niks specifieks aan... kun je een foto plaatsen?

Het modem geeft aan (plaatje bij 4) dat je 12 à 13Mbps haalt. De signaalwaardes zien er op zich redelijk uit.
De vraag is even of er ècht 20Mbps beschikbaar zou moeten zijn op jouw adres...

Speedtest.net geeft dit aan ( speedtest ), zoals je ziet is het 10mbits. en de upload al helemaal dramatisch. 

Hieronder de foto's hoe de monteur het heeft aangesloten bij mij thuis. 

Foto1

Foto2
Reputatie 8
Badge +16
en de upload al helemaal dramatisch.

Nee hoor... de upload is perfect.

Bij ADSL is je upload maximaal 1Mbps. En dat haal je gewoon (minus 15% overhead).
Iets soortgelijks geldt voor je download... je modem traint in op circa 12Mbps en daar hou je 10Mbps van over effectief.

Je aansluiting op het isra-punt lijkt ook goed te zijn...

Wanneer heb je overigens 20Mbps gezien op de postcodecheck en het abonnement afgesloten?
Reputatie 1
Badge
en de upload al helemaal dramatisch.

Nee hoor... de upload is perfect.

Bij ADSL is je upload maximaal 1Mbps. En dat haal je gewoon (minus 15% overhead).
Iets soortgelijks geldt voor je download... je modem traint in op circa 12Mbps en daar hou je 10Mbps van over effectief.

Je aansluiting op het isra-punt lijkt ook goed te zijn...

Wanneer heb je overigens 20Mbps gezien op de postcodecheck en het abonnement afgesloten?

Voor dat ik het abbonoment heb afgesloten heb ik een postcode check gedaan. toen stond er dat ik 20mbits zou kunnen halen vandaar dat ik ook voor het abbonoment heb gekozen. dit is al weer een tijd terug en precies de datum weet ik niet. Maar toen ik het pakket aangesloten had heb ik met veel moeite 10mbits kunnen ontvangen wegens de monteur. \

Ik weet natuurlijk dat ik het niet kan aantonen dat ik 20mbits zou moetten ontvangen want heb natuurlijk geen printscreen van de postcodecheck gemaakt. maar ik weet voor me zelf 100% zeker dat ik 20 mbits kon halen en daar lieg ik niet om.

Maar waar het mij om gaat is, wat kan Telfort voor me betekenen. Ik wil namelijk de beloofde snelheid. 
Reputatie 8
Badge +16
Misschien handig om even op Telfort Webcare te wachten... zij zijn er op werkdagen.

Webcare kan vermoedelijk een goede inschatting maken van wat er mis is en hoe het opgelost kan worden.
Reputatie 8
Badge +9
@Dutchking

Ik denk dat je gelijk zou kunnen hebben wat de haalbare snelheid betreft.
In je log staat een attenuation downstream (demping) van 23 db en dit wijst op een afstand van ca. 1680 meter naar de wijkcentrale.
Met ADSL2+ zou je op deze afstand in theorie ongeveer 20 mbps moeten kunnen halen.

Maar zoals Franzki al terecht aangeeft, laat Telfort webcare hier maar over oordelen... 😉
Reputatie 1
Badge
@Dutchking

Ik denk dat je gelijk zou kunnen hebben wat de haalbare snelheid betreft.
In je log staat een attenuation downstream (demping) van 23 db en dit wijst op een afstand van ca. 1680 meter naar de wijkcentrale.
Met ADSL2+ zou je op deze afstand in theorie ongeveer 20 mbps moeten kunnen halen.

Maar zoals Franzki al terecht aangeeft, laat Telfort webcare hier maar over oordelen... ;)

Ja, precies! 20mbits moet wel lukken.. Hoe komt Telfort webcare dit te lezen?
Reputatie 8
Badge +9

Ja, precies! 20mbits moet wel lukken.. Hoe komt Telfort webcare dit te lezen?

Zij lezen mee en reageren doorgaans binnen 3 werkdagen.
Badge
ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van de koperkabel in de grond van het bestaande netwerk en de snelheid over koper word nooit gegarandeerd omdat ze niet weten hoe de kwaliteit van het kopernetwerk is in jou buurt
Reputatie 8
Badge +16
Gewoon even geduld... ze zijn de afgelopen tijd in een wat beperkte bezetting aanwezig...
Reputatie 4
Badge +3
@Dutchking,

Je maakt gebruik van Internet Instap en de snelheid die daarbij hoort komt overeen met de snelheid die je nu haalt.

Je kunt eventueel je contract verlengen, om de hogere snelheid wel te halen. Ik kan eventueel ook de verlenging voor je doen.

Henk
Reputatie 8
Badge +16
Als je een 8Mbps abonnement afsluit ga je natuurlijk nooit 20Mbps halen...  😞
Reputatie 1
Badge
@Dutchking,

Ik heb hieronder een screenshot van de factuur van februari, zoals je hierop kunt zien heb je Internet Instap, waarbij de snelheid overeenkomt met wat je nu haalt.

[ATTACH=CONFIG]995[/attach]

Henk

@Henk - Telfort

Dat is vreemd.. dat klopt toch vanalle kanten niet. Ik heb nu 10mbits snelheid.. hoe kan dat dan. en ik kan ook niet meer ontvangen op dit adres.. volgens postcode check. en als ik nu hoger ga zou niet uitmaken want ik kan hier niet hoger ontvangen dan10? toch? 
Reputatie 8
Badge +16
Henk geeft aan dat je nu een 8Mbps-abonnement hebt...  Telfort stelt de snelheid altijd iets hoger in. Dus de 10Mbps die je haalt is gewoon goed.

Als je hoger dan 10Mbps wilt komen, is nog niet duidelijk of dat kan. Op basis van wat je modem aangeeft zou je 12-13Mbps moeten kunnen halen. Maar misschien kan de lijn nog verder geoptimaliseerd worden waardoor je meer kunt halen. Wellicht dat Henk over dat laatste nog iets meer kan zeggen.
Reputatie 8
Badge +9

Ja, precies! 20mbits moet wel lukken..

Maar dus inderdaad niet met een 'Internet Instap' abonnement... 😉

Reageer