Snelheid vdsl word na een paar dagen teruggeschroefd

• 10 november 2012
  • 6 reacties
  • 2475 keer bekeken

Reputatie 1
Beste webcare team,

De snelheid van mijn vdsl verbinding word na een paar dagen teruggeschroefd van 30 mb naar onder de 20 mb. Na een reboot van mijn modem is de snelheid weer OK. Echter na een paar dagen word de snelheid weer teruggezet. Kan iemand hier naar kijken?

Groet,
Fiek

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Wat bedoel je precies?

Gaat de intrainsnelheid (die het modem aangeeft) omlaag?

Of gaat de snelheid die je op je computer ervaart omlaag?
Reputatie 1
Hallo Franzki,

Het gaat om de snelheid de modem aangeeft.

Fiek
Reputatie 8
Badge +16
Hoe is het modem aangesloten op het isra-punt?
Staat er apparatuur in de buurt van het modem die kan storen?
Heb je ook last van een wegvallende verbinding?
Badge +1
@Fiek,

Ik heb zojuist je verbinding doorgemeten en zie dat je modem maximaal intraint op 31Mb en de verbinding is de afgelopen dagen stabiel geweest. Deze snelheid is er nu bijna drie dagen. Als je merkt dat de snelheid alsnog naar beneden wordt bijgesteld verzoek ik je het modem niet uit te schakelen of te resetten en even een reactie in dit topic te plaatsen. Ik kan dan nagaan wat er mis gaat, eventueel kan ik dan een DLM reset aanvragen.

Jeroen
Reputatie 1
@Franzki

Modem is rechtstreeks aangesloten op het israpunt zonder splitter. Kabeltje is nog geen meter. Ik heb geen last van een wegvallende verbinding. Ook geen apparatuur die zou kunnen storen.

@Jeroen

Bedankt voor het controleren. De snelheid staat op dit moment inderdaad op 31 mb. Ik zal het in de gaten houden en een bericht posten indien dit veranderd.
Reputatie 1
Beste Jeroen,

De modem staat nu na 7 dagen en 20 uur nog steeds op 31 MB. De laatste keer werd de snelheid van de modem volgens mij na ongeveer 7 dagen teruggeschroefd.  Ik zal het de komende dagen nog even aanzien, maar denk dat het probleem is opgelost. In ieder geval bedankt voor je inspanningen.

Reageer