beantwoord

Snelheid vdsl bij afstand van 1177 meter

• 26 januari 2013
  • 27 reacties
  • 8534 keer bekeken

Hallo Allemaal,

Als ik de postcodecheck doe van telfort dan geeft hij mij ook de optie voor 50mbit. In is dit haalbaar?
Ik zit op 1177 meter volgens speedtest.nl wijkcentraletest. Bedoeling is dat ik alleen internet en verder geen additionele diensten ga afnemen.

Ik zit nu nog bij upc maar als ik in de buurt van 50mbit dan is er een grote kans dat ik overstap.

Alvast bedankt voor het meedenken.
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 27 januari 2013, 11:35

Postcode is 5701EA

Bij jou om de hoek op de Azalealaan staat de wijkkast waar je bij VDSL op aangesloten wordt.

Weet niet of de telefooncel er nog staat maar op deze link staat de wijkkast.

Door deze korte afstand zal je inderdaad de 49Mb makkelijk halen
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

27 reacties

Badge +1
De genoemde afstand is naar de ADSL centrale.
Maar 50mbit verwijst naar de behaalde snelheid via vdsl.
De vdsl kast staat bij je in de buurt en dus veel dichterbij.
Reputatie 8
Badge +16
Welke snelheid wordt er exact aangegeven als haalbare snelheid op jouw adres?
Als ik mijn postcode opgeef dan zegt de website: 

Maximale snelheid Internet Extra

Snelheid op jouw adres: 49 Mb/s .

Maar in hoeverre is de 49 haalbaar?
Reputatie 8
Badge +16
Als de postcode check inderdaad deze waarde aangeeft kan je er van uitgaan dat dit zo is, de postcodecheck is soms zelfs aan de voorzichtige kant.
Postcode is 5701EA
Badge
De snelheid bij mij komt heel goed overeen met hetgene wat de postcodecheck beloofde,
ook ik zit c.a. 1200 meter vanaf de centrale met een vdsl verbinding, tot aan de wijkkast is het glasvezel, dit is c.a. 1000 meter en de laatste
200 meter over de oude kpn isra kabel.
Reputatie 8
Badge +16
Postcode is 5701EA

Bij jou om de hoek op de Azalealaan staat de wijkkast waar je bij VDSL op aangesloten wordt.

Telefooncel staat er nog maar als dat de wijkkast is dan kan ik me voorstellen dat ik de snelheid wel ga halen. 
Ps: hoe weet je eigenlijk dat dat de straatkast is?
Reputatie 8
Badge +16
Vaak is de straatkast een kwestie van slim zoeken in de KPN-lijsten op basis van de postcode.

Overigens... niet altijd zit je op de meest logische straatkast aangesloten. (zeg ik op basis van mijn eigen ervaring)
Reputatie 4
Badge +3
@Epoc.

Dat wordt gegarandeerd volle bak, dit is bij "de buren". :)

[ATTACH=CONFIG]302[/attach]

Henk
Reputatie 8
Badge +16
En dat met name het regeltje:

"Mogelijk haalbare snelheid" is in dit geval uitermate interessant

De verbinding is dermate goed dat als er een 50/5 verbinding wordt besteld dit ook echt gehaald gaat worden.
Leuk Henk om deze bevestiging te zien!
Reputatie 8
Badge +10

De verbinding is dermate goed dat als er een 50/5 verbinding wordt besteld dit ook echt gehaald gaat worden.
Leuk Henk om deze bevestiging te zien!

Inderdaad leuk om te zien.
Waar ik woon zijn de criminaliteitscijfers hoog en de internetsnelheden laag.
Er gebeurd hier écht niets op gebied van innovatie en ontwikkeling of verbetering van diensten.

Maar ja, wat wil je in een stad waar de burgemeester nog achterstevoren op een varken rijdt...
Reputatie 1
Goedenavond telfort ik heb onlangs telfort internet extra besteld er zou  50mb/s down 5 mb/s op mijn postcode beschikbaar zijn ik zit volgens de wijkcentrale check rotterd/holy 3300 mtr af  zou volgens u dat ik een  vdsl 2 aansluiting krijg  wat zou ik ongeveer overhouden ben benieuwd  en wat voor type modem  ik ben een beetje zenuwachtig  zit al bijna 8 jaar op met een online abo 20 mbit  maar krijg net 8 mb/s down 1mb/s binnen dus kan  niet een hd film kijken ivm  met deze snelheid ik hoop dat u mij blij kan maken met mijn vraag.
mvg hkesici
vlaardingen
3136xg
huis nr 6
Reputatie 1
wat gebeurd er als je boven de 50 Mb/s  5 M b/s  zit is dat meegenomen of word je op de bestelde snelheid vast gezet zag net een voorbeeld ?
Reputatie 8
Badge +16
Als er 50/5 beschikbaar is dan is dat vermoedelijk vanuit de wijkkast.
Je krijgt dan VDSL2 vanuit de wijkkast... of wellicht Vectoring VDSL.

En dan ga je dus gewoon 50/5 halen met een Arcadyan Experiabox modem.
Reputatie 1
dankje voor je reactie franzki zal op 23 april aangesloten worden en zal hier een reactie plaatsen wat ik ga halen .
Reputatie 8
Badge +16
dankje voor je reactie franzki zal op 23 april aangesloten worden en zal hier een reactie plaatsen wat ik ga halen .

Als je een 50/5 abonnement afsluit dan zal bij oplevering de startsnelheid 32/3 zijn, niet schrikken, van je modem afblijven, niet onnodig herstarten, na ongeveer een week zal je snelheid vanzelf oplopen naar het maximum van je verbinding.
Badge +1
@hkesici

Klik op de onderstaande link, vul je gegevens in en zie dat je die 50/5 echt wel gaat halen

Link: http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html?execution=e1s1
Reputatie 1
Dank u wel voor het infomatie zal zeker er van af blijven maar wat gebeurd er als je oppeens boven de 50/5 zit mmm al bij die gedachten hhhh zeg wat gebeurd er dan.
Reputatie 8
Badge +16
Al zou je in theorie 80 kunnen halen je krijgt er maximaal maar 52/5
Reputatie 8
Badge +16
Telfort begrenst het 50Mbps-abonnement op een snelheid van 50Mbps. :p

Als je lijn heel goed is en 80Mbps aankan, dan ga je toch maar 50Mbps halen. Sneller gaat niet... daarvoor moet Telfort eerst met een sneller abonnement komen of met een snelheidswijziging van het duurste abonnement.
Reputatie 1
Heb net mijn zelf doe pakket binnen van telfort wat gebeurt er als ik deze alvast aansluit op de dsl lijn van online deze word 23 april beeindigd en krijg ik telfort kan deze nieuwe modem werken met mijn online abonoment of moet ik echt wachten op 23 april zag dat de nieuwe modem ook een dsl modem is en tevens vdsl2 kun u daar op andwoord geven aub
Reputatie 8
Badge +16
Ik zou even wachten totdat het 23 april is...
Henk van Telfort even een vraag. Bij mij geeft die ook aan dat ik tot 50 MB kan halen op mijn adres volgens jullie postcodecheck.

Kun je bij mij ook kijken wat voor snelheid mijn buren behalen.? Als ik dit weet kan ik overwegen over te stappen morgen.
Reputatie 8
Badge +16
kijk zelf even hier: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ uitkomst is tot op 2 Mbits/s nauwkeurig