beantwoord

Snelheid vast internet

  • 8 januari 2020
  • 20 reacties
  • 407 keer bekeken

Reputatie 1

Beste Telfort,

 

Sinds kort zou mijn lijn aanzienlijk sneller moeten zijn volgens https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Helaas heb ik nog steeds 31mb. Wat gaat er mis?

 

Admin: adresgegevens uit link verwijderd vanwege de privacy

icon

Beste antwoord door JanD 9 januari 2020, 08:09

Hallo @boukewerff , in MijnTelfort kun je zien of je een vinkje kunt zetten bij 100Mbit/s, zo ja, kost je dat €5,- per maand extra, na een maand zeg je die extra snelheid op en ga je weer terug naar een 50Mbit/s Abo waarbij je die snelheid dan ook werkelijk netto kunt halen in tegenstelling tot wat je nu hebt.

Succes

 

Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welk abonnement heb je op dit moment bij Telfort en is deze snelheid gemeten via Wifi

Reputatie 1

Ik heb een abbo van 50mb

De gegevens uit het modem:

 

Link status Up Showtime 154 h 43 min 7 s Modulation type VDSL Actual rate (Up/Down) 10240/31110 kbps Attainable rate (Up/Down) 11054/33518 kbps Noise margin (Up/Down) 6.3/6.8 dB Line attenuation (Up/Down) 5.2/17.1 dB Output power (Up/Down) 8.1/14.3 dBm Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved Interleave depth (Up/Down) 2/4 Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms INP (Up/Down) 47/43 Symbolen Profile 17a CRC errors (Up/Down) 0/0 FEC errors (Up/Down) 265/44149178

Eerst dit de fourstack site laat zien wat maximaal haalbaar ofwel leverbaar is in dit geval tot 100Mb. Bij een abonnement tot 50Mb zou je nu inderdaad 50Mb verwachten bij een speed test.

Toch kan het zo zijn dat de fysieke draden nog omgezet moeten worden om daadwerkelijk die snelheid te kunnen halen.

 

Reputatie 4
Badge +1

Er staat bij Distributiepunt(en): MDF, SDF.
Dit betekent dat jouw straatkast zeer recent is geüpgrade.
Zoals @Galdor68 al zegt, jouw verbinding moet fysiek nog worden omgezet.
Dit kan de webcare in sommige gevallen "forceren".
Als je in je forumprofiel even je gegevens invult dan kan de webcare medewerker die jouw topic oppakt meteen jouw gegevens er bij pakken.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @boukewerff , in MijnTelfort kun je zien of je een vinkje kunt zetten bij 100Mbit/s, zo ja, kost je dat €5,- per maand extra, na een maand zeg je die extra snelheid op en ga je weer terug naar een 50Mbit/s Abo waarbij je die snelheid dan ook werkelijk netto kunt halen in tegenstelling tot wat je nu hebt.

Succes

 

Reputatie 1

Waarom zou het verschil maken als ik 100mb aanvink? De lijn is nu gewoon niet sneller. De vraag is dus meer wanneer wordt de boel omgezet.

Reputatie 8
Badge +16

Als je 100 Mbps aanvinkt, dan wordt er automatisch een monteur op pad gestuurd om je lijn over te zetten.

 

 

Reputatie 1

ok, op die manier. Ik heb net Telfort aan de lijn gehad. Geloof niet dat ze het verhaal helemaal begrepen. “Een koperlijn haalt nooit de snelheid die aangeboden wordt bij het abonnement hebt ik geleerd". Dat soort uitspraken. Maar goed, maandag komt de KPN monteur. Die kan me vast uitleggen hoe het nu echt zit.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @boukewerff , apart dat er bij een snelheidsaanpassing een monteur bij jou thuis komt, die hoeft daar niets te doen. Hij hoeft alleen in de centrale of als jouw straatkast gedigitaliseerd is alleen in jouw straatkast het nodige aan te passen.

Toen ik in oktober over ging naar 100 Mbit/s is de monteur in de straatkast bezig geweest en het toeval wil dat ik hem daar ook op die bewuste dag bezig zag met mijn aansluiting.

Reputatie 1

Ik verwacht dat ik nog niet omgezet ben naar de nieuwe kast. Maandag weet ik het.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @boukewerff, jouw internetsnelheid lager is dan volgens de check haalbaar is, lees ik. Goed dat je het aankaart, want ik snap dat je gewoon de haalbare snelheid wilt halen. Ik zie dat er hier ook al flink met je mee gedacht is, dat is fijn om te zien. 

Je hebt in de tussentijd contact gehad met de klantenservice en maandag staat een afspraak met een monteur ingepland. Dat lijkt me een goede stap. Ik sluit me aan bij de gegeven antwoorden hierboven. Als de haalbare snelheid in jouw buurt wordt veranderd/verhoogd, wordt je daar niet automatisch meteen op aangesloten. Dat gebeurt in de loop van de tijd wel, je kunt het bespoedigen door tijdelijk een hogere snelheid aan te zetten.

Fijn dat de monteur al ingepland is. Hij kan je zeker vertellen hoe het er voor staat met je verbinding op dit moment, en wat de mogelijkheden zijn. Laat je ons maandag weten hoe het bezoek afgelopen is?

Reputatie 1

Ik laat het morgen weten!

Reputatie 1

De monteur is net geweest. Ik ben nog niet omgezet naar de nieuwe kast. Eest moet er idd een aanvraag worden gedaan voor 100mb. Dat heeft KPN nu gedaan. Er wordt dan een poort toegewezen waarnaar ik over kan. Helaas kost dat tijd en kon de monteur nu dus nog niets fysiek omzetten. Afwachten dus, de volgende monteur zou dus alles buiten mijn deur moeten kunnen doen, ik hoef er niet voor thuis te zijn.

Geen idee hoe lang het gaat duren.

Wordt vervolgd.

Reputatie 8
Badge +11

@boukewerff Fijn dat de monteur bij je langs geweest is, en voor meer duidelijkheid heeft gezorgd. Zo gauw de 100 Mb snelheid is aangevraagd, ontvang je hiervan een bevestiging met daarin ook de datum waarop het gereed voor gebruik is. Geef ook gerust een seintje als je wilt dat ik het voor je nakijk. Als je dan ook je gegevens in je profiel zet, zoals Dennis al tipte, dan kijk ik er voor je naar :slight_smile:

We horen graag hoe het afgelopen is.

Reputatie 1

Helaas blijkt het nog niet helemaal vlot te lopen. Kunnen jullie aangeven waarom het twee weken moet duren?

 

Beste meneer,

Het lukt ons helaas niet om uw DSL Internet op de beloofde datum te leveren. We snappen het dat u teleurgesteld bent. Wij doen er alles aan om te zorgen dat u op 30 januari 2020 wel van uw abonnement kunt genieten.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/contact.

Met vriendelijke groet,

 

 

 

 

 

Marlene

Specialist Klanttevredenhei

Reputatie 8
Badge +16

In principe moet er in elk geval een KPN-monteur naar de straatkast… die moet ingepland worden.

Reputatie 8
Badge +11

@boukewerff Je verbinding wordt zo snel mogelijk omgezet. Daar zijn verschillende handelingen voor nodig, zoals Franzki hierboven aangeeft. Je verbinding moet technisch gezien door een monteur worden aangepast, dat moet worden ingepland en uitgevoerd. Daarnaast moet je verbinding administratief worden aangepast. Het is hierdoor vrij standaard dat het aanpassen van de verbinding 14 dagen in beslag neemt. Ik hoop dat dat voor meer duidelijkheid zorgt :slight_smile:

Ik hoor graag van hoe het verder verloopt, laat het ook gerust weten als je nog vragen hebt.

Reputatie 1

ok, prima. Ik wacht het af. Ik zal mijn bevindingen na de 30ste doorgeven!

Reputatie 1

 

Vandaag is de boel omgeprikt, ik ben tevreden!

 

 

Reputatie 8
Badge +11

 

Vandaag is de boel omgeprikt, ik ben tevreden!

 

 

Wat fijn om te horen, dat ziet er goed uit!! :grin::ok_hand_tone2:

Reageer