Snelheid upload te langzaam - Skype

• 22 maart 2013
  • 7 reacties
  • 2694 keer bekeken

Badge
Goedeavond,

Ik heb paar weken geleden een nieuwe zyxel modem ontvangen. Nu heb ik problemen met skype. De verbinding werkt in het begin en wordt dan zeer langsam. Ik heb een test gemaakt: upload is 486 kbs. Ik heb gelezen dat het de weinig is voor video skype. Met de oude modem war er geen problem.

Firewal modem is uit.

Groeten,
Manuela

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welke uploadsnelheid en downloadsnelheid geeft het modem aan op de statuspagina?
Welke firmwareversie heeft het modem? (dat zie je ook op de statuspagina).
Reputatie 8
Badge +16
Aanvullend op wat Franzki hierboven aangeeft, controleer je PC eens op virussen, ik krijg namelijk sterk de indruk dat er mogelijk meer uploadverkeer is dan alleen Skype, tenzij je torrents down/upload. Je verbinding wordt niet zomaar traag.
Badge
dank voor de snelle reacties!

DSL Up Time: 18 min
System Up Time:19 min
ADSL WAN Up 15004/1032 kbps
LAN 1 (Skype) Up 100 Mbps
LAN 2 Down N/A
LAN 3Up 100Mbps
LAN 4Down N/AW
LAN Up 300Mbps
modem firmware: Current Firmware Version : V3.11(TUE.5)-2_20130130 

Ik heb ook een viruscheck gemaakt - en dus een virus @wordpad.exe@ gevonden.
Reputatie 8
Badge +16
Yep, zorgen dat je die kwijt raakt, en gebruik een goede virusscanner, scheelt een hoop ellende
Badge
Yep, zorgen dat je die kwijt raakt, en gebruik een goede virusscanner, scheelt een hoop ellende

ik gebruik avira - is goed, maar system check moet ik altijd separaat starten.
Reputatie 8
Badge +18
http://www.nucia.eu/forum/forum.php   daar een account aanmaken alles even goed doornemen hoe je moet handelen om het probleem op te lossen en je krijgt daar deskundige hulp en het is gratis
Reputatie 8
Badge +16
Als je denkt dat je een virus hebt, kan het soms efficiënter zijn om een backup te maken van je gegevens en instellingen en vervolgens het besturingssysteem opnieuw te installeren. Of een backup/herstelpunt/image terug te zetten.

Let trouwens wel op 'false positives'... ik heb hier zelf te maken met een virusscanner die zo scherp staat afgesteld dat hij mogelijke besmettingen aangeeft waarvan ik zeker weet dat ze niet kloppen.

Reageer