beantwoord

Snelheid te laag

• 1 december 2019
  • 11 reacties
  • 101 keer bekeken

De snelheid vd modem haaldt tussen tussende 1.5 en 2 dus veels te laag en dus de laatste tijd veel problemen..wordt het geen tijd voor een nieuwe modem?  Vriendelijke groet gert

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 2 december 2019, 14:14

Hoi @g.ramaker, voordat we kunnen zeggen wat de oplossing is, is het eerst belangrijk dat we naar de oorzaak kijken. Als de oorzaak ergens anders zit dan in het modem, heb je niets aan een nieuw modem. Daarom ben ik net als Galdor en jimny ook benieuwd over wat voor type aansluiting het gaat en of je dit via WiFi of kabel gebruikt en test. Als je dat hieronder kunt laten weten en je forumprofiel invult met je postcode en huisnummer kan ik met je meekijken. Ik hoor het graag van je.

Bekijk reactie

11 reacties

Ik hoorde dat ze bij kpn bij zulke klachten spontaan een nieuwe modem sturen...volgens mijn schoonzoon :en die is uiteraard bij kpn

Gr gert

Reputatie 8
Badge +17

Welk modem heb je precies en gaat het om een koperverbinding of glasvezel

Hoe meet je de snelheid via wifi of bedraad en hoe hoog zou de snelheid moeten zijn?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @g.ramaker, voordat we kunnen zeggen wat de oplossing is, is het eerst belangrijk dat we naar de oorzaak kijken. Als de oorzaak ergens anders zit dan in het modem, heb je niets aan een nieuw modem. Daarom ben ik net als Galdor en jimny ook benieuwd over wat voor type aansluiting het gaat en of je dit via WiFi of kabel gebruikt en test. Als je dat hieronder kunt laten weten en je forumprofiel invult met je postcode en huisnummer kan ik met je meekijken. Ik hoor het graag van je.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @g.ramaker, ik heb nog geen reactie van je gezien en de gegevens zie ik nog niet op je profiel staan. Als ik nog met je mee kan kijken weet je me te vinden.

Hallo het is een koperverbinding en het wifisignaal heb ik getest en is uitstekend . Ik ga nu proberen de bekabelde test uit te voeren.

groet gert

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @g.ramaker , wil je s.v.p. i.v.m. privacy je NAW-gegevens verwijderen in je topic, dat kan door r.o. op de 3 … te klikken en dan op bewerken en dan op verstuur/opslaan.

Je gegevens kun je binnen je forumprofiel invullen.

Hallo @g.ramaker , wil je s.v.p. i.v.m. privacy je NAW-gegevens verwijderen ion je topic, dat kan door r.o. op de 3 … te klikken en dan op bewerken en dan op verstuur/opslaan.

Je gegevens kun je binnen je forumprofiel invullen.

Heb het verwijderd en in mijn profiel geplaatst

Hoi @g.ramaker, ik heb nog geen reactie van je gezien en de gegevens zie ik nog niet op je profiel staan. Als ik nog met je mee kan kijken weet je me te vinden.

Hallo

de tets geeft het volgende

download 32,7Mbps

upload 5,2Mbps

mij zeggen deze waardes niet zoveel; is dit goed of slecht?

Voor een DSL verbinding is daar niks mis mee.

Komt dat overeen als je op deze website je postcode en huisnummer invoert.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Ik vraag me nu wel af waar de 1,5 en 2 uit het startbericht op is gebaseerd.

Reputatie 8
Badge +11

Bedankt voor deze meetresultaten @g.ramaker. De snelheid die je via de kabel haalt komt overeen met de maximaal haalbare snelheid die op de link die Galdor noemt wordt aangegeven. De snelheid komt vanuit het netwerk goed bij jou aan dus. 

De snelheden in je eerste bericht zijn via WiFi gemeten vermoed ik, klopt dat? Op deze pagina worden een aantal tips gegeven om de WiFi verbinding, zou je kunnen kijken of het daarmee beter wordt?

Reageer