beantwoord

Snelheid niet verhoogd na upgrade.

• 3 januari 2016
  • 7 reacties
  • 732 keer bekeken

Beste Telfort medewerkers.

Ik ben al jaren abonnee van Telfort en ik heb dan ook alles bij Telfort lopen, zoals internet, vaste telefoon, interactieve tv, en een mobiel bellen.
Ik ben dan ook zwaar teleurgesteld in jullie diensten, waarbij ik telkens weer moet gaan zitten bellen met de Telfort klantenservice, wat me overigens weer extra geld kost, en er dan uiteindelijk niets mee opschiet.

Ik ben een beetje radeloos geworden en vind het echt jammer dat jullie mijn problemen niet kunnen verhelpen.
Ik heb een dan ook mijn abonnement verhoogd naar Telfort 50 mb/s extra, en ook ik kreeg de mededeling dat de snelheid elke dag een paar mb zou stijgen qua snelheid.

Dit heb ik nauwlettend in de gaten gehouden en ook nu ik al 13 dagen verder ben, vanaf de dag dat mijn abonnement daadwerkelijk is ingegaan, is mijn internet snelheid van 30 mb/s nog steeds hetzelfde en dat terwijl ik wel voor de Telfort extra van 50mb/s betaal.

Belangrijke Opmerking: Een vriend van mij, die bij KPN werkt, zegt overigens dat de internetsnelheid meteen geactiveerd wordt zodra je voor deze dienst betaald. Dus op de dag dat je internetabonnement wordt geactiveerd, en dit is natuurlijk lang van tevoren ingepland ( net zoals bij een nieuw abonnee) dan wordt er een monteur naar de dichtstbijzijnde centrale gestuurd en wordt de verbinding op die manier tot stand gebracht. Dit geldt ook voor het verhogen van je internetsnelheid. Hierbij moet er ook weer een monteur bij de centrale zijn om de nodige verbindingen tot stand te brengen waardoor je dus meer/of minder snelheid hebt, afhankelijk van wat je natuurlijk besteld hebt.

Dit is geheel begrijpelijk, omdat wanneer ik nu de telefoon oppak en mijn internet wil verhogen via een medewerker van Telfort, mijn nieuwe verhoogde internetsnelheid nooit meteen actief is, maar pas 1 of 2 weken later wordt, dit is omdat er zoals hierboven al is omschreven er altijd eerst een monteur bij de centrale geweest moet zijn om deze te activeren.

Dus het fabeltje dat je internetsnelheid dagelijks met een paar mb/s zou moeten stijgen gaat er bij niet meer in.
Mede ook omdat jullie een dochter onderneming zijn van KPN.
Kom dan aub ook niet met het smoesje van nieuwe apparatuur die dit wel zou moeten kunnen.

Gaarne aub vraag ik wederom om jullie professionele hulp om mijn problemen op te lossen.

Mijn modem is een Zyxel P-2812HNU-F1
icon

Beste antwoord door Bizih78 20 januari 2016, 19:34

Beste Sephen,

Wederom bedankt voor je hulp en inzet voor mij:)
Ik heb zojuist weer een meting gedaan, en ik heb nu inderdaad wel een wat betere snelheid dan voorheen.

Het rare is dat wanneer ik op speedtest.net een meting doe ik rond de 36 mbit heb,en wanneer ik hem op internetsnelheid-testen.nl meet ik rond de 51 mbit meet. Hoe kan dit ?

mvg Bizih
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Bizih78, wat fijn dat je de snelheid van je abonnement hebt verhoogd. Alleen is het vervelend dat je nog niet van de beloofde snelheid gebruikt kunt maken. Ik zie dat je vandaag hierover contact hebt gehad en dat er een afspraak is gemaakt met een Guidion monteur. Laat je even weten wanneer de monteur is geweest? Bij voorbaat dank!
Beste Stephen,

Gisteren op 05-1 is er een monteur van guidion geweest, die controleerde mijn bedrading en aansluitpunten en ondervond bij een meting inderdaad een te lage snelheid van 32 mbit.
Hij kon niks vinden, behalve dan dat ie vermoed dat mijn zyxel modem die geen vdsl2 ondersteunt, mogelijk de oorzaak kan zijn.
En hij wilde voor de zekerheid om dat uit te sluiten eerst dat KPN een monteur de bedrading bij de centrale, en op mijn isra punt in huis wilde controleren. en ook de kabels vanaf de centrale meten op eventuele op ruis

Dit ging gelukkig supersnel, want vanochtend op 06-1 was de KPN monteur al langs geweest en na wat veranderingen in de kabeltjes bij de centrale had die hier een meting van 42mbit op mijn isra punt kunnen meten.
Jammer genoeg krijg ik ondanks dat , op speedtest.net nu maar een snelheid van 30mbit, dus lager dan voorheen.
Ik denk namelijk zoals beiden monteurs ook vermoeden dat mijn zyxel modem dus niet optimaal functioneert, en daarom belde ik zojuist de klantenservice van telfort. om dit allemaal door te geven, en aangezien ik nogal gebruik maak van online gamen heb ik ook een hogere ping nodig, en die ondersteunt zyxel niet maar wel de experia box v8 of hoger.

Dus ik bel de klantenservice van telfort op om dit door te geven en Ik kreeg me toch een onvriendelijke medewerker aan de lijn genaamd jess of Jesse. hij wilde graag dat ik mijn abonnement dan maar moest gaan opzeggen, omdat ik alleen maar zei dat ik tot nu toe niet tevreden was over de aangeboden diensten van telfort, en dat waarschijnlijk mijn modem stuk is. Dus i.p.v. de telefoon erop te gooien om mijn ongenoegen te kunnen doorgeven bij de klanten tevredenheid onderzoek die je na het beeindigen van je tel automatisch krijgt, verbind ie me door met een opzegmedeweker. wat een giller was dat zeg

Maar goed ik kan nu alleen maar afwachten wanneer telfort contact met me opneemt om mijn problemen te verhelpen.

Hoop dit keer dan maar wel op een medewerker die behulpzaam is, en niet op een persoon krijg die zijn frustraties kwijt wil aan de klant.:)
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Bizih78, bedankt voor het heldere verhaal. Ik betreur de onvriendelijk ervaring met mijn collega. :(
Ik zie inderdaad dat deze een terugbelafspraak heeft ingepland met de tweede lijn. Laat je dan even weten hoe dit gesprek is afgelopen?
Beste Stefan,

Het gesprek dat plaats zou moeten vinden is er jammer genoeg niet geweest.
Ik heb zelf moeten bellen en kreeg zoals gewoonlijk een medewerker van de klantenservice, die uiteraard zelf mijn problemen wilde verhelpen.

Ik merk dat mijn maximale haalbare verbinding 39mbit is en dat betekent, dat ik mijn abonnement ga verlagen naar 30mbit of 40 mbit. Meer kan Telfort helaas niet aanbieden. Gelukkig kan ik mijn abonnement, verlagen tot 20 mbit.

In ieder geval waardeer ik het enorm, dat je met me meedenkt om tot een oplossing te komen waar beiden partijen tevreden zouden moeten zijn, jammer genoeg is het niet anders.
Helaas moet ik het maar doen met een lagere internetverbinding.

Stefan bedankt.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Bizih78, bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb zojuist je verbinding gemeten en ik zie dat je nu een snelheid van 55 Mb/s haalt. Meet jij ook deze snelheid? In afwachting van jouw reactie.
Beste Sephen,

Wederom bedankt voor je hulp en inzet voor mij:)
Ik heb zojuist weer een meting gedaan, en ik heb nu inderdaad wel een wat betere snelheid dan voorheen.

Het rare is dat wanneer ik op speedtest.net een meting doe ik rond de 36 mbit heb,en wanneer ik hem op internetsnelheid-testen.nl meet ik rond de 51 mbit meet. Hoe kan dit ?

mvg Bizih
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Bizih, bedankt voort het bevestigen en graag gedaan! De testsites hanteren blijkbaar andere meetinstrumenten.
Voor een accurate snelheid kun je het beste op je modem inloggen en op de statuspagina de snelheid bekijken. 🙂