beantwoord

Snelheid niet juist

• 22 mei 2016
  • 19 reacties
  • 872 keer bekeken

Hallo,

Een paar maanden geleden zijn wij overgestapt van het oude standaard abonnement naar het nieuwe standaard abonnement.

De eerste paar weken hadden wij geen problemen met onze verbinding, maar daarna ging de snelheid steeds verder omlaag.

Deze bleef hangen rond de 27 Mbit.

Contact hierover gehad met de klantenservice via de telefoon en die hebben een nieuwe modem gestuurd, maar dit mocht helaas niet helpen.

De security log staat ook vol met dezelfde TR069 meldingen.

Security log

05/22/2016 20:16:57 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
05/22/2016 20:15:41 TR069:Sending 0 BOOTSTRAP inform.
05/22/2016 20:11:37 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
05/22/2016 20:10:21 TR069:Sending 0 BOOTSTRAP inform.
05/22/2016 20:09:55 sending ACK to 192.168.1.53
05/22/2016 20:08:57 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
05/22/2016 20:07:41 TR069:Sending 0 BOOTSTRAP inform.
05/22/2016 20:07:37 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
05/22/2016 20:06:21 TR069:Sending 0 BOOTSTRAP inform.
05/22/2016 20:06:17 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
05/22/2016 20:05:01 TR069:Sending 0 BOOTSTRAP inform.

Help?
icon

Beste antwoord door Stephen 8 juli 2016, 14:47

Beste vanVught, helaas moeten wij bevestigen wat de monteur heeft aangegeven. Op dit moment is 28 Mb/s de maximaal haalbare snelheid. Wellicht dat de snelheid plotseling nog kan gaan stijgen. In het laatste kwartaal van dit jaar staat er een upgrade van de wijkcentrale gepland. Zodra deze upgrade heeft plaatsgevonden dan zal de snelheid worden verhoogd naar 40 Mb/s. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Beste vanVught, ik zie dat jouw lijn is onderzocht maar dat de snelheid nog steeds hetzelfde is. Ik heb daarom intern om opheldering gevraagd en het verzoek ingediend om hier nogmaals naar te kijken. Ik hoop je binnen twee werkdagen van een terugkoppeling te kunnen voorzien.
De monteur die hier is geweest heeft inderdaad aangegeven dat dit (28 Mbit) de maximaal haalbare snelheid is.

Het vreemde vind ik dat we dus voor een paar weken wel op 36 Mbit hebben gezeten.
Update

De TR069 meldingen zijn een stuk minder geworden alleen de snelheid is nog steeds slechts 27Mbit.
Is het aantal errors wel normaal?
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt zodat mijn collega's dit verder kunnen oppakken. Binnen twee werkdagen nemen zij contact met jou op. Laat je even weten wanneer je bent gebeld?
Reputatie 8
Badge +16
Als de errors blijven oplopen, dan is dat een teken dat er iets mis *kan zijn*.
Vandaag contact gehad. Het een en ander doorgenomen.

Probleem is doorgezet naar KPN en die zullen hier verder naar kijken.

Zodra hun meer weten zouden zij bellen.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de update! Ik zie inderdaad dat KPN is aangestuurd. Zij gaan nu voor je onderzoeken hoe de snelheid kan worden verhoogd. Wordt vervolgd.
Reputatie 8
Badge +16
Beste vanVught, helaas moeten wij bevestigen wat de monteur heeft aangegeven. Op dit moment is 28 Mb/s de maximaal haalbare snelheid. Wellicht dat de snelheid plotseling nog kan gaan stijgen. In het laatste kwartaal van dit jaar staat er een upgrade van de wijkcentrale gepland. Zodra deze upgrade heeft plaatsgevonden dan zal de snelheid worden verhoogd naar 40 Mb/s. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Reputatie 8
Badge +16
Op basis van je printscreen is de conclusie dat de huidige snelheid het maximale is dat je uit je lijn kan halen.

Welke snelheid zou je moeten kunnen halen volgens de Telfort postcodecheck?

Wat voor ISRA-punt (KPN-hoofdaansluiting) heb je en hoe is het modem hierop aangesloten?
Welke snelheid zou je moeten kunnen halen volgens de Telfort postcodecheck?

36 Mbit, het rare is dat we deze snelheid wel hebben behaald voor een paar weken.

Wat voor ISRA-punt (KPN-hoofdaansluiting) heb je en hoe is het modem hierop aangesloten?

Geen idee wat de benaming is maar een langwerpig kastje dat aan de bovenkant smal is en steeds breder wordt naarmate je verder naar beneden gaat. Het modem is hier direct op aangesloten met een kabel van pak en beet 1 meter.
Reputatie 8
Badge +16
Je kunt nog een ander kabeltje proberen... en eventueel een harde reset van het modem uitvoeren.

Maar anders zal Telfort het moeten onderzoeken.
Reputatie 8
Badge +16
Beste vanVught, welkom op het forum! Wat vervelend dat de snelheid van je internetverbinding is gedaald. Aangezien je een harde reset hebt uitgevoerd en hebt getest met een andere kabel dan is nader onderzoek noodzakelijk. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt. Mijn collega's gaan zich hierover buigen en nemen binnen twee werkdagen contact met jou op. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Beide al geprobeerd maar het heeft helaas niet geholpen. 😞
Reputatie 8
Badge +16
Hallo vanVught, kun je mij met spoed je 06-nummer kenbaar maken in een privébericht? Bij voorbaat dank!
Dan kan je eigenlijk alleen nog maar wachten tot webcare reageert en anders moet je de telefoon weer ter hande nemen. Je hebt inmiddels 2 kabels en 2 modems getest. Ik ga mee met Frankzi, Telfort zal dit moeten onderzoeken.
Deze was wel al vervangen maar dit was geen nieuwe kabel. Nu hangt er een nieuwe kabel tussen, maar zie nu na 3 dagen nog steeds geen verbetering.
Gedaan! 😃
Reputatie 8
Badge +16
Hallo vanVught, ik heb begrepen dat je de DSL-kabel gaat vervangen. Deze was namelijk nog niet vervangen. Laat je even weten als dat heeft geholpen? Bij voorbaat dank!