beantwoord

snelheid modem lager dan abbo

• 22 juni 2016
  • 16 reacties
  • 681 keer bekeken

momenteel hebben wij internet standaard met binnenkomend op de lijn 31998 Kbps wat maximaal naar 123499 Kbps kan
Internet standaard is 40000 Kbps. Waarom krijgen we dat dan niet? En hoe kan het dat internet extra 80Mb/s is terwijl hier 123 Mb/s over de lijn kan?
icon

Beste antwoord door Enterprise 22 juni 2016, 09:05

Je hebt blijkbaar nog een 30/3 Internet Standaard abonnement, je kan dit op verzoek verhogen naar 40/4 of 80/8.
Je gaat in beide gevallen een nieuwe overeenkomst van een jaar aan.

Ter info, er zijn momenteel 2 abonnementen met de naam Internet Standaard, te weten de oude 30/3 versie die jij blijkbaar hebt, en de 40/4 variant.
Je kan gezien de haalbare snelheid die de modem aangeeft uiteraard ook naar 80/8, het Internet Extra abonnement.
Dit is het snelste abonnement dat Telfort momenteel aanbiedt, ondanks dat de haalbare snelheid vaak hoger is.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 1
Badge
Hoi jaccovw5,

ik heb me vorig jaar laten terugbellen (http://nl-telfort.netmng.com/callcenter.php) door een telfort-medewerker en daarbij uitgelegd dat ik wellicht voornemens was over te stappen naar Z.....(je weet wel).
Omdat ik al bijna 10 jaar klant was, was de medewerker spontaan bereid om een nieuw jaarcontract af te sluiten (bij mijn overstap van ADSL naar VVDSL), waarbij ik de eerste 3 maanden niets hoefde te betalen.
Netto ging ik dus minder betalen per maand (was 22 euri/maand en werd 9*23/12 = 17,25 euri/maand) voor een fors hogere snelheid (was 12 Mbit/s en werd 40 Mbit/s).
Daarbij gaf de medewerker tevens aan dat ik op het einde van dat jaar wederom contact moest opnemen voor een nieuwe korting.....
Toen ik 2 maanden geleden aangaf dat ik op het einde van het lopend contract (loopt nog tot 7-7-2016) wil overstappen naar Z...., omdat ik daar maar 10 euri/maand hoefde te betalen voor een vergelijkbaar abo, wilde Telfort zelfs in die prijs meegaan !!!!
Er is dus ruimte genoeg; alleen de "brutale" klanten worden hierin beloond (triest).
Omdat ik echter niet jaarlijks wil smeken om Telfort-korting, de overstap naar Z.... toch gemaakt 🆒
Excuus voor het "kapen"; ik probeerde de vraagsteller erop te attenderen dat er bij het overstappen naar een gewijzigd abo goed te onderhandelen is m.b.t. de prijs......
Jammer dat er zo gereageerd moet worden door iemand met zoveel reactie-ervaring.

heb je misschien net een goede medewerker gehad, maar ik ben al 7 jaar klant en heb op zeker 10 adressen aangeraden/aangesloten. Sinds kort is de verbinding zeker 2x in de maand gewoon weg. alle lampjes staan gewoon aan, en de info is ook gewoon te lezen in het modem, en soms ook weer niet. Dit is nog maar van de laatste tijd, en heb het meerdere keren aangegeven, maar ze blijven je gewoon afwimpelen. Daarom denk ik er sterk aan om weg te gaan, samen met de 10 andere klanten. Heb het ook gezegd dat ik wegging, en krijg je gewoon simpel te horen: ja dat kan, geen probleem. Echt ongelooflijk, je verwacht minstens dat ze zeggen je bent al zolang lid bla bla bla we geven je korting!!
Laat je gewoon (gratis) terugbellen door Telfort (http://nl-telfort.netmng.com/callcenter.php); jij bent de klant en klant is koning.
Er zijn voldoende internetboeren waar je naar kunt overstappen :P

Jah idd, zoals je in je eerdere reactie aangaf: "Er is dus ruimte genoeg; alleen de "brutale" klanten worden hierin beloond (triest).
Omdat ik echter niet jaarlijks wil smeken om Telfort-korting, de overstap naar Z.... toch gemaakt" Ben ik ook druk op zoek naar een klantvriendelijk, begrijpende provider. Die tevens ook SERIEUS met vragen omgaat. Dan neem ik ook mijn klantenbestand mee uiteraard. ZIG** is de beste hierin!
Hallo Jaccovw5, bij deze bevestig ik de eerste reactie van Enterprise. Indien je wilt overstappen naar naar de hogere snelheid van internet standaard dan kan je contact met ons opnemen of ik kan mijn collega's vragen om jou een aantrekkelijk aanbod te doen. 🙂 Ik kijk uit naar jouw reactie.

wat kunnen jullie aanbieden? doe maar een PM met de prijs voor ons abbo met alleen internet extra als upgrade.
Reputatie 1
Badge
Hoi Jaccovw5,

imho heb ook jij minimaal recht op 3 maanden gratis internet als Telfort je een nieuw jaarcontract aanbiedt.
Je zou dan uitkomen op 9 * 28 = 252 euri/jaar oftewel 21 euri/maand voor een 80/8 internet-abo.
Momenteel betaal je wellicht 23 euri/maand; je gaat dus minder betalen voor een fors hogere snelheid !
Neem met minder geen genoegen; laat je gewoon hierover terugbellen (http://nl-telfort.netmng.com/callcenter.php), dit doen ze binnen 2 minuten.
Leg de situatie uit; Telfort zal echt proberen je als klant te houden (hoop ik).
Good Luck ! :)

@Enterprise: nogmaals oprechte excuses voor het "kapen" (we can't all be "know-it-alls".....)
Reputatie 1
Badge
Na overstap van ADSL 12/2 naar VVDSL 30/3 (met een aantrekkelijke korting: eerste 3 maanden gratis !) heb ik al 2 maanden zelfs een HOGERE snelheid dan mijn abo.
Download: 50 Mbps.
Up: 25 Mbps.
Iemand enig idee waarom (zit ik wellicht in een soort "testgroep").
stel ik ga naar 40/4 hoe moet ik dat regelen? prijs is neem ik aan gewoon hetzelfde. Klopt het trouwens dat in oktober dit jaar toch alle internetverbindingen opgeschroefd worden naar de waarden die nu bij standaard en extra staan?
Reputatie 8
Badge +19
stel ik ga naar 40/4 hoe moet ik dat regelen? prijs is neem ik aan gewoon hetzelfde. Klopt het trouwens dat in oktober dit jaar toch alle internetverbindingen opgeschroefd worden naar de waarden die nu bij standaard en extra staan?
Ik denk dat je het beste de helpdesk kan bellen op 0900-9596.
Of wellicht kan een webcare-medewerker op het forum je verder helpen..?

Als je naar het 'nieuwe' Internet Standaard gaat dan betaal je inderdaad iets meer.
Of alle internetverbindingen bij Telfort in oktober standaard worden verhoogd is mij niet bekend.
Heb je daar een bron van..?
Reputatie 1
Badge
Laat je gewoon (gratis) terugbellen door Telfort (http://nl-telfort.netmng.com/callcenter.php); jij bent de klant en klant is koning.
Er zijn voldoende internetboeren waar je naar kunt overstappen 😛
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Jaccovw5, zoals mepmoes heeft aangegeven kan je je terug laten bellen. Als je mij aangeeft welke snelheid jouw voorkeur heeft (40 Mb/s) of (80 Mb/s) dan kan ik mijn collega's vragen om contact met jou op te nemen. In afwachting van jouw reactie.
duidelijk, betaal trouwens €56 per maand. Maar voor 3 maanden korting ga ik niet moeilijk lopen doen, en stap ik wel over naar een andere provider.

Iedereen bedankt voor hun input!!
Reputatie 8
Badge +19
Je hebt blijkbaar nog een 30/3 Internet Standaard abonnement, je kan dit op verzoek verhogen naar 40/4 of 80/8.
Je gaat in beide gevallen een nieuwe overeenkomst van een jaar aan.

Ter info, er zijn momenteel 2 abonnementen met de naam Internet Standaard, te weten de oude 30/3 versie die jij blijkbaar hebt, en de 40/4 variant.
Je kan gezien de haalbare snelheid die de modem aangeeft uiteraard ook naar 80/8, het Internet Extra abonnement.
Dit is het snelste abonnement dat Telfort momenteel aanbiedt, ondanks dat de haalbare snelheid vaak hoger is.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Jaccovw5, bij deze bevestig ik de eerste reactie van Enterprise. Indien je wilt overstappen naar naar de hogere snelheid van internet standaard dan kan je contact met ons opnemen of ik kan mijn collega's vragen om jou een aantrekkelijk aanbod te doen. 🙂 Ik kijk uit naar jouw reactie.
Reputatie 8
Badge +19
Na overstap van ADSL 12/2 naar VVDSL 30/3 (met een aantrekkelijke korting: eerste 3 maanden gratis !) heb ik al 2 maanden zelfs een HOGERE snelheid dan mijn abo.
Download: 50 Mbps.
Up: 25 Mbps.
Iemand enig idee waarom (zit ik wellicht in een soort "testgroep").

Gefeliciteerd, en fijn dat je hiervoor even een topic van een andere vraagsteller kaapt want die heeft een andere vraag dan jij...
Maak gewoon je eigen topic aan, dan houden we de zaken duidelijk...
Reputatie 1
Badge
Excuus voor het "kapen"; ik probeerde de vraagsteller erop te attenderen dat er bij het overstappen naar een gewijzigd abo goed te onderhandelen is m.b.t. de prijs......
Jammer dat er zo gereageerd moet worden door iemand met zoveel reactie-ervaring.
Reputatie 8
Badge +19
Lovenswaardig, maar dit is niet de kern van zijn vraag... :S

Het is helaas wel eens nodig, we volgen allemaal zoveel mogelijk de huisregels van dit forum, je stelt zelf ook een vraag in je reactie (Iemand enig idee waarom (zit ik wellicht in een soort "testgroep") en de mogelijke antwoorden hierop kruisen de reacties en antwoorden aan degene die dit topic is gestart...