Snelheid lager sinds storing

• 22 februari 2013
  • 5 reacties
  • 2127 keer bekeken

Badge
Woensdag nacht is er een storing op getreden waardoor ik geen internet/tv/telefoon had.
Nadat ik weer verbinding had merkte ik dat mijn downloadsnelheid een stuk lager was, deze schommelde normaal tussen de 18000kbps -19000kbps.
Elke keer als ik de router reboot of de DSL lijn reset traint deze lager in,,, Wat is hiervan de oorzaak?

Ik heb deze vraag ook via Twitter gesteld, maar helaas nog steeds geen antwoord........

5 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hoe vaker je de modem reboot en reset hoe lager hij zal intrainen omdat hij dit steeds ziet als een instabiliteit op de lijn.
En dan niet zozeer het rebooten maar wel het resetten van de DSL-verbinding.
Gewoon van afblijven dus... 😉
Badge
Hmm...... Ik zal het eens een paar dagen bijhouden dan.

Maar omdat dit al het zoveelste issue is waar ik bij Telfort tegen aanloop overweeg ik om bij de geplande verhuizing gelijk over te stappen naar een andere ISP, ik betaal relatief veel voor een 'lage' internetsnelheid met veel storingen...
Reputatie 8
Badge +10
Hmm...... Ik zal het eens een paar dagen bijhouden dan.

Maar omdat dit al het zoveelste issue is waar ik bij Telfort tegen aanloop overweeg ik om bij de geplande verhuizing gelijk over te stappen naar een andere ISP, ik betaal relatief veel voor een 'lage' internetsnelheid met veel storingen...

De snelheidsverschillen zijn niet noemenswaardig, schommelt net boven de 16 mbps.
Als er echt iets mis is dan dondert de snelheid harder in elkaar.
Hij zal normaalgesproken binnen 7 dagen weer terugkomen op 18+ mbps, tenzij er andere oorzaken zijn.

Wat overstappen/verhuizen betreft, als Telfort op jouw nieuwe adres internet e.d kan leveren zou ik toch overwegen om bij Telfort te blijven.
Als je de postcodecheck doet op je nieuwe adres wat geeft deze dan aan als maximaal haalbare snelheid..?
Want die 'issues' die je hebt gehad kunnen op je nieuwe adres natuurlijk verdwenen zijn.
Badge
Op het nieuwe adres is de snelheid lager :(

Wbt de issues, die liggen niet zozeer aan mijn verbinding maar meer aan het Telfort netwerk...
Reputatie 8
Badge +10
Op het nieuwe adres is de snelheid lager :(

Die zal normaliter bij een andere provider dus ook lager liggen v.w.b. de ADSL mogelijkheden, tenzij ze daar met glasvezel bezig zijn.

Wbt de issues, die liggen niet zozeer aan mijn verbinding maar meer aan het Telfort netwerk...

Dat bedoel ik ook, andere lokatie, andere wijkcentrale, dus wellicht ook geen problemen met het Telfort netwerk.

Reageer