beantwoord

Snelheid internetverbinding

• 25 januari 2015
  • 12 reacties
  • 579 keer bekeken

Reputatie 1
Volgens de Telfort-postcodecheck is op mijn adres sinds enkele maanden (na de plaatsing van een KPN-straatkast) 50 Mb/s haalbaar. Ik kom echter met mijn Internet standaard abonnement niet sneller dan maximaal 10 Mb/s down en 1 Mb up (ADSL_2plus) ! Hoe kan ik nu gaan profiteren van de beloofde snelheid van mijn huidige abonnement?

In Mijn Telfort wordt wel Internet Extra aangeboden met 50 Mb/s maar eigenlijk zou ik graag eerst de snelheid van mijn huidige abonnement gerealiseerd zien! Bovendien is maar zeer de vraag of de beloofde snelheid dan wel waargemaakt wordt.
icon

Beste antwoord door Michael 9 februari 2015, 13:15

Vandaag is de verbinding omgezet. De snelheid is verdrievoudigd en ik haal nu als (modem)snelheid 32 Mbps down en 3 Mbps up! Ik ben er heel blij mee! Veel dank voor de service.
Nice! Graag gedaan hoor. Veel plezier ervan. :)

Michael
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Het feit dat je binnen je huidige abonnement niet meer snelheid kan halen komt door de lange lijn afstand naar de centrale.
Je hebt zoals je zelf al schrijft een adsl2+ verbinding, terwijl KPN nu vanuit de wijkkast Vectoring VDSL kan leveren die de 30/3 en 50/5 makkelijk kunne halen. Tussen de centrale en de wijkkast ligt namelijk een glasvezel verbinding die een hogere en constantere snelheid kan leveren. Webcare kan in overleg met jouw een migratie in gang zetten naar de wijkkast waarbij de 30/3 makkelijk gehaald kan worden. Dit gebeurd op dit moment niet standaard en hier zal je dus zelf om moeten vragen. Als je dit wilt en dit hier in het topic aangeeft dan kan webcare hier mee aan de slag voor je. Mocht je toch de 50/5 verbinding willen hebben dan is het zinvoller om dit via je "Mijn Telfort" gewoon in gang te zetten door je abonnement te upgraden. De keus is dus aan jou.
Reputatie 1
Dank voor deze reactie.
Ja, bij deze dus het verzoek aan Webcare om mij over te zetten op VDSL uit de straatkast zodat de 30/3 binnen bereik komt! Bij voorbaat dank.
Badge
Telfort kan je alleen overzetten naar VDSL als je een nieuw jaarabonnement aangaat (bijvoorbeeld voor 30/3).

Dit nieuwe abonnement moet je via Mijn Telfort aanvragen.

Bij mij is het ook zo gegaan.

Zomaar overzetten van ADSL naar VDSL doen ze niet.
Reputatie 8
Badge +16
Inderdaad gaat het gewoon automatisch als je een nieuw jaarcontract afsluit... dan krijg je een nieuw modem en gaat er een monteur naar de wijkkast om de draadjes om te prikken.

Alleen als je al VDSL vanuit de wijkkast hebt, wordt je automatisch overgezet naar VVDSl bij de upgrade van de wijkkast.
Reputatie 8
Badge +2
@wim10,

Wat de heren hierboven roepen klopt als een bus. Ik wil je vragen een upgrade te doen of anders te wachten. :)
Meer dan dit kan ik nu niet voor jou betekenen.

Mijn excuus.

Michael
Reputatie 1
@wim10,

Wat de heren hierboven roepen klopt als een bus. Ik wil je vragen een upgrade te doen of anders te wachten. :)
Meer dan dit kan ik nu niet voor jou betekenen.

Mijn excuus.

Michael

Ik heb nog een lopend contract voor 30 Mb/s tot 22 augustus en volgens mij kan ik dus geen nieuw jaarcontract afsluiten! Ik moet dan een abonnement nemen Internet extra voor 50 Mb/s en 30 Mb/s is voor mij geen mogelijkheid?
En wat bedoel je met wachten? Tot wanneer?

Ik vind het toch wel bijzonder dat ik als langjarige klant (na mijn zoveelste contractperiode) eerst tijdelijk weg zou moeten voor ik als nieuwe klant wel kan profiteren van het verbeterde netwerk met Internet standaard.
Reputatie 8
Badge +16
Hmmm...

Als jij ècht op 22 augustus een nieuw jaarcontract bent aangegaan, dan zou het logischer zijn als je alsnog (uit coulance) wordt overgezet. Zeker omdat je aangeeft dat de postcodecheck al enkele maanden een hogere snelheid aangeeft.

Misschien dat webcare nog eens kan kijken of er geen mogelijkheden zijn.
Reputatie 8
Badge +2
@wim10,

Ik heb het even voor jou nagekeken.
Aangezien je inderdaad al een aanzienlijke tijd producten bij ons afneemt heb ik de spreekwoordelijk hand over het hart gestreken.

Ik heb een netwerkwijziging aangevraagd naar VVDSL i.c.m. 30 Mbit/s. Je krijgt ook 'n nieuw modem (het huidige modem is redelijk verouderd en bovendien ongeschikt voor VVDSL). Doorgaans duurt een dergelijke wijziging een aantal werkdagen en je zult normaal gesproken geen onderbreking ervaren in de diensten (behalve het aansluiten van het nieuwe modem natuurlijk). Mocht je t.z.t. alsnog over willen gaan op een hogere snelheid, dan kan dat, te allen tijde. :)

Laat je weten wat je ervan vindt zodra de wijziging is uitgevoerd?

Michael
Reputatie 1
Michael,
Dank voor dit positieve bericht!

Ik meld het als de verbinding is omgezet.
Reputatie 8
Badge +2
Michael,
Dank voor dit positieve bericht!

Ik meld het als de verbinding is omgezet.

Ik zie je reactie tegemoet.

Michael
Reputatie 1
Vandaag is de verbinding omgezet. De snelheid is verdrievoudigd en ik haal nu als (modem)snelheid 32 Mbps down en 3 Mbps up! Ik ben er heel blij mee! Veel dank voor de service.
Reputatie 8
Badge +2
Nice! Graag gedaan hoor. Veel plezier ervan. :)

Michael