beantwoord

Snelheid internet valt terug naar de jaren 70

• 2 december 2016
  • 26 reacties
  • 893 keer bekeken

Badge
De internet snelheid is op dit moment bedroevend.
Is daar meer over bekend, bij de storingen staat "Geen storingen bekend"
Bijgaand een plaatje hoe het zou moeten zijn en dan zoals het nu is.
icon

Beste antwoord door Stephen 5 december 2016, 19:11

Hallo Rutgers, als je een topic start op het forum dan mogen mede forumgebruikers reageren op jouw topic. Zojuist heb ik je internetsnelheid gemeten, zie onderstaande afbeelding. Draadloos internet (WiFi) is altijd trager dan bekabeld internet. Om de snelheid via WiFi te verbeteren zie: WiFi snelheid verbeteren.

Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Gemeten met wifi of bekabeld..?
Badge
Beide met Wifi
Reputatie 8
Badge +19
Ergens bij de buren een storingsbron erbij gekomen..?
Buurman een nieuwe aquariumpomp op het lichtnet..?
Kindje geboren en een babyfoon geïnstalleerd..?
Etc, etc...

Vrijwel al dat spul werkt op de 2,4 Ghz band en vernaggeld het wifi-signaal in de omgeving...
Kan je eens een meting bekabeld doen?
Badge
Ja dat van dat kindje geboren, dat lijkt mij heel waarschijnlijk in een senioren complex. Van mijn directe buren is de jongste 85.
Zou het niet aan het modem kunnen liggen of heb jij aandelen bij Telfort en ben je bang voor lagere dividend?

Lijkt mij toch dat ik de vraag aan Telfort stel en dan ben ik niet zo geporteerd van mensen, die menen te mogen praten namens Telfort.
Ik wacht wel tot de bemanning van het forum vanuit Telfort weer aanwezig is.
Reputatie 8
Je schrijft hier op een openbaar forum waar ieder ander op mag reageren.
Wil je je perse één op één persoonlijk contact met Telfort zonder dat andere "gewone gebruikers" met goed bedoeld advies en met beslist enige expertise je van antwoord voorzien, bel dan gelijk naar de klantenservice en onthoudt je van reacties op een openbaar forum.
Reputatie 8
Badge +19
Ja dat van dat kindje geboren, dat lijkt mij heel waarschijnlijk in een senioren complex. Van mijn directe buren is de jongste 85.
Zou het niet aan het modem kunnen liggen of heb jij aandelen bij Telfort en ben je bang voor lagere dividend?

Lijkt mij toch dat ik de vraag aan Telfort stel en dan ben ik niet zo geporteerd van mensen, die menen te mogen praten namens Telfort.

Je modem kan inderdaad defect aan het raken zijn, maar ik heb geen glazen bol.
Ik meen ook niet te praten namens Telfort maar probeer gewoon een andere klant te helpen, daar is dit forum mede voor bedoeld.
Je stelt dit blijkbaar niet op prijs dus zal ik me van verdere reacties onthouden.
Succes ermee...
Reputatie 8
Badge +17
En snelheidsmetingen doen we gewoonlijk bekabeld, NIET via WiFi omdat er dan teveel omgevingsvariabelen kunnen tegenwerken...
Badge
En snelheidsmetingen doen we gewoonlijk bekabeld, NIET via WiFi omdat er dan teveel omgevingsvariabelen kunnen tegenwerken...

Ik weet niet wie "we" zijn, maar ik werk niet bekabeld en zal dus ook niet bekabeld mijn snelheid willen weten.
Wil ik weten, hoe snel ik kan fietsen, dan doe ik dat niet door in een auto te gaan zitten.
Reputatie 8
Badge +16

Ik weet niet wie "we" zijn, maar ik werk niet bekabeld en zal dus ook niet bekabeld mijn snelheid willen weten.
Wil ik weten, hoe snel ik kan fietsen, dan doe ik dat niet door in een auto te gaan zitten.

Maar om uit te sluiten dat je lagere snelheid als oorzaak een probleem in je eigen netwerk is, wil men vanuit Telfort gegarandeerd weten wat de snelheid is met een aangesloten netwerkkabel. Zonder een objectieve meting (wat een meting met een netwerkkabel is) zal Telfort echt geen verdere stappen gaan ondernemen om je probleem op te lossen.
Reputatie 6
Badge +7
@Rutgers

Deels klopt dat ook maar voor een goede meting moet je het wel bekabeld doen juist door die omgevingsvariabelen en dat is dan ook de daadwerkelijke snelheid wie uit het modem komt en kan dus in dit geval Telfort je verder helpen als de snelheid niet voldoende is.

Was net te laat met reageren.
Reputatie 8
Badge +15
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internetsnelheid-testen.htm
Reputatie 8

....maar ik werk niet bekabeld en zal dus ook niet bekabeld mijn snelheid willen weten.

Prima, maar besef dat de snelheid van een fiets afhankelijk is of je alleen over een asfaltweg rijdt, over een bospad of door modder heen. En dan met name ook nog als je een hoop fietsers om je heen hebt, die jou tempo naar beneden drukken.

WiFi van een Experia Box V8, vergelijk het dan met fietsen over een modderpad met veel fietsers om je heen. 😉
Reputatie 8
Badge +16
Ik zou willen dat ik in de jaren 70 zo'n snelheid had gehad... zelfs begin deze eeuw had ik dat nog niet bij Essent@Home...
Badge
De keten is zo sterk als de zwakste schakel en WiFi is wel een heel erg zwakke schakel. Zo kun je dus nooit een betrouwbare meting krijgen.
Elimineer dus die zwakke schakel door bekabeld aan het modem de meting te doen, dan weet je in ieder geval de werkelijke snelheid.
Badge

Maar om uit te sluiten dat je lagere snelheid als oorzaak een probleem in je eigen netwerk is, wil men vanuit Telfort gegarandeerd weten wat de snelheid is met een aangesloten netwerkkabel. Zonder een objectieve meting (wat een meting met een netwerkkabel is) zal Telfort echt geen verdere stappen gaan ondernemen om je probleem op te lossen.

Goh goed dat ook een beleidsmedewerker van Telfort op dit forum actief is.
Wordt dit nu als overwerk betaald?
Reputatie 8
Badge +17
@Rutgers op het forum zit heel veel kennis onder een aantal medeforumgebruikers die jou goede tips/raad gegeven hebben en die worden nog net niet door jou van het forum afgegooid, maar de misplaatste opmerkingen van jou naar deze gebruikers zijn op zijn zachts gezegd niet erg netjes.
Badge
Ik heb niet gevraagd om commentaar van mede forumgebruikers, hoe vakkundig zij ook mogen zijn.
Ik dacht het al bij de eerst die zich ongevraagd als techneut presenteerde te hebben duidelijk gemaakt.
Als er dan toch nog lui zijn, die blijven doordrammen, ja dan wordt ik wat stuurs en bot.
Ik gooi niemand van het forum, maar ik ben niet gewoon om meerdere keren te vertellen, dat ik van de bemoeienissen niet gediend ben.
Ik hoop dat het nu klaar is, want het begint me knap te vervelen.
Ik wacht nog even op de mensen van Telfort en dan is het gedaan wat mij betreft.
Reputatie 6
Badge +7
Als je geen commentaar van mede forum gebruikers wil ga dan gewoon bellen met Telfort heb je gelijk iemand van Telfort en zet de vraag dan niet hier op dit forum een forum is er om elkaar te helpen als je dat niet wilt moet je dus rechtstreeks met Telfort contact opnemen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Rutgers, als je een topic start op het forum dan mogen mede forumgebruikers reageren op jouw topic. Zojuist heb ik je internetsnelheid gemeten, zie onderstaande afbeelding. Draadloos internet (WiFi) is altijd trager dan bekabeld internet. Om de snelheid via WiFi te verbeteren zie: WiFi snelheid verbeteren.

Reputatie 8
Badge +17
Beste RutgerS,

Je krijgt geen commentaar van mede-forum gebruikers, je krijgt hulp en advies van diezelfde mensen.

En zoals je kan zien is de modem snelheid uitstekend, zo niet optimaal, maar vanaf de modem naar jouw device (via WiFi!!) is de snelheid wat minder.

Maar je lost het verder lekker zélf op?! Lijkt me verstandig...
Reputatie 6
Badge +7
Al met al is de snelheid dus gewoon dik in orde zoals te zien is, dat ziet er erg netjes uit.
Zelf denk ik dat er bij jou thuis iets niet in haak is. (waarschijnlijk dus de wifi)
Reputatie 8
Badge +17

"we" zijn jij en ik en ál die andere gasten hier op het forum die "we" daarop (meten via de kabel, niet via WiFi) wijzen.
Reputatie 8
Badge +17

Ik praat niet namens Telfort, zie mijn onderschrift:
Reputatie 8
Badge +16

Als ik zo naar bovenstaand plaatje van Telfort kijk dan krijg ik toch sterk de indruk dat de oorzaak binnenshuis gezocht moet worden. Lijkt er toch op dat de Wi-Fi niet optimaal is in huis.
Badge
De zaak is geregeld via PB's, minder (al dan niet goed bedoelde) ongevraagde raad van mensen, die zich er tegen aan bemoeiden.
Lijkt mij ook verstandiger om dat in de toekomst te doen, geeft minder irritatie over en weer.
Dit topic mag om mij wel gesloten worden.