beantwoord

Snelheid internet na maand nog steeds niet opgehoogd

• 13 maart 2020
  • 24 reacties
  • 324 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi,

Ik heb nu een maand geleden de internet snelheidverhoging van 50 naar 100  voor €7.50 aangevraagd. Dat heb ik telefonisch gedaan omdat ik wilde weten of dat ook meteen kon. Het atnwoord Ja hoor is meteen geregeld. Daarna gebeurde er dus niets. Uiteindelijk weer gebeld hoe het met de snelheid zat.  Ik heb veel toetsen moeten doen en modem een paar keer gereset maar geen hogere snelheid. Op maandag 24 februari is KPN langs geweest die ook tot de conclusie kwam, ligt niet aan ons maar aan Telfort. De opdracht werd weer terug gelegd bij Telfort. Na een week weer gebeld, met de vraag wat gaat er gebeuren...de antwoorden variëren van wordt aan gewerkt (nog niet gemerkt), u wordt gebeld (niet dus) of staat op de planning bij KPN.( blijft dus lekker staan). Ik ben dus nu een maand verder, heb wel meteen moeten betalen voor niets. Komt dit nog goed of zet ik mijn abonnement maar weer terug (met zeer teleurgestelde kinders die willen dat ik van provider moet wisselen...)

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 19 maart 2020, 12:55

@Teltien Ik heb de gegevens er weer bij gepakt, ik zie het. De Technische Dienst heeft de nieuwe melding wel bekeken, maar het kan nu technisch niet worden opgepakt in verband met de corona omstandigheden. Dat is gewoon heel zuur, maar daar is op dit moment niets aan te doen. De melding blijft wel open staan, zodat het opgepakt kan worden zo gauw de mogelijkheid er weer is. 

Daarom kunnen we twee dingen doen. Je kan de extra snelheid uitzetten, dan zorg ik er daarna voor dat je die extra kosten terug krijgt. Wat je ook kan doen is het aan laten staan en de hele situatie afwachten. Ook dan zorgen we er natuurlijk achteraf voor dat je de extra kosten, voor de periode dat je de snelheid niet had, terug krijgt. Laat het maar weten.

Bekijk reactie

24 reacties

Hallo @Teltien , toen je de snelheidsverhoging telefonisch aanvroeg, heb je toen geen bevestiging er e-mail ontvangen?

Heb je al eens in MijnTelfort rubriek thuis gekeken of daar een optie voor 100Mbit/s aan staat of dat je dat nog aan kunt vinken bij de rubriek extra's, onderdeel van abonnementen?

Reputatie 1

Ja, het staat aan en is ook al betaald. Als je wilt kan ik een printscreen ervan maken...

Reputatie 1

de e-mail bevestiging is van 12 februari...

Hallo @Teltien , als je een e-mailbevestiging van de verhoging hebt ontvangen krijg  je even later nog een e-mail wanneer de verhoging actief gemaakt is/wordt, heb je die ook ontvangen, soms zit tussen de vraag en de uitvoering een aantal weken, maar dan is het wel raar dat je daar al reeds voor betaalt, maar je betaalt altijd de abo-kosten in het vooruit, dus dat zou eventueel nog wel kunnen kloppen.

Reputatie 1

De monteur van KPN zegt dat wij de hogere snelheid kunnen ontvangen maar dat het niet op de glasvezel staat. Dat moet een instelling bij Telfort zijn…..duurt dat één maand? 

Bij de klantenservice zeggen ze dat 100MB mogelijk moet zijn en snappen zij mijn probleem niet dat ik die snelheid niet krijg, KPN is dus al langs geweest ook bij de wijkcentrale….jullie service zei dat dit binnen 5 werkdagen zou zijn opgelost.. dat is dus nu een maand..

Hallo @Teltien , wacht dan nog even de reactie van een moderator af.

Reputatie 1

Maar hoe lang moet ik dan nog wachten?

Ik ben het wachten beu

Maar hoe lang moet ik dan nog wachten?

Ik ben het wachten beu

Dat wordt na het weekend denk ik, helaas.

Reputatie 1

Ja, dat soort antwoorden bedoelde ik nu precies. Dat gaat al een maand zo door….

Reputatie 8
Badge +18

Ja, dat soort antwoorden bedoelde ik nu precies. Dat gaat al een maand zo door….

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan zien de webcare moderators van Telfort wie je bent en zaag mij nu niet door want ik ben net als JanD ook maar een klant 

Reputatie 1

Bedankt, ik pluk de dag, gelukkig heb ik nog internet,🤗

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @Teltien, ik begrijp dat je al even terug extra snelheid hebt aangevraagd. Deze is wel aangezet bij jouw abonnement, maar het bleek dat de snelheid er niet daadwerkelijk bij gekomen was. Wat rot dat het al zo lang duurt en je er wel voor betaalt, terwijl je er geen gebruik van kan maken. 

Fijn dat je gegevens in je profiel staan, ik heb ze erbij gepakt. Ik zie dat de Technische Dienst ermee bezig is geweest, om te zorgen dat je de snelheid krijgt zoals de bedoeling is. Hoe staat het er nu voor met jouw verbinding? Heeft de Technische Dienst contact met je opgenomen en heb je ze hierover gesproken? Ik hoor het graag, dan help ik je waar ik kan.

Reputatie 1

Ik heb vandaag maar weer eens gebeld. De melding was gesloten. Ik zou 12 maart gebeld zijn  (ik heb geen gemiste oproepen). Melding is weer opengezet en ik heb geen contact gehad en ook nog geen hogere snelheid waarvoor ik wel betaal. ik wacht wel weer en ben blij met wat ik heb (ik moet nu verplicht thuis werken)

Reputatie 8
Badge +10

@Teltien Ik heb de gegevens er weer bij gepakt, ik zie het. De Technische Dienst heeft de nieuwe melding wel bekeken, maar het kan nu technisch niet worden opgepakt in verband met de corona omstandigheden. Dat is gewoon heel zuur, maar daar is op dit moment niets aan te doen. De melding blijft wel open staan, zodat het opgepakt kan worden zo gauw de mogelijkheid er weer is. 

Daarom kunnen we twee dingen doen. Je kan de extra snelheid uitzetten, dan zorg ik er daarna voor dat je die extra kosten terug krijgt. Wat je ook kan doen is het aan laten staan en de hele situatie afwachten. Ook dan zorgen we er natuurlijk achteraf voor dat je de extra kosten, voor de periode dat je de snelheid niet had, terug krijgt. Laat het maar weten.

Reputatie 1

Bedankt voor deze reactie. ik wacht wel af….Laat de melding graag staan voorals het wel gaat lukken...

Reputatie 8
Badge +10

@Teltien Graag gedaan, dat is prima. Ik markeer hier ook alvast mijn antwoord, voor de duidelijkheid. Als je mijn hulp hier alsnog bij kan gebruiken of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Reputatie 1

Beste Alexandra,

Toch nog een laatste poging: De KPN monteur vertelde dat er niets mis is met de verdeelkast in de wijk. Hij had het over software matige instellingen van Telfort die verkeerd staan. Daarop hoeft de technische dienst toch niet te wachten om dat na te kijken? Alle switches staan goed volgens de KPN monteur..misschien kan de technische dienst even contact opnemen met deze monteur die zelf de switches in de wijkkast heeft gezien en het een en ander (kruisen in kabels ed)  heeft bekeken.

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @Teltien, dat begrijp ik heel goed. Ik zou je graag ander nieuws geven, maar ik kan er door de hele situatie nu helaas niet meer van maken. Wel kan ik je beloven dat de Technische Dienst dit in de gaten houdt, en zo gauw het mogelijk is, actie onderneemt. Daarom moet ik je toch vragen om voor nu even af te wachten.

Reputatie 1

Opeens viel om 8:00 de internetverbinding weg….ik kan pas om 9:00 bellen.

alles van de website gedaan zonder resultaat, wat nu?

er zit niets anders op dan tot 9:00 te wachten

Reputatie 1

Er gebeurde dus niets, ik heb inmiddels de verhoging van de snelheid weer terug gedraaid…..met boze kinders tot gevolg, we werken nu allemaal thuis dus had ik de hogere snelheid goed kunnen gebruiken.. vandaag om 8:00 viel ook nog het hele internet uit..Geen internet, telefoon of teelvisie.bijna 9:00, ik kan bijna bellen...

Reputatie 1

Frustratie troef, modem stuk doordat abonnement is terug gezet...Twee dagen geen internet, ik ben echt heel boos, was eraf gebleven

Reputatie 1

Doordat abonnement nu administratief is terug gezet is mijn modem kapot, nu twee dagen wachten op nieuw modem, ik ga een andere proefdier zoeken….( is vaak ook geen oplossing)

Reputatie 1

Modem resetten is na twee uur toch gelukt, wel fijn dat ik nu kan werken

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @Teltien, ik lees dat je gisteren problemen met je verbinding hebt gehad. Zeker in deze tijd is dat niet fijn. 

Ik heb je gegevens er voor de zekerheid even bij gepakt. De Technische Dienst is ook voor je bezig geweest. De reden dat het verhogen van de snelheid niet (meteen) lukte, is doordat we door corona strenge regels in acht hebben genomen om zowel onze klanten als monteurs te beschermen. Hierdoor kunnen wijzigingen zoals verhogingen van de snelheid niet meteen worden uitgevoerd. Ik zie dat de Technische Dienst de kosten van de snelheidsoptie voor je heeft vergoed.

Het resetten van je modem is later toch gelukt begrijp ik, dat is fijn om te horen. Werkt de verbinding nu nog steeds goed? Zo niet of als je vragen hebt, hoor ik het graag van je.

Reageer