beantwoord

Snelheid internet is lager dan in mijn abonnement

• 13 januari 2018
  • 63 reacties
  • 1014 keer bekeken

dag ik haal bekabeld nooit de 50 mbs nooit de 20 mbs maar hooguit 7 mbs. Hoe kan dat toch??
icon

Beste antwoord door Wieger DB 16 januari 2018, 10:58

Hoi Zach, welkom op het forum. Als ik ga kijken dan is de snelheid van je verbinding erg naar beneden geschakeld. Dit heeft vaak met de stabiliteit van je verbinding te maken. Ons lijnmanagementsysteem probeert namelijk een stabiele verbinding aan je te leveren. Als je op hoge snelheid uitval of veel fouten op de lijn hebt, dan schakelt de verbinding omlaag. Bij een lagere snelheid is er namelijk een grotere kans dat de verbinding stabiel blijft. Ik zou verwachten dat je 50Mbit bekabeld moet kunnen halen en niet de 8Mbit die je nu haalt. Om je lijn goed door te meten en ook om uit te sluiten of er storingsbronnen bij jou in de woning liggen, heb ik een monteur voor je aangevraagd. Je kan een afspraak met de monteur plannen via 088 - 2000 137.

@Galdor en jimny, bedankt voor het meedenken!
Bekijk reactie

63 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Welk modem heb je en hoelang is het aansluitkabeltje vanaf aansluitpunt naar je modem.
Ook belangrijk is het modem aangesloten op het ISRA punt wat meestal in de meterkast zit
Nieuwe experia en kabeltje wat erbij hoort
Reputatie 8
Badge +17
Je hebt dus het V10 modem en hoe meet je de snelheid bedraad of via Wifi
v8 en meet bedraad via speedtest telfort
Reputatie 8
Badge +17
Heb je glasvezelverbinding of adsl aansluiting
nieuw huis 5 jaar oud maar toch adsl
Reputatie 8
Badge +17
Log eens in op je V10 modem zie onderstaande link hoe in te loggen , welke snelheid zie je op de status pagina en watvis de atainable snelheid

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerknaam-en-wachtwoord-experia-box-v10-instellen.htm
Gezien het adsl is voer je postcode eens in op deze site wellicht is de afstand tot de verdeelkast te groot.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Zach, welkom op het forum. Als ik ga kijken dan is de snelheid van je verbinding erg naar beneden geschakeld. Dit heeft vaak met de stabiliteit van je verbinding te maken. Ons lijnmanagementsysteem probeert namelijk een stabiele verbinding aan je te leveren. Als je op hoge snelheid uitval of veel fouten op de lijn hebt, dan schakelt de verbinding omlaag. Bij een lagere snelheid is er namelijk een grotere kans dat de verbinding stabiel blijft. Ik zou verwachten dat je 50Mbit bekabeld moet kunnen halen en niet de 8Mbit die je nu haalt. Om je lijn goed door te meten en ook om uit te sluiten of er storingsbronnen bij jou in de woning liggen, heb ik een monteur voor je aangevraagd. Je kan een afspraak met de monteur plannen via 088 - 2000 137.

dag ik haal bekabeld nooit de 50 mbs nooit de 20 mbs maar hooguit 7 mbs. Hoe kan dat toch??Hoi Zach, welkom op het forum. Als ik ga kijken dan is de snelheid van je verbinding erg naar beneden geschakeld. Dit heeft vaak met de stabiliteit van je verbinding te maken. Ons lijnmanagementsysteem probeert namelijk een stabiele verbinding aan je te leveren. Als je op hoge snelheid uitval of veel fouten op de lijn hebt, dan schakelt de verbinding omlaag. Bij een lagere snelheid is er namelijk een grotere kans dat de verbinding stabiel blijft. Ik zou verwachten dat je 50Mbit bekabeld moet kunnen halen en niet de 8Mbit die je nu haalt. Om je lijn goed door te meten en ook om uit te sluiten of er storingsbronnen bij jou in de woning liggen, heb ik een monteur voor je aangevraagd. Je kan een afspraak met de monteur plannen via 088 - 2000 137.

dag ik haal bekabeld nooit de 50 mbs nooit de 20 mbs maar hooguit 7 mbs. Hoe kan dat toch??Hoi Zach, welkom op het forum. Als ik ga kijken dan is de snelheid van je verbinding erg naar beneden geschakeld. Dit heeft vaak met de stabiliteit van je verbinding te maken. Ons lijnmanagementsysteem probeert namelijk een stabiele verbinding aan je te leveren. Als je op hoge snelheid uitval of veel fouten op de lijn hebt, dan schakelt de verbinding omlaag. Bij een lagere snelheid is er namelijk een grotere kans dat de verbinding stabiel blijft. Ik zou verwachten dat je 50Mbit bekabeld moet kunnen halen en niet de 8Mbit die je nu haalt. Om je lijn goed door te meten en ook om uit te sluiten of er storingsbronnen bij jou in de woning liggen, heb ik een monteur voor je aangevraagd. Je kan een afspraak met de monteur plannen via 088 - 2000 137.

Monteur is net geweest. Lijn is stabiel. Kabel is ook prima. Mn profiel blijkt ingesteld op 12mbs download. Ik krijg dus gewoon geen 50 terwijl dat prima mogelijk is. Dus betaal goud geld voor snelheid uit de prehistorie. Vlgns mij moet n standaard internet abb. 50 leveren en dat gebeurt gewoonniet
Vind t eerlijk gezegd nogal vreemd. Monteur zegt dat alles prima en stabiel is maar dat mn profiel is in gesteld op 2/12.
N standaard abb levert 50 mb/s maar dat krijg ik gewoon niet. 30 per maand voor lullige 12 is wel erg veel en dat voor iemand die al meer dan 10jaar klant is.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Zach, de monteur heeft je binnenbekabeling nagelopen en gekeken of hij de snelheid kon verbeteren. Dat is nog niet het geval geweest. Wel heeft hij contact gehad met collega's van de Backoffice, omdat hij net als ik een hogere snelheid zou verwachten. Dit gaan we nog uitzoeken in samenwerking met het ons team van het netwerkbeheer. Ik kan me goed voorstellen dat de huidige situatie niet naar wens is, die mening deel ik me je. Vandaar dat we nog verder kijken naar een goede oplossing.
De monteur is ook in centrale kast geweest. Van daar naar mn huis is t verlies te verwaarlozen. Dus zou ook hier 50 moeten kunnen krijgen. Nou laten we t dan op iets minder houden. Nog altijd meer dan de vooroorlogse snelheid van 12 max. Wat ie al bijna nooit haalt. Ik geloof de goede intenties wel maar nu geldt eerst zien
Gezien het adsl is voer je postcode eens in op deze site wellicht is de afstand tot de verdeelkast te groot.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
GEEFT AAN 55 MB/S
ik heb eens zitten rekenen. maar ben al klant sinds ik ooit een telefoon in een melkpak kreeg. das echt al heel lang. Zou als trouwe klant wel iets meer mogen verwachten denk ik dan de 8 mb/s die nu op de teller staat. Ik ben niet zon overstapper. maar wil voor het geld wat ik betaal wel een fatsoenlijke verbinding
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Zach, zoals ik in mijn eerdere reactie aangeef, zijn we nog aan het zoeken naar een oplossing. Juist omdat jouw situatie afwijkt van wat we nu verwachten. Ons doel is om de snelheid inderdaad weer hoger te krijgen dan de 8mbit die je nu binnen haalt. Daarom is er nu een onderzoek vanuit ons netwerkteam om verder na te gaan waarom de snelheid zo laag uitvalt en dit te herstellen.
Lijkt me dat er gewoon hogere snelheid op de kabel moet komen. Dus het signaal naar de kast en vandaar naar mij
Maar misschien denk ik te simpel. Iemand die t kan uitleggen.
6 mb/s huidige snelheid. Om gek van te worden. Kan niet eens normaal internetten. alles loopt voortdurend vast
Badge +18
Op zich is er met 6 mb prima te internetten.
Maar niet als je tegelijk tv aan hebt en aan het downloaden bent.
Maar wat surfen, mailen, internetbankieren moet prima gaan.
En als ik de reactie van Wieger lees is het Telfort oonk nog niet duidelijk waar het mis gaat, en zijn ze je aansluiting nog aan het onderzoeken.
Na ja uiteindelijk betaal ik niet voor n lullige 6. En ook al heb ik geen tv en ben ik niet aan t downloaden is het allemaal best traag. En natuurlijk valt daar best mee te leven. Zonder internet ga ik ook niet dood.
Krijg nu ineens vreemde sms van zgn KPN met n link die niet werkt of rare site. Mijn adres vermeld en storing. Vreemd
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Zach, zoals ik al eerder heb aangegeven heb ik een bericht doorgestuurd naar ons netwerkteam. Die nemen op hun beurt weer contact op met KPN. Zij willen je lijn verder na laten kijken. Vanaf welk apparaat heb je de site bekeken? Het kan zijn dat deze op mobiel niet optimaal doorkomt.
Dag
Kreeg n vreemd sms van kpn. Maar de link ging naar n http/ k.pn en nog wat. Kwam op n hele rare site. Er zat zgn n 24 uurs link bij. En n tel no om te bellen. Dat nummer staat op internet als potentieel gevaarlijk. Dus wellicht kan KPN mij gewoon bellen om n afspraak te maken

Reageer