beantwoord

Snelheid internet drastisch laag sinds 21-12-2012

  • 22 december 2012
  • 834 reacties
  • 116371 keer bekeken

Badge
Hallo, sinds gisteren 21-12 is mijn snelheid drastisch laag, echter zie ik geen storingen staan betreft internet.
Dus conclusie er klopt wat niet bij telfort...... aangezien er bij mij niets veranderd is aan hardware / software etc.

Modem traint goed in, ook al een herstart gedaan etc etc, maakt allemaal niet uit. (is geen Zyxel trouwens maar een Draytek )
Speed up:1029166
Speed down: 17412292

Ik heb een 20 Mb internet en bellen abbo, waarbij ik een max DL haal van een snelle server met 1.6 Mb per sec.
Nu haal ik op diezelfde server maar 110 kb per sec.
Met de app van speedtest op android phone haal ik 250-300 kb / sec normaal 1700 kb / sec.
Het rare is dat ik met usenet wel tot 950 kb / sec kom, (normaal natuurlijk ook hoger)
Youtube filmpjes kijken??? Vergeet het maar, continue aan het bufferen ( Zo kwam ik erachter dat de snelheid niet klopte na enig speurwerk )
Waarschijnlijk iets fout in de routing bij jullie ???
( er staat trouwens wel een storing van interaktieve tv, haperingen etc van 20-12, die staat nog open, ik kan me voorstellen dat bij die mensen het beeld wel hapert met een lagere DL-snelheid..... )

Hieronder een ping naar uitzendinggemist
Ping-statistieken voor 145.58.28.253:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).
C:\Documents and Settings\XXX>ping www.uitzendinggemist.nl

Pingen naar www.uitzendinggemist.nl [145.58.28.253] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 145.58.28.253:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).
Ik kan de site echter wel gewoon openen in de browser,  filmpje kijken weer niet >> Buffer Buffer :P

De vraag is tenslotte..... wanneer is dit opgelost ??

M.vr.gr. Foeps
icon

Beste antwoord door Foeps 22 december 2012, 14:26

Dan is het zo te zien een landelijke storing, ik zit in postcode gebied 2331

Ik woon in Nederweert postcode-gebied 6031 en idd, mijn mening is dat dit met telfort te maken heeft en niet aan mijn software cq hardware ....
Nogmaals, ik hanteer normaal altijd dezelfde snelle testserver waar ik bij een bestand van 1 Gb een snelheid haal van 1.5 tot 1.7 Mb / sec, nu echter nog geen 100 kb / sec.
Ook laden de meeste sites traag wat ook weer een indicatie is van trage snelheid....
Het lijkt erop dat bepaalde ip adressen of een bepaalde range problemen geeft...... ik hoop dat dit snel word verholpen, zodat we weer normaal kunnen surfen ;-)
M.vr.gr Foeps
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

834 reacties

Reputatie 1
Badge +2
[img]http://www.speedtest.net/result/2481066563.png[/img]
schiet nu weer tekort qua upload en te hoge ping...
Badge +2
Wij hebben ook gezien dat de wijzigingen van vrijdag jammer genoeg niet het beoogde effect hebben gehad.
Momenteel wordt er met spoed een capaciteitsvergroting voorbereid. Als je al in dit topic gereageerd hebt is voor dit probleem contact opnemen met onze klantenservice weinig zinvol. Mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak!

@jaleine,

Je hebt helaas onjuiste informatie gekregen, jij hebt geen problemen met DLM en we erkennen de storing wel degelijk. Voor een actueel overzicht kan je kijken op onze mededelingen, storingen en onderhoud pagina: http://www.telfort.nl/mededelingen/internet/performcance-problemen-internet-en-vast-bellen-diverse-locaties/

Hugo
Reputatie 1
Hier regio Haaglanden weer ontzettend langzaam. Gek word ik er van. Dit duurt nu al weken!!
Reputatie 1
@MvR: Wild Guess? Wat wil je hiermee bereiken? Die blacklists gaan trouwens over mailservers... totaal niet aan de orde voor deze "storing"... Laat "Henk - Telfort" nou lekker dit oppakken...


Kees-Jan, met welk doel reageer jij eigenlijk in dit topic? Ik zie dat je een zgn. "Allesweter" badge hebt, maar ik zie eigenlijk vrij weinig inhoudelijke reacties van jou in dit topic. Enkel reacties waarin je anderen "afzeikt" i.p.v. constructief mee te denken hoe dit op te lossen.
Ik heb geprobeert mijn abbonement om te zetten naar 30 Mbit voor 20 euro.

Da's gelukt maar nu gaat Telfort mij als dank voor hun WANPRESTATIE de rest van mijn vorige door de strot gedrukte abbonement 25Mbit abo nog even de rest van de abbonementduur zo'n 200 euro in rekening brengen.

Wat is de klant toch KONING bij Telfort..

Zielig allemaal om zo je klanten te bedonderen en intussen zelfs de snelheid voor de helft af te knijpen, ik snap niet dat hier niemand iets aan kan doen, het is toch gewoon STELEN!!!!!!!!!

Ben hier nog niet klaar mee.

Rob.
Badge +1
en alweer lalalalala.... zelfs van telfort ftp gaat niet sneller dan 700KB/s :(
youtube 50KB/s
video op tweakers.net blijft bufferen

dit is niet leuk meer zo!!!!
Badge
Het is nu helemaal een drama 200kb/s


Hé, ben nu weer terug op 1,4 mb/s, nog steeds geen 1,6 maarja ????

Hier nog steeds maar max. 350 Kb / sec, om ziek van te worden...........
Je kunt nog niet eens een Youtube filmpje kijken op lage kwaliteit zonder dat deze gaat bufferen, crap !
Wanneer was die firmware upgrade?
[/quote]

rond de eerste week januari is mij verteld door de helpdesk
Badge
http://www.speedtest.net/result/2469354440.png

Bij mij kruipt ie langzaam aan weer richting mijn 50mbit lijntje :)

Moet er wel bij zeggen dat ik niet verder weg als Amsterdam moet gaan testen, want dan is het weer huilen met de pet op.
Reputatie 1
En nu heeft mijn modem het ook nog eens begeven, gaat telkens weer opnieuw opstarten. Gelukkig nog een ouder exemplaar in huis, dus wel weer verbinding.


Hij doet het weer.
Ik las op dit forum een speciale reset-methode als het modem zich blijft resetten en dat heeft gelukkig gewerkt.
Reputatie 8
Badge +17
Foeps, specialist of niet, je snapt toch wel dat mét een VPN verbinding de routering van het TCP pakketje totáál anders is als zónder VPN?

zónder VPN: jouw aansluiting A download van locatie B
mét VPN: jouw aansluitin A maakt verbinding met VPNserver C, jouw aansluiting A download via C van locatie B

mét VPN is het mogelijk om het probleem te omzeilen, wat idd gebleken is met het gebruik van de VPN tunnel ;)

Ik ben het met @all eens dat er "ergens" iets niet klopt, en ik vermoed dat er ergens al een verdenking is wáár het aan zou kunnen liggen. Door steeds iets te wijzigen (achter de schermen) kan er mogelijk beter ge-trouble-shoot worden.
Wanneer was die firmware upgrade?


rond de eerste week januari is mij verteld door de helpdesk
[/quote]


ja daar kan ik wel wat mee, alleen raar de problemen zijn niet consistent.
alleen maar *** of alleen maar goed, nee morgen is het weer goed bij voorbeeld.
Dus firmware kan grote drukte op het netwerk niet goed laten verlopen, lijkt mij onzin.
Maar goed je weet het niet.
Wees blij dat jullie uberhaupt internet hebben, mijn modem is opeens uit het niets defect..

Dit terwijl die niet eens half jaar oud is ?? ..

Anyways na contractperiode ben ik weg!
Badge
Hier, ondanks het uit en aan zetten van het modem, nog steeds geen verandering. Alles nog steeds zoals het was.
Voor een omschrijving van de problemen lees je het topic maar terug.
Badge
Zolang wij hier onze slechte internetsnelheden blijven plaatsen en klagen hoe slecht het allemaal is, zal er niets veranderen. Telfort kijkt toe en is schijnbaar niet bij machte dit probleem op korte termijn op te lossen gezien het grote aantal klanten dat al langere tijd met een inbelsnelheid moet internetten. Voor mij is er onlangs een performance ticket aangemaakt, maar ik verwacht er niets van gezien alle andere ervaringen. Momenteel is hier de snelheid 100 kb /s en dan komt er volgende week (helaas) ook nog interactieve TV bij. Ik zeg dus de kabel nog maar niet op; liever een slecht beeld dan geen beeld.
Individueel los je hier dus niks op, maar mogelijk dat we in teamverband wel iets bereiken. Telfort moet met de billen bloot en erkennen wat het probleem is en met een prognose komen. Iets wat dat kan versnellen is dat we met z'n allen die automatiche incasso intrekken!

Andere opties zijn welkom.

Het is weer knudde in de avonduren..........:mad:
Wederon een test uitgevoerd ( Kan beter gaan solliciteren als test-konijn 🆒..... ) met resultaat.....
1000 Mb test-file gaat met 125 Kb/sec.
Speedtestnet :
[img]http://www.speedtest.net/result/2443492108.png[/img]

Wederom uitgevoerd nu via VPN-verbinding:
1000 Mb test-file gaat nu met 1.52 Mb/sec !
Speedtestnet:
[img]http://www.speedtest.net/result/2443495861.png[/img]
Ik hoop dat het nu toch wel onderhand duidelijk is in welke richting jullie moeten zoeken.....
* Hardware stuk > denk aan switches, kabels e.d.
* Sofware-matig iets niet goed ingesteld
* Bandbreedte tekort ??? Lijkt me niet anders zou de snelheid via een VPN ook dramatisch zijn.......
Ik ben geen Specialist , maar heb er wel wat verstand van......
Bovenstaande gegevens komen bij mij het eerste op om nader te gaan onderzoeken, echter de snelheid waarmee jullie naar de oplossing zoeken is on-acceptabel, er waren dagen nodig voordat er uberhaubt een reactie kwam in dit topic, daarna nog het probleem bij de klanten neerleggen die dan toch gingen twijfelen aan hun eigen hardware / software en allerlei resets en wat nog meer gingen uitvoeren.
Hierna maar modems rondstrooien wat niet de veroorzaker is van het probleem en wat ook al aangekaart werd hier door verschillende gebruikers.... (die van mij zit nog mooi in de ongeopende doos)

Wij als klanten verwachten geen wonderen , geen gouden modem of kabels.... kort gezegd verwachten wij niks speciaals, wij willen gewoon dat het produkt waarvoor we maandelijks netjes betalen werkt zoals het hoort >> Probleemloos, niets meer, niets minder.
En Hugo met alle respect, ik geloof echt wel dat jijzelf dit ook vervelend vindt, maar alleen met een excuus kun je dit niet meer goedpraten.........
Het zou nu wel netjes zijn dat Telfort een gebaar gaat maken naar de gedupeerde klanten waarbij deze 'verstoring' al weken of maanden speelt, tegemoet komt met een restitutie van het abonnementsgeld, om toch nog enigzins de "pijn" te verzachten waar velen al weken/maanden mee zitten.........
M.vr.gr. Foeps.

P.S. Ben maar blij dat we niet in Amerika wonen, dan was dit allang opgelost of Bedrijf had al heel wat schade-claims mogen ontvangen....:p
Wanneer was die firmware upgrade?


rond de eerste week januari is mij verteld door de helpdesk



ja daar kan ik wel wat mee, alleen raar de problemen zijn niet consistent.
alleen maar *** of alleen maar goed, nee morgen is het weer goed bij voorbeeld.
Dus firmware kan grote drukte op het netwerk niet goed laten verlopen, lijkt mij onzin.
Maar goed je weet het niet.
[/quote]

Ik weet wel dat als dit doorgaat, dat ik gewoon naar KPN overstap.
Gezien zij het koper netwerk bijhouden, denk ik dat zij iets meer verstand ervan hebben 🙂
Fijn om hier te lezen dat ik niet gek ben, maar het gewoon aan de provider ligt.
Nu nog hopen dat het heel snel opgelost wordt!
Ik zit in Amsterdam-noord en volgens storing mededelingen van de klantenservice zou sinds 28/12/2012 er problemen zijn.
Dus ik wachten, ze zouden nu zijn opgelost, maar ik heb nog steeds volgens speedtest 1520kbit/sec
Ik open een VPN verbinding met een Nederlandsse provider en kom dan op dik 6000kbits/sec

Mijn voorlopige conclusie is dat Telfort een wanprestatie levert
Vorige keer met dit soort onzin heeft Telfort me dus mooi aan een nieuw modem en een jaar verlenging gelupt.
( ik trek wel 1 Mbit extra met nieuwe modem, maar wat kan mij dat schelen, ik zit nu vast in de klauwen van de beer)
Knap! Nu kan ik dus niet eens opzeggen, kijk geraffineerd.
Dat is toch cool, aan je eigen fouten nog eens extra verdienen.
Je wil dit eigenlijk allemaal niet eens weten, hoe je gemanipuleerd wordt.
schandalig weer een langdurige storing.
jaren lang geen problemen gehad maar laatste jaar een drama.
ik stap over op een andere provider.


Ja, want je bent 'slechts' jaren tevreden, en een andere provider zal in even zoveel jaren ook nooit een storing hebben..
Telfort doet dit vast en zeker expres, dat moet wel. Je bent ook al veels te lang klant.

Bijzonder dat mensen jarenlang tevreden klant zijn, maar als hun aanbieder problemen heeft, is er ineens geen goed woord voor die provider over en wil men meteen overstappen... Je zou toch denken dat de provider die het al jaren goed voor je heeft gedaan iets meer krediet krijgt om een probleem op te lossen (en nee, ik reageer niet namens Telfort, maar uit eigen overtuiging).

dat is mooi dat het je eigen overtuiging is,die van mij ook.
als  zoveel langdurige storingen zich blijven herhalen zonder een structuele oplossing word je daar niet blij van.
en wat jij daar verder van vind maakt veel indruk op mij.
In het postcodegebied 7131 is de snelheid ook al een aantal dagen bedroevend slecht. Ik heb niet, zoals een aantal van jullie, de kennis om met harde cijfers te komen maar youtube filmpjes kijken vraagt heel veel geduld en "tussentijds even koffie zetten". Spotity streamen in de hoogte kwaliteit gaat slecht door alle haperingen en pauzes. Heb al een mailtje richting Telfort gedaan. 
Hier idem als topicstarter. Sinds eind vorig jaar erg slechte internetverbinding. Voorheen nooit problemen gehad dus het is duidelijk dat er een serieus probleem in de verbinding buiten mijn huis is. Vergelijkbare problemen als andere bezoekers op dit forum beschrijven. Timeouts naar bekende websites, traag openende websites en onmogelijk om te streamen via sites als Youtube en Uitzendiggemist.

Jammer dat de problemen zijn opgetreden nét nadat ik het contract voor nog een jaar verlengd heb bij Telfort.

Postcode gebied: 1093GB
Verbinding: Bedraad en draadloos
Abonnement: Internet Standaard
achteraf blijkt het dus ook helemaal niks met de of het modem te maken hebben, maar wel kat in het bakkie.
En maar geld poepen. Ik voel me zo dom.
Helemaal terecht dat je overstapt. Ook al heb je jaren goed internet gehad. Als dit het laatste jaar dus slecht is hoef je niet veel meer te verwachten, men is dus een slechter product gaan leveren. En dan past maar 1 oplossing, ergens anders het product afnemen. Niks krediet en hen het voordeel van de twijfel geven. Een keertje storing ok, dat kan altijd, maar vaak storing, nee. Bedrijven moet je raken in hun portemonnee, slechts dan zullen ze wellicht eens achter de oortjes gaan krabbelen. Klantenbinding is belangrijk voor eender welk bedrijf.....eens zien hoe dat Telfort vergaat nu. Ik zal in ieder geval mijn steentje bijdragen.
Ik heb nu in de status van het modem zitten kijken en daar zitten een paar aanvallen tussen die misschien gelinkt zijn aan de internet snelheid? 95.56.234.98 blijkt een Russische IP te zijn.

1 2013-02-02 06:36:25 alert  NullScan ATTACK:SRC=95.56.234.98 DST=
2 2013-02-01 16:03:06 info  Time initialized by NTP server
3 2013-02-01 16:03:02 info  NTP new time: February 01 16:03:06
4 2013-02-01 16:03:02 info  Re-sync with NTP server ...
5 2013-01-31 16:03:01 info  Time initialized by NTP server
6 2013-01-31 16:02:57 info  NTP new time: January 31 16:03:01
7 2013-01-31 16:02:57 info  Re-sync with NTP server ...
8 2013-01-31 15:15:18 alert  SYN,FIN ATTACK:SRC=50.112.59.10 DST=

15 2013-01-28 22:24:44 alert  SYN,RST ATTACK:SRC=95.56.234.98 DST=


(eigen IP weggehaald)