beantwoord

Snelheid internet drastisch laag sinds 21-12-2012

  • 22 december 2012
  • 834 reacties
  • 116343 keer bekeken

Badge
Hallo, sinds gisteren 21-12 is mijn snelheid drastisch laag, echter zie ik geen storingen staan betreft internet.
Dus conclusie er klopt wat niet bij telfort...... aangezien er bij mij niets veranderd is aan hardware / software etc.

Modem traint goed in, ook al een herstart gedaan etc etc, maakt allemaal niet uit. (is geen Zyxel trouwens maar een Draytek )
Speed up:1029166
Speed down: 17412292

Ik heb een 20 Mb internet en bellen abbo, waarbij ik een max DL haal van een snelle server met 1.6 Mb per sec.
Nu haal ik op diezelfde server maar 110 kb per sec.
Met de app van speedtest op android phone haal ik 250-300 kb / sec normaal 1700 kb / sec.
Het rare is dat ik met usenet wel tot 950 kb / sec kom, (normaal natuurlijk ook hoger)
Youtube filmpjes kijken??? Vergeet het maar, continue aan het bufferen ( Zo kwam ik erachter dat de snelheid niet klopte na enig speurwerk )
Waarschijnlijk iets fout in de routing bij jullie ???
( er staat trouwens wel een storing van interaktieve tv, haperingen etc van 20-12, die staat nog open, ik kan me voorstellen dat bij die mensen het beeld wel hapert met een lagere DL-snelheid..... )

Hieronder een ping naar uitzendinggemist
Ping-statistieken voor 145.58.28.253:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).
C:\Documents and Settings\XXX>ping www.uitzendinggemist.nl

Pingen naar www.uitzendinggemist.nl [145.58.28.253] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 145.58.28.253:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).
Ik kan de site echter wel gewoon openen in de browser,  filmpje kijken weer niet >> Buffer Buffer :P

De vraag is tenslotte..... wanneer is dit opgelost ??

M.vr.gr. Foeps
icon

Beste antwoord door Foeps 22 december 2012, 14:26

Dan is het zo te zien een landelijke storing, ik zit in postcode gebied 2331

Ik woon in Nederweert postcode-gebied 6031 en idd, mijn mening is dat dit met telfort te maken heeft en niet aan mijn software cq hardware ....
Nogmaals, ik hanteer normaal altijd dezelfde snelle testserver waar ik bij een bestand van 1 Gb een snelheid haal van 1.5 tot 1.7 Mb / sec, nu echter nog geen 100 kb / sec.
Ook laden de meeste sites traag wat ook weer een indicatie is van trage snelheid....
Het lijkt erop dat bepaalde ip adressen of een bepaalde range problemen geeft...... ik hoop dat dit snel word verholpen, zodat we weer normaal kunnen surfen ;-)
M.vr.gr Foeps
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

834 reacties

Badge +2
Word wat stil hier,allemaal ziek van die snelheid,wacht nu al weken op een verbetering.
Nee, dat komt omdat het netwerkprobleem is opgelost. De paar gebruikers in dit topic die nog problemen ervaren worden individueel onderzocht en worden vandaag telefonisch benaderd voor nader onderzoek.

@Marcel63, bij jou vermoed ik bijvoorbeeld dat je modem defect is, ik heb een nieuwe verzonden. TV zit in een los VLAN en kan niet de invloed, hebben die jij omschrijft. Daarnaast zit jij op een netwerk aangesloten waarop geen TV wordt geleverd en dus ook geen TV verkeer op aanwezig is. Ook met jou wordt contact opgenomen. Mijn excuses voor het ongemak.

Dit topic gaat op slot.

Hugo
Mooi verhaal over aansluitingen. Echter ik heb helemaal geen TVi..........

We raken off topic. Telfort heeft een heel groot probleem in haar netwerk.
Mijn geduld is bijna op, en dan ga ik opzeggen.
Dat dacht ik eerst ook maar het TV-deel is in het modem gescheiden van het internetdeel. Eén TVi is standaard 8mbit als je max 30 zou hebben dan moet je nog max 22 overhouden. Ik houd nu zelfs meer over, zeker indien bedraad. 
De beste tip die ik iedereen kan geven is een afgezaagde tip: Gebruik het nieuwe grijze plasic aansluitblokje dat in de doos zat met het witte modem en gooi oude 'splitters' resoluut weg. Sluit dat doosje zo dicht mogelijk (max ca. 50 cm) met de twee opnieuw gestripte rode en blauwe draadjes aan op je ISRA punt ook al zit dat ding op nog zo'n onmogelijke plek in je huis. (Bij mij zit ie in de kelder...ik had 100cm nodig) Zorg dat alleen dat kastje op dat punt is aangesloten en geen enkele andere draad. Dus verwijder alle oude telefoonverbindingen. En verbind het kastje aan je witte modem met de telefoondraad dat in de verpakking zat. 
Ik had enige tijd geleden ook problemen maar de laatste week loopt mijn verbinding erg goed met snelheden onbedraad rond 25 mbit


Dan heb je geluk.
Ik heb al 7 jaar internet van telfort. Nooit snelheids problemen gehad tot vorig jaar.
Telfort wil natuurlijk niet zeggen wat de oorzaak is, of ontkent tegen sommige mensen dat er een probleem is.
Ik heb zo'n vermoeden dat dit alles te maken heeft met de introductie van interactieve televisie.
Ik had enige tijd geleden ook problemen maar de laatste week loopt mijn verbinding erg goed met snelheden onbedraad rond 25 mbit
Telfort heeft een heel groot probleem, al weken lang nu.
Mijn snelheid was altijd 12 Mb/s. Vorige week zat ik op 1 Mb/s.
Afgelopen zaterdag hebben ze iets gedaan waardoor de snelheid bij mij plotseling bijna normaal was, zo'n 10 Mb/s
Sinds zaterdag degenereert de snelheid wederom, iedere dag weer langzamer.

http://speedtest.net/result/2483313424.png

http://speedtest.net/result/2492364660.png
Word wat stil hier,allemaal ziek van die snelheid,wacht nu al weken op een verbetering.



[img]http://www.speedtest.net/result/2490451133.png[/img]
3500AA

http://www.speedtest.net/result/2487816323.png

Niet  eens normaal en toch fantastisch, huh

Met vriende- \|/ lijke groet,
..[............... (@ @).......... ]]
..[=-=-oOO-(_)-OOo-=-=]]
..[.......................................]]
..[............ B E A R............]]
..[_______Oooo._____]]
.......oooO..(.....)
......(.....)....).../
.......\...(....(_/
.........\_)
Word steeds zieker van dit bedrijf,en heb een aantal mails verstuurd,onderandere naar Radar en Kassa,want ik word het echt meer als beu,dat er geen dag voorbij gaat dat de verbinding zwaar *****n is,en dat ik niet krijg waar ik voor betaal.

Had al een maand beter een 1 Mb/s abbo kunnen nemen dan kreeg ik dat in iedergeval,nu zit ik aan een VDSL abbo van 59Mb/s en ik krijg er een minimale levering voor terug.

[img]http://www.speedtest.net/result/2485938677.png[/img]
[/quote]Dat kun je wel vergeten,volgens de helpdesk is er niets aan de hand,dus ook geen reden om te compenseren TOCH?
[/quote]

Ik denk dat je gelijk hebt. Van de helpdesk heb ik na mijn laatste mailtje helemaal niets meer vernomen. Hun standpunt is tot op het laatst "wij meten xxxxx kB/s, dus alles is OK" gebleven en nooit was er iets van erkenning van een probleem. Het was zelfs omgekeerd, ik bemerkte zelfs irritatie in de antwoorden.
[quote]
Nu nog benieuwd hoe men dit wil compenseren, echter word deze vraag in zijn geheel niet beantwoord.........
M.vr.gr. Foeps


Ik heb nu al (de laatste anderhalve week) tot twee keer toe een folder in de bus gehad met het aanbod om mijn abonnement over te zetten naar een abbo inclusief TV kijken ;)

d'r zat ter compensatie geen korting o.i.d. bij.

Dat kun je wel vergeten,volgens de helpdesk is er niets aan de hand,dus ook geen reden om te compenseren TOCH?
[quote]
 Nu nog benieuwd hoe men dit wil compenseren, echter word deze vraag in zijn geheel niet beantwoord.........
M.vr.gr. Foeps


Ik heb nu al (de laatste anderhalve week) tot twee keer toe een folder in de bus gehad met het aanbod om mijn abonnement over te zetten naar een abbo inclusief TV kijken ;) 

d'r zat ter compensatie helaas geen korting o.i.d. bij.

De afgelopen week kan ik over het algemeen niet klagen en haal ik regelmatig snelheden boven de 1200 kB/s. Echter, in de avonduren heb ik meer dan eens het gevoel dat het weer stroperig wordt. Youtube e.d. moet dan weer 'ns wat vaker bufferen, na het aanklikken van een link zo'n 10-20 seconden wachten voordat er iets op het scherm verschijnt e.d.
Ik ben er nu, net als velen van jullie, al zo lang mee bezig dat ik eigenlijk geen zin meer heb om e.e.a. na te meten. 
Reputatie 8
Badge +16
212.123.190.168
3500AA
http://www.speedtest.net/result/2485613068.png


Toch knap, een postbus met een xDSL verbinding.......🆒
212.123.190.168
3500AA
http://www.speedtest.net/result/2485613068.png
Badge
rieny schreef:
http://www.speedtest.net/result/2483722666.png
23 januari is het modem omlaag getraind, krijg ik nog duw naar boven?


Pardon? Je hebt al een super verbinding vraag me af wat ermis mee is... Je mag echt niet klagen hier heb ik max 1mb/s down en 90kb/s up.
Hier nog steeds super slecht wat betreft mijn VDSL 50Mb/s zou beter moeten zijn,maar dat is aldoor maar van heel korte duur,wat een bagger,en we zitten alweer in een nieuwe maand.


[img]http://www.speedtest.net/result/2485162917.png[/img]
Nou hier is het ook fantastisch... Regio 8084 / 0525
Modem:32012/3060 kbps

Maar zelfs speedtest.net kan geen snelheids meting draaien want website wordt nauwelijks geladen...
Badge
Dit weekend lijkt bij mij de stabiliteit weer terug van weg geweest. ochtend, overdag en avond ging alles prima (zowel video als andere zaken). 

Alleen mijn modem blijft op 11,7Mbit ingetraind staan. Er zit totaal geen DLM activiteit in. 

"
current rate downstream: 11999 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 5.1 symbols
attainable rate upstream: 0 kbps
attainable rate downstream: 19156 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A
operational uptime: 13 days, 12:59
"
"
DSL Up Time:  13 days, 12:59
System Up Time:  13 days, 13:00
"
 
DLM reset mogelijk ? 


pc 1506
Problems with Skype - loosing connection all the time.
13:12 3-2-2013
DSL + tel eruit
13:14 3-2-2013
DSL + tel erin

14:32 3-2-2013
DSL + tel eruit
14:33 3-2-2013
DSL + tel erin

14:36 3-2-2013
DSL + tel eruit
Gesprek met jomanda kxt
14:37 3-2-2013
DSL + tel erin


14:54 3-2-2013
DSL + tel eruit
Zoek US1567323076  kxt
14:58 3-2-2013
DSL + tel erin

23:59 3-2-2013
DSL + tel eruit
0:06 4-2-2013
DSL + tel erin

212.123.190.168

http://www.speedtest.net/result/2484187935.png

Kl@ten dag
Badge
1000mb.bin965 kB/s - 118 MB van 1,0 GB, 16 minuten resterend
http://ftp.tiscali.nl/pub/test/1000mb.bin
OnderbrekenAnnuleren

weer een stuk langzamer


zo weer terug van vakantie lijkt mij nu wel het nodige sneller

Vandaag
3 feb. 2013

1000mb.bin 2,2 MB/s - 88,8 MB van 1,0 GB, 6 minuten resterend
http://ftp.tiscali.nl/pub/test/1000mb.bin
OnderbrekenAnnuleren

[http://www.speedtest.net/result/2483722666.pnghttp://www.speedtest.net/result/2483722666.png

23 januari is het modem omlaag getraind, krijg ik nog duw naar boven?
Attainable throughput kbit/s 34184 6419
Current throughput         kbit/s    21936 2056
Badge
Hier regio Haaglanden weer ontzettend langzaam. Gek word ik er van. Dit duurt nu al weken!!


Inderdaad. Echt gewoon niet goed. Zo verliezen ze klanten.
Reputatie 1
Hier regio Haaglanden weer ontzettend langzaam. Gek word ik er van. Dit duurt nu al weken!!
Badge
Het is alweer zover! Peik uren :(
13:12 3-2-2013
DSL + tel eruit
13:14 3-2-2013
DSL + tel erin

Zat net te skypen, kxt

Testje erbij

212.123.190.168

http://www.speedtest.net/result/2482880381.png
3500AA
Utrecht
Nog sneller maken ??
http://www.pcvid.nl.