beantwoord

Snelheid internet drastisch laag sinds 21-12-2012

• 22 december 2012
  • 834 reacties
  • 116343 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

834 reacties

Badge
Dit hoort volgens mij nog gewoon bij dit onderwerp.
Telfort helpdesk heeft namelijk gezegd  tegen ons gezegd dat ze het probleem wat iedereen hier in dit topic heeft pas gaan oplossen als er meer mensen zijn met  hetzelfde probleem. Daarom wil ik mensen met mijn vorige post aansporen om hun probleem ook te melden aan telfort.
Ik verwacht namelijk dat er veel mensen zijn, die zien dat als iemand al iets heeft gepost over hetzelfde probleem dat zij hebben dat ze daarna niet zelf meer posten.

Wat u bedoeld met eisen en het fatsoenlijk houden begrijp ik niet echt. Ik heb het volgens mij behoorlijk fatsoenlijk gehouden in mijn vorige post. (ik zie dat u dat eisen ondertussen al weggehaald heeft in uw bericht)
(misschien is dat 'fijn he...' niet helemaal netjes, maar dat is de manier waarop dit probleem tot nu toe wordt afgehandeld ook niet)
Badge
@jimny wat is er nu weer mis met het bericht van 1593726048? Lees het topic anders eerst even door dan zie je dat 1593726048 in het juiste topic reageert. Als hier 1 partij onfatsoenlijk is dan is het wel Telfort. Zeker gezien de lakse houding en het feit dat er een flink aantal mensen alleen al met hetzelfde probleem klagen op het forum.

@1593726048 ik heb opgezegd, toevallig net voordat deze problemen begonnen, wegens een spontaan uit zichzelf opstartende modem 1x in de week. Toen werd er ook al zo laks gereageerd en heb dus gelijk actie ondernomen. Helaas zit ik nog wel tot de 25e met deze ellende opgescheept.
Badge
Inmiddels wederom telefonisch contact gehad met Telfort. Na nogmaals uitleg en een verwijzing naar dit draadje te hebben gegeven eigenlijk geen steek verder. Behalve dat er een nieuw modem wordt toegestuurd. Ze gaan pas weer verder kijken naar het probleem nadat ik het nieuwe modem in gebruik heb en het probleem niet is opgelost. Over 5 werkdagen dus.:( Verbinding is bij mij sinds de 24e dus al niet goed meer.
Argumenten als; meerdere mensen hebben last van hetzelfde probleem; waarom een deel van het verkeer wel en een deel niet goed gaat; andere verbinding geeft op zelfde bestand wel goed performance, ten spijt zit ik nog steeds met een waardeloze verbinding.

Ook de vraag of er in de tussentijd niet wat verder in het netwerk naar problemen gekeken kan worden werd negatief beantwoord en werd weer teruggeschoven op acties die gedaan konden worden na installatie van het nieuwe modem.

Misschien kunnen meerdere mensen eens bellen naar de helpdesk:o of klantenservice:o om het probleem te melden. Mij werd verteld dat er alleen naar mijn probleem gekeken werd en niet naar die van anderen. Wellicht als er meedere belletjes binnen komen dat er ergens een zwak lichtje gaat branden. Wie weet.

Ik heb trouwens een P-2602HW-D1A modem, wat hebben degene staan waarbij de verbinding ook om te janken is?

Heb het vertrouwen en het sprankje hoop maar opgegeven en zal tot mijn nieuwe aansluiting bij KPN maar moeten blijven aanmodderen. Wat een ellende.

Ik heb in Gebruik: Draytek 2700Vn adsl2+ modem, gebruik al jaren spullen van Draytek, werken stabiel en veel optie's........
Nogmaals, ze kunnen wel 100 modems sturen..... hier ligt het niet aan !!!
M.vr,gr. Foeps
Reputatie 8
Badge +16
Telfort helpdesk heeft namelijk gezegd  tegen ons gezegd dat ze het probleem wat iedereen hier in dit topic heeft pas gaan oplossen als er meer mensen zijn met  hetzelfde probleem.

Maar is dit dus een probleem dat op het Telfort netwerk zit en bij Telfort bekend is en waar ze niks aan doen omdat er te weinig mensen over klagen?

In dat geval zou het inderdaad niet netjes zijn van Telfort.

Maar ik vraag me af of het ècht zo zit.
Badge
Dit kregen wij toch echt van de medewerker van de helpdesk te horen.

Er zijn wel een aantal redenen dat ze dit zeggen:
Aan hun kant zien ze geen fout. Zij zullen dus wel de conclusie trekken: het probleem zit in het netwerk van de beller 
Aangezien de beller op dat moment alleen is zullen ze waarschijnlijk geen actie ondernemen (nadat ze alles aan het netwerk hebben geprobeerd te veranderen nieuwe router/ router resetten). Dit is natuurlijk helemaal niet netjes van telfort, maar de mensen van de helpdesk weten ook nu niet wat ze moeten doen om de klant van hun probleem af te helpen. Hiervoor zijn waarschijnlijk kundigere mensen voor nodig, maar die worden niet ingeschakeld bij een vaag probleem van 1 beller.

Om ze van deze conclusie af te laten komen, zijn dus andere bellers nodig om ze te laten zien dat hun conclusie niet klopt.
(of ze moeten meer aandacht aan dit topic besteden, hier zijn namelijk een groot aantal mensen met het probleem)

Het vreemde is alleen dat dit probleem zich al bijna 2 weken afspeeld en dat telfort zich nog steeds aan de conclusie vasthoudt dat het probleem niet bij hun ligt.
Reputatie 8
Badge +17
@Foeps: heb je de test al een keer met de ZyXel modem uitgevoerd?

Overigens: de 2 die hier: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/snelheid-internet-drastisch-laag-sinds-21-12-2012-a-30653/index6.html#post315253

een slechte snelheid hebben, hebben hier op mijn werk óók een slechte snelheid en we hebben hier géén Telfort aansluiting, dan zou het kunnen dat het aan de server of Internetaansluiting van de betreffende downloadtest gaat en niet zozeer om de snelheid vanaf het Telfort netwerk.
Badge

Overigens: de 2 die hier: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/snelheid-internet-drastisch-laag-sinds-21-12-2012-a-30653/index6.html#post315253

een slechte snelheid hebben, hebben hier op mijn werk óók een slechte snelheid en we hebben hier géén Telfort aansluiting, dan zou het kunnen dat het aan de server of Internetaansluiting van de betreffende downloadtest gaat en niet zozeer om de snelheid vanaf het Telfort netwerk.

Ook even op het werk geprobeerd.
De snelheden van deze 2 bestanden zijn inderdaad een stuk lager dan de rest.  Maar nou ook weer niet zo laag dat ze onder de 50K/s uitkomen.

C:\Users\Marco>wget http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/100mb.bin
--2013-01-03 10:24:46--  http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/100m
b.bin
Resolving www.kpnbroadbandvalley.nl... 145.7.80.70
Connecting to https://www.kpnbroadbandvalley.nl|145.7.80.70|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 103172865 (98M) [application/octet-stream]
Saving to: `100mb.bin'

19% [======>                                ] 20,192,935   674K/s  eta 2m 38s

C:\Users\Marco>wget ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/11.x/11.0.00/nl_NL/
AdbeRdr11000_nl_NL.exe
--2013-01-03 10:27:16--  ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/11.x/11.0.00/n
l_NL/AdbeRdr11000_nl_NL.exe
           => `AdbeRdr11000_nl_NL.exe'
Resolving ftp.adobe.com... 193.104.215.67
Connecting to ftp.adobe.com|193.104.215.67|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done.    ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done.  ==> CWD /pub/adobe/reader/win/11.x/11.0.00/nl_NL ... done.

==> SIZE AdbeRdr11000_nl_NL.exe ... 38517904
==> PASV ... done.    ==> RETR AdbeRdr11000_nl_NL.exe ... done.
Length: 38517904 (37M)

80% [==============================>        ] 30,984,744  1.41M/s  eta 16s

Ter vergelijking:

C:\Users\Marco>wget http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bi
n
--2013-01-03 10:36:06--  http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000
mb.bin
Resolving www.bbned.nl... 62.177.144.181
Connecting to https://www.bbned.nl|62.177.144.181|:80... connected.
Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream]
Saving to: `file1000mb.bin'

20% [======>                                ] 211,593,635 10.5M/s  eta 77s

Wat me opvalt dat steeds meer mensen op het forum met dezelfde vraag hier terechtkomen. En dat zijn dan nog de mensen die in de gaten hebben dat er iets mis is. ik denk dat een groot deel in eerste instantie een tijd niets van dit probleem merkt.

Op het tweakers forum(GoT) ben in in de ervaringen over Telfort ergens eerder dit jaar ongeveer hetzelfde probleem tegengekomen. Het probleem lag toen ergens in het Core netwerk van Telfort.
Badge
Ook ik heb al ruim anderhalve week problemen met telfort internet. Kan geen filmpjes terug kijken op bv rtlgemist want dan gaat het filmpje om de paar sec bufferen,heb dit probleem ook oa bij YouTube.

Heb ondertussen meerdere malen contact gehad met telfort:

-Mijn modem was erg oud dus we sturen een nieuwe dan is het probleem wel opgelost,zoniet dan starten we een storingsonderzoek.

-Modem ontvangen maar nog steeds hetzelfde probleem,weer contact gezocht via facebook pagina van telfort maar kreeg geen reactie meer.

-Telfort klantenservice bellen dan maar-->22 min in de wacht. Uiteindelijk iemand aan de lijn die was nog niet bekend met het probleem en vertelde mij doodleuk dat ik mijn internet mb's maar moet laten verhogen(uiteraard worden de abonnements kosten hoger)

-Ondertussen toch nog bericht via facebook gehad: Hoi Tamara, bedankt voor deze aanvullende gegevens, wij gaan een storingsonderzoek openen bij onze netwerkbeheerder (KPN). Er zijn inderdaad meerdere klanten die melden hier last van te hebben, wij verzamelen nu voorbeelden zodat ook deze klanten meegenomen worden in het onderzoek. Ik kan helaas nog niet zeggen wanneer het probleem precies is opgelost, uiteraard doen wij ons best dit zo snel mogelijk op te lossen. Als ik meer informatie heb zal ik je verder informeren. Mijn excuses voor het ervaren ongemak.

Dus ik ben benieuwd.......
Badge

Nee heb geen test met de Zyxel uitgevoerd, zou ook niet kunnen want hiervan is de adapter helaas stuk.....
Heb wel mijn modem wat altijd probleemloos werkte een fabrieks-reset gegeven en toen internet ingesteld......
Er was dus totaal geen verbetering, gewoon dezelfde problematiek.....
Voorheen kon je in 90% van de gevallen gewoon youtube op 1080 kijken, nu lukt het met moeite op 360 kwaliteit !!
Ook andere filmpjes van diverse sites zitten continue te bufferen, zo was ik ook achter de storing gekomen trouwens.....
Was gisteren nog bij een kennis ( die heeft overigens een kabel-aansluiting ) en daar werkt alles feilloos.
Er zit wat fout bij Telfort >> Hardwarematig of eventueel softwarematig, ze kunnen wel 100 modems opsturen , hier ligt het niet aan !!
Ik zat voorheen trouwens op een 195 ip-reeks aangesloten, hier heb ik nooit ergens last van gehad, nu in de 82-reeks zijn de troubles begonnen...
Ik word 07-01-2013 als het goed is omgezet naar een andere centrale, ben beniewd of ik dan van deze vervelende storing af ben........
Zal mijn ervringen dan ook hier posten met het resultaat van die switch.....
M.vr.gr. Foeps.
Badge
Ook vindt ik het frappant dat Telfort zo met vestoringen omgaat, de lijst met 'lastige' klanten word alleen maar groter, we zijn al weken verder en nog steeds worden er modems verstuurd en resets uitgevoerd i.p.v. dieper op de materie in te duiken..........
Zulke grapjes gaan zeker klanten kosten, bij hun is de grens van geduld ook een keer op.......
Die willen gewoon kunnen surfen en evt. filmpjes kijken zonder problemen, en mocht er een probleem zijn ( wat altijd kan natuurlijk ) dat deze op korte termijn ook word opgelost, nu is het flink aan het roken overal en wacht men af totdat ze grote vlammen zien oprijzen............ dan ben je te laat met blussen :P
M.vr.gr. Foeps.
Reputatie 1
Ook vindt ik het frappant dat Telfort zo met vestoringen omgaat, de lijst met 'lastige' klanten word alleen maar groter, we zijn al weken verder en nog steeds worden er modems verstuurd en resets uitgevoerd i.p.v. dieper op de materie in te duiken.......... Zulke grapjes gaan zeker klanten kosten, bij hun is de grens van geduld ook een keer op....... Die willen gewoon kunnen surfen en evt. filmpjes kijken zonder problemen, en mocht er een probleem zijn ( wat altijd kan natuurlijk ) dat deze op korte termijn ook word opgelost, nu is het flink aan het roken overal en wacht men af totdat ze grote vlammen zien oprijzen............ dan ben je te laat met blussen 😛 M.vr.gr. Foeps.

Precies...mijn geduld begint nu écht op te raken. Sta op het punt om na een paar jaar tevreden Telfort Internet klante te zijn geweest, terug te gaan naar internet via de kabel van Ziggo.

Overigens is het opmerkelijk dat het Telfort Webcare team meer tijd lijkt door te brengen op het Tweakers.net forum, dan op het eigen forum. Ik heb zojuist nog maar eens even mijn ongenoegen geuit in dit topic op GoT: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/39528398#39528398
Reputatie 8
Badge +17
Heb je nu ADSL of al VDSL?
Ik vermoed dat je al overgezet bent naar een andere DSLAM (in de centrale) op het WBA-E netwerk, die zitten (volgens mij) allemaal in de 82.x.y.z reeks. De WBA-E DSLAM's kunnen ADSL én VDSL verbindingen verzorgen, als je nu (nog) ADSL hebt, wordt dat mogelijk VDSL op 7-1-2013.

Ik heb VDSL én zit in de 82.x.y.z reeks, zónder enig probleem...

Ik heb ook nog een ADSL aansluiting in het 195.x.y.z netwerk, maar ook daar kom ik niet sneller dan via mijn VDSL aansluiting:

wget http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/100mb.bin
--2013-01-03 14:03:53--  http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/100mb.bin
Saving to: `100mb.bin.2'

1% [                                       ] 1,304,915    265K/s  eta 6m 21s 

wget http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/100mb.bin
--2013-01-03 14:06:21--  http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/100m
b.bin
Saving to: `100mb.bin.3'

2% [                                       ] 2,493,355    219K/s  eta 7m 36s 
Reputatie 4
Badge +3
@All,

Mijn excuses voor het lange wachten.

Ik wil dit graag zo snel mogelijk voor jullie oplossen. Degene die nog problemen hebben met een lagere snelheid dan voorheen of andere problemen die in dit topic worden beschreven kunnen in dit geval een privé bericht versturen met daarin naw-gegevens en een mobiel nummer waar je op te bereiken bent.

Ik zal dan voor iedereen een individuele storingsmelding aanmaken.

Nogmaals mijn excuses.

Henk
Reputatie 1
@All, Mijn excuses voor het lange wachten. Ik wil dit graag zo snel mogelijk voor jullie oplossen. Degene die nog problemen hebben met een lagere snelheid dan voorheen of andere problemen die in dit topic worden beschreven kunnen in dit geval een privé bericht versturen met daarin naw-gegevens en een mobiel nummer waar je op te bereiken bent. Ik zal dan voor iedereen een individuele storingsmelding aanmaken. Nogmaals mijn excuses. Henk

Henk, top! Bedankt voor de snelle reactie n.a.v. mijn opmerkingen op het GoT forum :)

Ik kreeg langzaam aan een beetje het "van X5 naar lijn 5" gevoel 🙂
Badge
Heb je nu ADSL of al VDSL?
Ik vermoed dat je al overgezet bent naar een andere DSLAM (in de centrale) op het WBA-E netwerk, die zitten (volgens mij) allemaal in de 82.x.y.z reeks. De WBA-E DSLAM's kunnen ADSL én VDSL verbindingen verzorgen, als je nu (nog) ADSL hebt, wordt dat mogelijk VDSL op 7-1-2013.

Ik heb VDSL én zit in de 82.x.y.z reeks, zónder enig probleem...

Ik heb ook nog een ADSL aansluiting in het 195.x.y.z netwerk, maar ook daar kom ik niet sneller dan via mijn VDSL aansluiting:

Ik heb ADSL >> 20 Mb met bellen abbo waar ik normaal gesproken plus/minus 1.6 Mb/sec DL
M.vr.gr. Foeps
Badge
Henk, fijn dat er eindelijk eens naar gekeken gaat worden.

Ik heb zo'n vermoeden dat er een deel van de ip-adressen is geblacklist.
Mijn ip-adres staat in ieder geval op een aantal blacklists. Als ik het laatste octet van mijn ip-adres willekeurig verander in iets anders dan komt dit adres ook voor op een aantal blacklists.
Wellicht kan iedereen zelf even testen of het adres ook op zo'n lijst staat.
http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
http://www.blacklistalert.org/

Misschien dat hierdoor een deel van de adressen ergens in het KPN / Telfort netwerk afgeknepen worden.

Voor degene die zijn of haar ip-adres niet weet: http://www.watismijnip.nl/
Badge
Ik sta 3 keer als 'listed', maar ik heb geen idee waarom ik op zo'n lijst sta en wat zo'n lijst inhoud.
Het gaat om de volgende 3:
dnsbl.sorbs.net
l2.apews.org
zen.spamhaus.org
Reputatie 8
Badge +17
@MvR: Wild Guess? Wat wil je hiermee bereiken?

Die blacklists gaan trouwens over mailservers... totaal niet aan de orde voor deze "storing"...

Laat "Henk - Telfort" nou lekker dit oppakken... 
Reputatie 1
@MvR: Wild Guess? Wat wil je hiermee bereiken? Die blacklists gaan trouwens over mailservers... totaal niet aan de orde voor deze "storing"... Laat "Henk - Telfort" nou lekker dit oppakken...

Kees-Jan, met welk doel reageer jij eigenlijk in dit topic? Ik zie dat je een zgn. "Allesweter" badge hebt, maar ik zie eigenlijk vrij weinig inhoudelijke reacties van jou in dit topic. Enkel reacties waarin je anderen "afzeikt" i.p.v. constructief mee te denken hoe dit op te lossen.
Reputatie 8
Badge +17
@timothee: zie jij die "allesweter" badge eerst maar eens te krijgen, met je 4 posts ;)

Ik bedoel met mijn vorige reactie dat de blacklist test gaat om mailservers en niet om waar het in dit topic over gaat, dus vandaar mijn vraag of het een "Wild Guess" is, waar je totaal niets mee "bewijst", snap je?

maar volgens mij lees je alleen maar wat je wil lezen, en zie je niet dat ik ook diverse tests heb gedaan?!

En ík kan dit niet oplossen, dat zal (misschien) Telfort moeten doen en Henk is daar dus mee bezig...
Badge
@MvR: Wild Guess? Wat wil je hiermee bereiken? Die blacklists gaan trouwens over mailservers... totaal niet aan de orde voor deze "storing"... Laat "Henk - Telfort" nou lekker dit oppakken...

Kees-Jan, met welk doel reageer jij eigenlijk in dit topic? Ik zie dat je een zgn. "Allesweter" badge hebt, maar ik zie eigenlijk vrij weinig inhoudelijke reacties van jou in dit topic. Enkel reacties waarin je anderen "afzeikt" i.p.v. constructief mee te denken hoe dit op te lossen.

nou laten wij allemaal eens normaal reageren!
iedereen probeert op zijn of haar manier te helpen,
ben je het er niet mee eens pech gehad maar dan hoef je nog niet te gaan uitdagen hier timothee

mvg
jordypeter
Badge
@Kees-Jan na 2 weken een ruk verbinding neem ik aan dat ik en anderen ook eea. na mogen kijken en reageren op een topic. Want laten we eerlijk zijn, als ik je een puntje van kritiek mag geven, jouw bijdragen helpen tot nu toe ook niet echt mee. En ook al denk je constructief bezig te zijn probeer het toch eens anders. Had in dit geval bijvoorbeeld gewoon netjes aangegeven of jij ook op een blacklist staat dan had je mijn theorie direct ontkracht. Aangezien jouw verbinding wel goed is. En ook al heb je bijna 6000 berichten op het "Telfort-Forum" en ben je een "topper" probeer te begrijpen dat hier mensen reageren die al 2 weken met een serieus probleem zitten en met een klantenservice van doen hebben van het niveautje "u zoekt het maar uit".

Ik probeer onder verschillende stenen te kijken en een verband te vinden tussen de diverse personen die allemaal problemen hebben.
De lijsten worden veelal gebruikt voor spam, en waarschijnlijk staan wij er ook allemaal op omdat Telfort geen mail server toestaat. Maar je weet niet wat er in het netwerk van KPN gebeurd. Het lijkt er verdacht veel op alsof er ergens geknepen wordt op de verbinding. Op basis van IP adres..?. En je weet niet welke netwerkcomponten er (onbedoeld) gebruik maken van deze lijsten met ip-adressen. Misschien is er per ongeluk wel één van deze lijsten op een bepaalde firewall actief geworden.

Ik probeer trouwens niets te bewijzen maar mee te denken. Heel fijn dat men bij Telfort ook uit de winterslaap is gekomen, maar het is bijna weer weekend en voor je het weet zijn we in totaal weer 3 weken verder, en dan komt het je onderhand wel de neus uit.

@jordypeter je intenties zijn goed maar wees nu niet gelijk de moraalridder. En lees de geschiendenis van het topic eerst eens door voordat je met een vinger gaat wijzen.
Badge

@jordypeter je intenties zijn goed maar wees nu niet gelijk de moraalridder. En lees de geschiendenis van het topic eerst eens door voordat je met een vinger gaat wijzen.

mvR,

dank voor je reactie,
ik wist niet dat het mogelijk was dat jij in mijn computer kon kijken wat ik allemaal heb gelezen aangezien je aangeeft dat ik de eerdere berichten niet heb gelezen.
maar in tegendeel!

de reactie's van iedereen kunnen gewoon milder in plaatst van elkaar helemaal af te maken tot op het bot met een cruw antwoord op dingen.
En dat terwijl er alleen maar mensen proberen te helpen!.
Dat laatste stukje waar ik op heb gereageerd ging gewoon TE ver!

dus 

mvg
jordypeter
Badge
Oke, en nu graag weer even on topic!
(dus aub stoppen met elkaar af te zeiken en vooral niet meer over die vorige posts spreken!)

Ik ben benieuwd of iemand toevallig vandaag de helpdesk nog heeft gebeld.
Hierbij ben ik met name geinteresseerd of zij ondertussen ook al weten dat er meer mensen zijn met dit probleem.
Reputatie 8
Badge +17
Ik hoop dat jullie probleem snel opgelost is...