beantwoord

Snelheid internet drastisch laag sinds 21-12-2012

• 22 december 2012
  • 834 reacties
  • 116175 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

834 reacties

Word wat stil hier,allemaal ziek van die snelheid,wacht nu al weken op een verbetering.

[img]http://www.speedtest.net/result/2490451133.png[/img]
Telfort heeft een heel groot probleem, al weken lang nu.
Mijn snelheid was altijd 12 Mb/s. Vorige week zat ik op 1 Mb/s.
Afgelopen zaterdag hebben ze iets gedaan waardoor de snelheid bij mij plotseling bijna normaal was, zo'n 10 Mb/s
Sinds zaterdag degenereert de snelheid wederom, iedere dag weer langzamer.

http://speedtest.net/result/2483313424.png

http://speedtest.net/result/2492364660.png
Ik had enige tijd geleden ook problemen maar de laatste week loopt mijn verbinding erg goed met snelheden onbedraad rond 25 mbit
Ik had enige tijd geleden ook problemen maar de laatste week loopt mijn verbinding erg goed met snelheden onbedraad rond 25 mbit

Dan heb je geluk.
Ik heb al 7 jaar internet van telfort. Nooit snelheids problemen gehad tot vorig jaar.
Telfort wil natuurlijk niet zeggen wat de oorzaak is, of ontkent tegen sommige mensen dat er een probleem is.
Ik heb zo'n vermoeden dat dit alles te maken heeft met de introductie van interactieve televisie.
Dat dacht ik eerst ook maar het TV-deel is in het modem gescheiden van het internetdeel. Eén TVi is standaard 8mbit als je max 30 zou hebben dan moet je nog max 22 overhouden. Ik houd nu zelfs meer over, zeker indien bedraad. 
De beste tip die ik iedereen kan geven is een afgezaagde tip: Gebruik het nieuwe grijze plasic aansluitblokje dat in de doos zat met het witte modem en gooi oude 'splitters' resoluut weg. Sluit dat doosje zo dicht mogelijk (max ca. 50 cm) met de twee opnieuw gestripte rode en blauwe draadjes aan op je ISRA punt ook al zit dat ding op nog zo'n onmogelijke plek in je huis. (Bij mij zit ie in de kelder...ik had 100cm nodig) Zorg dat alleen dat kastje op dat punt is aangesloten en geen enkele andere draad. Dus verwijder alle oude telefoonverbindingen. En verbind het kastje aan je witte modem met de telefoondraad dat in de verpakking zat. 
Mooi verhaal over aansluitingen. Echter ik heb helemaal geen TVi..........

We raken off topic. Telfort heeft een heel groot probleem in haar netwerk.
Mijn geduld is bijna op, en dan ga ik opzeggen.
Badge +2
Word wat stil hier,allemaal ziek van die snelheid,wacht nu al weken op een verbetering.
Nee, dat komt omdat het netwerkprobleem is opgelost. De paar gebruikers in dit topic die nog problemen ervaren worden individueel onderzocht en worden vandaag telefonisch benaderd voor nader onderzoek.

@Marcel63, bij jou vermoed ik bijvoorbeeld dat je modem defect is, ik heb een nieuwe verzonden. TV zit in een los VLAN en kan niet de invloed, hebben die jij omschrijft. Daarnaast zit jij op een netwerk aangesloten waarop geen TV wordt geleverd en dus ook geen TV verkeer op aanwezig is. Ook met jou wordt contact opgenomen. Mijn excuses voor het ongemak.

Dit topic gaat op slot.

Hugo