beantwoord

Snelheid internet drastisch laag sinds 21-12-2012

  • 22 december 2012
  • 834 reacties
  • 116343 keer bekeken


Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

834 reacties

Badge
@Celf, jouw verhaal komt gewoon precies overeen met mijn situatie. Het kan niet anders dan dat het ergens aan het netwerk van Telfort ligt. 
Reputatie 1
Zelfde probleem hier,

Ik haal op sommige sites ongeveer 200-300kb/s, andere sites soms weer 1.8 mb/s wat ik altijd haal.

Torrents halen wel altijd de snelheid, de meeste websites zijn zeer traag.

Er lijkt iets mis te gaan alleen bij HTTP verkeer, ben bekabeld aangesloten op het modem, volgens de modem interface zou ik ongeveer 17mbit moeten halen.

Probleem speelt ook sinds 21-12.
Reputatie 1
Ook die file een pagina terug gaat ongeveer met 100-200kb/s
Reputatie 8
Badge +17
FTP test alleen bij Telfort is leuk maar het internet bestaat uit meer dan alleen een bestandje op een FTP van Telfort. Ik mag aannemen dat FTP servers van andere providers ook voldoende bandbreedte hebben. De problemen doen zich juist voor met de routering naar buiten het KPN / telfort netwerk. Over zowel FTP als het HTTP protocol.

pingen naar telfort.nl gaat redelijk goed.
Pingen naar google.nl (buiten) geeft af en toe gewoon time outs.

Ik blijf het zeggen er zit gewoon iets goed fout in het netwerk van Telfort / KPN. Al 5 dagen geen fatsoenlijke verbinding. Telfort geeft en is niet thuis.

goeie conclusie... *NOT*
als alle pings en downloads binnen het Telfort goed en snel gaan, betekend dat juist dat er géén vertraging is in het Telfort netwerk.

en buiten het Telfort netwerk is het niet Telfort die er wat aan kan doen, of wel soms?

wat is bij jullie het verschil tussen
  1. wget ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/1000mb.bin
  2. wget ftp://ftp.surfnet.nl/ftp/pub/FreeBSD/ISO-IMAGES-ia64/8.2/FreeBSD-8.2-RELEASE-ia64-dvd1.iso

de wget.exe die je hiervoor kan gebruiken kan je hier vinden: http://users.ugent.be/~bpuype/cgi-bin/fetch.pl?dl=wget/wget.exe
Badge
goeie conclusie... *NOT*
als alle pings en downloads binnen het Telfort goed en snel gaan, betekend dat juist dat er géén vertraging is in het Telfort netwerk.

en buiten het Telfort netwerk is het niet Telfort die er wat aan kan doen, of wel soms?

wat is bij jullie het verschil tussen
  1. wget ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/1000mb.bin
  2. wget ftp://ftp.surfnet.nl/ftp/pub/FreeBSD/ISO-IMAGES-ia64/8.2/FreeBSD-8.2-RELEASE-ia64-dvd1.iso

de wget.exe die je hiervoor kan gebruiken kan je hier vinden: http://users.ugent.be/~bpuype/cgi-bin/fetch.pl?dl=wget/wget.exe


Het gaat juist om pings naar bijvoorbeeld google.nl die gewoon wegvallen. En ik geloof niet dat die website nou zo slecht te bereiken is al een paar dagen lang.

Telfort is toch degene die voor mij de routering naar buiten verzorgt en waar ik internet bij afneem? Als meer dan 50% van het verkeer tergend langszaam gaat dan lijkt mij wel dat Telfort, of de partij waar Telfort verder bij aangesloten zit, hier iets aan kan doen. Binnen het Telfort netwerk wordt dus naar buiten gerouteerd en daar lijkt dus deels iets niet goed te gaan.

Net als alle andere mensen die hier problemen ondervinden. We ondervinden allemaal dezelfde soort problemen. Traag Youtube HD, groot aantal langszame websites, groot aantal langszame downloads, etc. De enige overeenkomst die we hebben is dat we bij Telfort zitten. (Of wellicht hebben deze personen net als mij onlangs ook hun abonnement opgezegd....?)

Hieronder een lijst met downloads die goed en slecht gaan bij mij. Wellicht kunnen meerdere personen dit testen. Of eventueel het lijstje verder aanvullen zodat er misschien een completer beeld ontstaat waar het nu precies mis gaat.

Goed (1,6 MB/s):
ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/1000mb.bin
ftp://ftp.surfnet.nl/ftp/pub/FreeBSD/ISO-IMAGES-ia64/8.2/FreeBSD-8.2-RELEASE-ia64-dvd1.iso
http://speedtest.exsilia.net/100mb.bin
ftp://ftp.iae.nl/100MB.bin
http://www.mangelot.nl/1000mb.bin
http://ns0.multikabel.net/100mb.nul
ftp://dl.solcon.nl/pub/test/1000mb.bin
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin


Slecht (100Kb/s):
http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/100mb.bin
http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bin
http://speedtest.onsbrabantnet.nl/files/1024MByte.bin
http://speedtest.tele2.net/1GB.zip
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/11.x/11.0.00/nl_NL/AdbeRdr11000_nl_NL.exe
http://www2.ati.com/drivers/12-10_vista_win7_win8_64_dd_ccc_whql_net4.exe

Wat me opvalt is dat als ik meerdere dezelfde bestanden van dezelfde server download, de snelheid niet omlaag gaat van de andere downloads. Ik kan bijv. dus meerdere keren file1000mb.bin van hierboven downloaden en ze lopen dan allemaal op dezelfde snelheid. Rond de 100Kb/s.

Vooralsnog alleen ICMP, FTP en HTTP getest. Andere protocollen nog niet geprobeerd.

Ik en degene die nu ook problemen ondervinden weten denk ik wel zeker dat het niet in de hard- of software thuis zit. En voor de rest interesseert het me verder niet en zoekt Telfort maar een oplossing.

Marco
@Marco,

ik heb een aantal (van beide lijstjes een stuk of 3) van jouw goede en slechte links getest en mijn bevindingen komen nagenoeg overeen. Bij de goede links vliegt de snelheid omhoog tot rond de 1.5 MB/s en bij de slechte links kom ik weer rond de 30 tot 50 kB/s te zitten. 
Badge
goeie conclusie... *NOT*
als alle pings en downloads binnen het Telfort goed en snel gaan, betekend dat juist dat er géén vertraging is in het Telfort netwerk.

en buiten het Telfort netwerk is het niet Telfort die er wat aan kan doen, of wel soms?

wat is bij jullie het verschil tussen
  1. wget ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/1000mb.bin
  2. wget ftp://ftp.surfnet.nl/ftp/pub/FreeBSD/ISO-IMAGES-ia64/8.2/FreeBSD-8.2-RELEASE-ia64-dvd1.iso

de wget.exe die je hiervoor kan gebruiken kan je hier vinden: http://users.ugent.be/~bpuype/cgi-bin/fetch.pl?dl=wget/wget.exe


Het gaat juist om pings naar bijvoorbeeld google.nl die gewoon wegvallen. En ik geloof niet dat die website nou zo slecht te bereiken is al een paar dagen lang.

Telfort is toch degene die voor mij de routering naar buiten verzorgt en waar ik internet bij afneem? Als meer dan 50% van het verkeer tergend langszaam gaat dan lijkt mij wel dat Telfort, of de partij waar Telfort verder bij aangesloten zit, hier iets aan kan doen. Binnen het Telfort netwerk wordt dus naar buiten gerouteerd en daar lijkt dus deels iets niet goed te gaan.

Net als alle andere mensen die hier problemen ondervinden. We ondervinden allemaal dezelfde soort problemen. Traag Youtube HD, groot aantal langszame websites, groot aantal langszame downloads, etc. De enige overeenkomst die we hebben is dat we bij Telfort zitten. (Of wellicht hebben deze personen net als mij onlangs ook hun abonnement opgezegd....?)

Hieronder een lijst met downloads die goed en slecht gaan bij mij. Wellicht kunnen meerdere personen dit testen. Of eventueel het lijstje verder aanvullen zodat er misschien een completer beeld ontstaat waar het nu precies mis gaat.

Goed (1,6 MB/s):
ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/1000mb.bin
ftp://ftp.surfnet.nl/ftp/pub/FreeBSD/ISO-IMAGES-ia64/8.2/FreeBSD-8.2-RELEASE-ia64-dvd1.iso
http://speedtest.exsilia.net/100mb.bin
ftp://ftp.iae.nl/100MB.bin
http://www.mangelot.nl/1000mb.bin
http://ns0.multikabel.net/100mb.nul
ftp://dl.solcon.nl/pub/test/1000mb.bin
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin


Slecht (100Kb/s):
http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/100mb.bin
http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bin
http://speedtest.onsbrabantnet.nl/files/1024MByte.bin
http://speedtest.tele2.net/1GB.zip
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/11.x/11.0.00/nl_NL/AdbeRdr11000_nl_NL.exe
http://www2.ati.com/drivers/12-10_vista_win7_win8_64_dd_ccc_whql_net4.exe

Wat me opvalt is dat als ik meerdere dezelfde bestanden van dezelfde server download, de snelheid niet omlaag gaat van de andere downloads. Ik kan bijv. dus meerdere keren file1000mb.bin van hierboven downloaden en ze lopen dan allemaal op dezelfde snelheid. Rond de 100Kb/s.

Vooralsnog alleen ICMP, FTP en HTTP getest. Andere protocollen nog niet geprobeerd.

Ik en degene die nu ook problemen ondervinden weten denk ik wel zeker dat het niet in de hard- of software thuis zit. En voor de rest interesseert het me verder niet en zoekt Telfort maar een oplossing.

Marco


Klopt helemaal wat Marco zegt en wat ikzelf ook al eerder heb aangegeven, dat er iets goed fout zit met de routing , hardware en/of softwarematig bij Telfort.......
Het heeft bij mij al jaren probleemloos gewerkt, alleen in het begin niet, toen had ik zo'n Zyxel modem waarmee je niet  simultaan kon bellen en Downloaden... (oplossing klantenservice toendertijd, Ja meneer dan moet u niet Downloaden wanneer u aan het bellen bent..... yeah right ! )
Heb toen wat speurwerk verricht en een Draytek 2710 Vn aangeschaft, deze kon alle taken goed aan en had een Qos die wel goed functioneerde...

Ontopic..... klanten geven hier aan welke richting het probleem zit, dit ligt in 90% van de gevallen dus niet aan de apparatuur bij de mensen thuis ( bekabeling, Router etc. etc. ) maar aan Telfort.
Telfort moet gewoon zelf eens hun hardware / software checken, daar zit in mijn ogen echt wel de fout......... nogmaals....alles werkt jaren zonder veranderingen aan hardware/software, alles gechecked hiero > alles oke
Dan is de simpele conclusie dat het aan de leverancier moet liggen, in dit geval Telfort.....
En idd, Telfort is de eindverantwoordelijke voor hun geleverde diensten, of de fout nu intern of buitenaf zit maakt niet uit, zij behoren gewoon een goed produkt te leveren...
Daar heeft de klant niets mee te maken, zij verwachten gewoon een goed produkt waarvoor tenslotte betaald word >> simpel.

Ik word trouwens omgezet per 07-01 naar een andere centrale, ben benieuwd of deze storing  voor mij dan opgelost is.....  to be continued....

M.vr.gr. Foeps
Badge
Zie bijlage. Downloaden van exact hetzelfde bestand. Precies op hetzelfde tijdstip. Op Links de Telfort dsl verbinding. Op rechts een KPN corporate glas verbinding.

Marco
Reputatie 8
Badge +17
Ik heb hier ook eens het "slechte" lijstje gedownload:


C:\Users\Kees-Jan>wget http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/100mb.bin
--2012-12-30 17:47:19--  http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/100mb.bin
Resolving www.kpnbroadbandvalley.nl... 145.7.80.70
Connecting to https://www.kpnbroadbandvalley.nl|145.7.80.70|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 103172865 (98M) [application/octet-stream]
Saving to: `100mb.bin'

1% [                                       ] 1,598,375   33.6K/s  eta 33m 58s
C:\Users\Kees-Jan>wget http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bin
--2012-12-30 17:48:01--  http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bin
Resolving www.bbned.nl... 62.177.144.181
Connecting to https://www.bbned.nl|62.177.144.181|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream]
Saving to: `file1000mb.bin.1'

1% [                                       ] 17,424,835  3.15M/s  eta 5m 36s 
C:\Users\Kees-Jan>wget http://speedtest.onsbrabantnet.nl/files/1024MByte.bin
--2012-12-30 17:48:25--  http://speedtest.onsbrabantnet.nl/files/1024MByte.bin
Resolving speedtest.onsbrabantnet.nl... 88.159.1.78
Connecting to speedtest.onsbrabantnet.nl|88.159.1.78|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1073741824 (1.0G) [application/octet-stream]
Saving to: `1024MByte.bin'

2% [                                       ] 25,416,823  3.17M/s  eta 5m 31s 
C:\Users\Kees-Jan>wget http://speedtest.tele2.net/1GB.zip
--2012-12-30 17:48:48--  http://speedtest.tele2.net/1GB.zip
Resolving speedtest.tele2.net... 90.130.66.198
Connecting to speedtest.tele2.net|90.130.66.198|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1073741824 (1.0G) [application/zip]
Saving to: `1GB.zip'

6% [=>                                     ] 71,358,612  3.12M/s  eta 5m 41s 
C:\Users\Kees-Jan>wget ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
--2012-12-30 17:49:27--  ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
           => `100mb.bin.1'
Resolving ftp.xs4all.nl... 194.109.21.27
Connecting to ftp.xs4all.nl|194.109.21.27|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done.    ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done.  ==> CWD /pub/test ... done.
==> SIZE 100mb.bin ... 104857600
==> PASV ... done.    ==> RETR 100mb.bin ... done.
Length: 104857600 (100M)

21% [=======>                               ] 22,437,280  3.18M/s  eta 26s    
C:\Users\Kees-Jan>wget ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/11.x/11.0.00/nl_NL/AdbeRdr11000_nl_NL.exe
--2012-12-30 17:49:51--  ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/11.x/11.0.00/nl_NL/AdbeRdr11000_nl_NL.exe
           => `AdbeRdr11000_nl_NL.exe'
Resolving ftp.adobe.com... 192.150.16.26
Connecting to ftp.adobe.com|192.150.16.26|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done.    ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done.  ==> CWD /pub/adobe/reader/win/11.x/11.0.00/nl_NL ... done.

==> SIZE AdbeRdr11000_nl_NL.exe ... 38517904
==> PASV ... done.    ==> RETR AdbeRdr11000_nl_NL.exe ... done.
Length: 38517904 (37M)

1% [                                       ] 506,620     25.0K/s  eta 24m 29s
C:\Users\Kees-Jan>wget http://www2.ati.com/drivers/12-10_vista_win7_win8_64_dd_ccc_whql_net4.exe
--2012-12-30 17:50:32--  http://www2.ati.com/drivers/12-10_vista_win7_win8_64_dd_ccc_whql_net4.exe
Resolving www2.ati.com... 32.58.65.146
Connecting to www2.ati.com|32.58.65.146|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 193293840 (184M) [application/octet-stream]
Saving to: `12-10_vista_win7_win8_64_dd_ccc_whql_net4.exe'

36% [=============>                         ] 70,659,982  3.16M/s  eta 44s    
Bij mij is het nu, na een uitstekende week, weer gedaald tot rond de 200kb/s. Ik zal het netjes bijhouden, zodat ik de factuur van deze maand kan aanpassen aan de geleverde dienst...
Badge
Inmiddels wederom telefonisch contact gehad met Telfort. Na nogmaals uitleg en een verwijzing naar dit draadje te hebben gegeven eigenlijk geen steek verder. Behalve dat er een nieuw modem wordt toegestuurd. Ze gaan pas weer verder kijken naar het probleem nadat ik het nieuwe modem in gebruik heb en het probleem niet is opgelost. Over 5 werkdagen dus.:( Verbinding is bij mij sinds de 24e dus al niet goed meer.
Argumenten als; meerdere mensen hebben last van hetzelfde probleem; waarom een deel van het verkeer wel en een deel niet goed gaat; andere verbinding geeft op zelfde bestand wel goed performance, ten spijt zit ik nog steeds met een waardeloze verbinding.

Ook de vraag of er in de tussentijd niet wat verder in het netwerk naar problemen gekeken kan worden werd negatief beantwoord en werd weer teruggeschoven op acties die gedaan konden worden na installatie van het nieuwe modem.

Misschien kunnen meerdere mensen eens bellen naar de helpdesk:o of klantenservice:o om het probleem te melden. Mij werd verteld dat er alleen naar mijn probleem gekeken werd en niet naar die van anderen. Wellicht als er meedere belletjes binnen komen dat er ergens een zwak lichtje gaat branden. Wie weet.

Ik heb trouwens een P-2602HW-D1A modem, wat hebben degene staan waarbij de verbinding ook om te janken is?

Heb het vertrouwen en het sprankje hoop maar opgegeven en zal tot mijn nieuwe aansluiting bij KPN maar moeten blijven aanmodderen. Wat een ellende.
Mijn modem is een P-2812HNU-F1. Verbinding is nu wel weer okee. Wazig...
Badge
@MvR

Wij hebben ook hetzelfde probleem als iedereen hier.
Gemiddeld ongeveer 200kB down (ipv 1MB) en een normale up. (sinds de 21e/22e)

Hier hebben we ook al gebeld en ook hier hebben we een nieuw modem gekregen.
Dit heeft helaas geen oplossing geleverd dus hebben we vanochtend weer gebeld.
Toen hebben ze een aantal testjes gedaan, waaronder het downloaden van een ftp.
Hierbij kregen we gewoon de normale snelheid en daaruit concludeerde de helpdesk dat het probleem toch echt niet aan hun kant kon liggen en dat we het maar zelf moesten oplossen. Pure ellende dus.

Dus ik hoop dat ze bij u wel een oplossing zullen vinden.

mijn modem is een: P-2601HN-F1
Badge
@MvR

Wij hebben ook hetzelfde probleem als iedereen hier.
Gemiddeld ongeveer 200kB down (ipv 1MB) en een normale up. (sinds de 21e/22e)

Hier hebben we ook al gebeld en ook hier hebben we een nieuw modem gekregen.
Dit heeft helaas geen oplossing geleverd dus hebben we vanochtend weer gebeld.
Toen hebben ze een aantal testjes gedaan, waaronder het downloaden van een ftp.
Hierbij kregen we gewoon de normale snelheid en daaruit concludeerde de helpdesk dat het probleem toch echt niet aan hun kant kon liggen en dat we het maar zelf moesten oplossen. Pure ellende dus.

Dus ik hoop dat ze bij u wel een oplossing zullen vinden.

mijn modem is een: P-2601HN-F1


Daar ben ik dus ook bang voor. Een nieuw modem wat geen verbetering geeft.
Zou het wat met die storingen in Nijmegen en Noord-Holland te maken kunnen hebben..? Toen de storing in Nijmegen, bij mij in de buurt, namelijk op opgelost stond op de website gaf men bij de klantenservice te kennen dat dit nog helemaal nog niet het geval was. En de problemen lijken bij mij rond dat tijdstip te zijn begonnen. Maar dit kan ook best eerder zijn geweest rond de 21e. Paar dagen weinig gebruik gemaakt van internet.

Grappig trouwens dat eerdere klachten over een spontane wekelijkse reboot van het modem me geen nieuw modem opleverde omdat ik dat zelf zou doen en nu snapt men het na 7 dagen ook niet meer en wordt er wel een ander modem naar de klant geschoven. Kortom het ligt toch altijd aan de klant. Het netwerk bestaat uit meer dan alleen het lijntje naar de centrale!

Het is trouwens opvallend stil vanuit webcare in deze thread. Jammer want alles is op deze manier centraal te overleggen en te tackelen.

Marco
Het is toch treurig dat Telfort zich er zo van af maakt, een normaal antwoord op dit forum is toch op z´n plaats, mijn snelheid valt nog mee bij jullie vergeleken, maar toch speedtest bij mij is 13,66 mb/s was bijna 17 mb/s upload 0,94 mb/s. helpdesk leest denk ik mee, reageer is, alleen misschien (we zijn er mee bezig)????
Badge
Ik vind de manier waarop telfort via de telefoon reageert en het geberk aan reacties op dit topic ook zeer teleurstellend. 
Het vreemde is ook dat er voor de titel van dit topic staat: Beantwoord. Terwijl er nergens een antwoord gegeven is.

Verder nog iets meer informatie over het probleem dat zich bij onze pc's voordoet:

Onze downloadsnelheid zit over het algemeen tussen de 1000 en de 3000 kbps (gemeten via speedtest.nl en speedtest.net)
Ik heb ook die tracerts gedaan en daarbij heb ik ook precies dezelfde timeouts op dezelfde momenten.

ook het volgende komt precies overeen:


Goed 
ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/1000mb.bin
ftp://ftp.surfnet.nl/ftp/pub/FreeBSD...-ia64-dvd1.iso
http://speedtest.exsilia.net/100mb.bin
ftp://ftp.iae.nl/100MB.bin
http://www.mangelot.nl/1000mb.bin
http://ns0.multikabel.net/100mb.nul
ftp://dl.solcon.nl/pub/test/1000mb.bin
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin

Slecht (100Kb/s):
http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/100mb.bin
http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bin
http://speedtest.onsbrabantnet.nl/files/1024MByte.bin
http://speedtest.tele2.net/1GB.zip
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/11.x/11.0.00/nl_NL/AdbeRdr11000_nl_NL.exe
http://www2.ati.com/drivers/12-10_vista_win7_win8_64_dd_ccc_whql_net4.exe

Wat me opvalt is dat als ik meerdere dezelfde bestanden van dezelfde server download, de snelheid niet omlaag gaat van de andere downloads. Ik kan bijv. dus meerdere keren file1000mb.bin van hierboven downloaden en ze lopen dan allemaal op dezelfde snelheid. Rond de 100Kb/s.


Ditzelfde heb ik ook geprobeerd door iets te downloaden via torrents.
Ook hier kreeg ik gewoon 700kB tot 1 MB per seconde binnen.

Verder zit ik in het 5161 postcodegebied.
Antwoord gekregen van de helpdesk van Telfort waaruit maar 1 conclusie getrokken kan worden, "ik heb geen verbindingsproblemen" 
Het gekke is alleen dat ik letterlijk tussen de 5 en 10 minuten op een youtube (of ander) filmpje moet wachten totdat er voldoende data gebufferd is om het afspelen te starten. 
Badge
Speedtest.net gedaan naar Voorthuizen. Telfort verbinding langszaam. Andere verbinding via KPN zelfde tijdstip ook naar Voorthuizen, super snel.

Het trieste is nog wel de klantenservice. Je betaalt er gewoon 10cpm voor! En als je dan kijkt hoe je te woord wordt gestaan. Het is echt schofterig.
Totaal geen affiniteit met ICT of het product wat ze ondersteunen. Niet luisteren naar de klant. Niet meedenken met de klant. 6 keer in een gesprek een collega raadplegen. Met oplossingen komen die helemaal nergens op slaan(bijv. WPS voor WiFi gaan gebruiken terwijl ik aangeef bedraad problemen te hebben).

Aangezien het 1-1-2013 is, wellicht tijd voor goede voornemens Telfort?

Ga fatsoenlijk met je klanten om, zeker als ze een bijdrage proberen te leveren aan het oplossen van een probleem. Een klantenservice is meer dan alleen klanten in het Nederlands te woord staan.

Oh ja, de beste wensen
Badge
Wat misschien ook wel van belang is..... de problematiek doet zich vooral voor wanneer je ip begint met 82, de ip's die beginnen met 195. Hebben geen last van lage snelheden. ...
Net hier getest bij een klant met ITV van telfort.
M.vr.gr. Foeps.
Reputatie 8
Badge +17
Ik heb hier ook een 82.* adres, zie vorige pagina van dit topic voor mijn tests...

dus jouw conclusie gaat niet op!
Badge
Ik heb hier ook een 82.* adres, zie vorige pagina van dit topic voor mijn tests...

dus jouw conclusie gaat niet op!

Die tests naar ftp van telfort moet je niet uitvoeren, die gaan gewoon goed, voer die andere maar eens uit die ook in dit topic staan. ...
Reputatie 8
Badge +17
dat zeg ik, kijk eens hier (sorry, was inmiddels 2 pagina's...): https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/snelheid-internet-drastisch-laag-sinds-21-12-2012-a-30653/index6.html#post315253

er gaan 2 van het rijtje "slecht" minder snel, maar ik kan er nog wel een paar verzinnen die niet goed gaan...
Ik zit in Amsterdam-noord en volgens storing mededelingen van de klantenservice zou sinds 28/12/2012 er problemen zijn.
Dus ik wachten, ze zouden nu zijn opgelost, maar ik heb nog steeds volgens speedtest 1520kbit/sec
Ik open een VPN verbinding met een Nederlandsse provider en kom dan op dik 6000kbits/sec

Mijn voorlopige conclusie is dat Telfort een wanprestatie levert
Badge
Wij hebben de helpdesk een paar minuten geleden weer gebeld.
Nadat ze de standaard testjes hadden gedaan (modem aan- en uitzetten en resetten enzo),
kwamen ze tot de conclusie dat zij het ook niet weten en dat ze daarom niks meer konden doen (fijn he...)
en dat ze pas echt in actie kwamen als er meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben.
Wij hebben ze hierbij ook naar dit topic verwezen en erbij gezegd dat wij gaan opstappen als ze het probleem niet snel oplossen.
(Dit kon de medewerker van de helpdesk wel begrijpen)

[size=200][size=300][size=20][size=200]Dus iedereen: Plaats je probleem hier in dit topic en bel ze op![/size][/size][/size] [/size]
Reputatie 8
Badge +18
@159.....048.. Als je een klacht hebt open dan een nieuw topic op dit forum en hou het a.u.b. fatsoenlijk, want hier schiet je niets mee op