beantwoord

Snelheid internet drastisch laag sinds 21-12-2012

• 22 december 2012
  • 834 reacties
  • 116371 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

834 reacties

Badge
Volgende punt is dat hier nog steeds geen reaktie van een telfort-medewerker is gekomen, is wel vaag op een telfort-forum, er zijn veel meer mensen met een soortgelijke klacht en er volgt helemaal geen reaktie van Telfort zijde...... Ik had toch wel een beetje service verwacht en op zijn minst een reaktie...... naja.... zet mij wel tot denken....... M.vr.gr. Foeps
Ja is erg vreemd, geen reactie, moet toch niet te lang meer duren, uiteindelijk is de glasvezel hier binnen bereik. [/quote]

Ja, en het mooie is dat andere topics die net onder deze staan wel beantwoord worden, misschien een enge vraag gesteld  😛
Badge

Inmiddels werkt alles bij mij ook weer goed, maar ik ben toch wel benieuwd wat de oorzaak was 😕

Iets te vroeg gejuicht helaas 😞 , zojuist probeerde ik www.quakelive.com te benaderen, maar dit lukt niet (of met een beetje geluk een half geladen site). Zowel met opendns als met Telfort dns geprobeert, haalt niets uit.
Ook even met een Ziggo verbinding getest (gelukkig hebben we hier zowel adsl als kabel), site laadt prima met Ziggo.

Ik hoop dat webcare ook even wil reageren, al was het maar dat we weten dat jullie met deze vervelende storing bezig zijn om te herstellen.
Telfort hoopt dat klanten elkaar helpen, zodat ze zelf minder hoeven te doen. T-mobile heeft dat concept goed neergezet, maar je moet natuurlijk wel weten wanneer je zelf nog iets toe moet voegen...

Mijn traces komen nu verder dan eergisteren, dus dat is opvallend:

C:\>tracert www.nu.nl

Tracing route to www-nu-nl.gl.sanomaservices.nl [62.69.166.18]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms     2 ms     1 ms  router.home [192.168.1.254]
  2    20 ms    18 ms    18 ms  82-168-151-254.ip.telfort.nl [82.168.151.254]
  3    19 ms    44 ms    51 ms  hurricane-electric.nikhef.nl-ix.net [193.239.116
.14]
  4    36 ms    33 ms    33 ms  br1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
  5    23 ms    22 ms    22 ms  85.112.0.129
  6    22 ms    22 ms    24 ms  62-69-166-18.ptr.as24646.net [62.69.166.18]

Trace complete.

C:\>tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.20]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  router.home [192.168.1.254]
  2    18 ms    19 ms    18 ms  82-168-151-254.ip.telfort.nl [82.168.151.254]
  3    19 ms    19 ms    55 ms  amsix.true.nl [195.69.144.171]
  4    19 ms    32 ms    19 ms  ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218]

5    19 ms    19 ms    20 ms  tweakers.net [213.239.154.20]

Trace complete.
Badge
Telfort hoopt dat klanten elkaar helpen, zodat ze zelf minder hoeven te doen. T-mobile heeft dat concept goed neergezet, maar je moet natuurlijk wel weten wanneer je zelf nog iets toe moet voegen... Mijn traces komen nu verder dan eergisteren, dus dat is opvallend: C:\>tracert www.nu.nl Tracing route to www-nu-nl.gl.sanomaservices.nl [62.69.166.18] over a maximum of 30 hops: 1 1 ms 2 ms 1 ms router.home [192.168.1.254] 2 20 ms 18 ms 18 ms 82-168-151-254.ip.telfort.nl [82.168.151.254] 3 19 ms 44 ms 51 ms hurricane-electric.nikhef.nl-ix.net [193.239.116 .14] 4 36 ms 33 ms 33 ms br1.ams.terremark.net [195.69.145.48] 5 23 ms 22 ms 22 ms 85.112.0.129 6 22 ms 22 ms 24 ms 62-69-166-18.ptr.as24646.net [62.69.166.18] Trace complete. C:\>tracert www.tweakers.net Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.20] over a maximum of 30 hops: 1 1 ms <1 ms <1 ms router.home [192.168.1.254] 2 18 ms 19 ms 18 ms 82-168-151-254.ip.telfort.nl [82.168.151.254] 3 19 ms 19 ms 55 ms amsix.true.nl [195.69.144.171] 4 19 ms 32 ms 19 ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218] 5 19 ms 19 ms 20 ms tweakers.net [213.239.154.20] Trace complete.

Thx voor de trace ;-)
Mijn trace

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms 5 ms my.router [192.168.1.1]
2 17 ms 17 ms 17 ms 82-169-63-254.ip.telfort.nl [82.169.63.
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 17 ms 17 ms 17 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
5 18 ms 18 ms 17 ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.2

6 17 ms 17 ms 17 ms [url]www.tweakers.net [213.239.154.20]

De trace is voltooid.

Steeds de 3de waar het fout gaat, de rest is hetzelfde...
Wanneeerrrrr word dit gefixed, kijk dat klanten elkaar helpen is een dik plus-punt en positief, maar die hulp gaat tot een bepaalde grens, dit probleem ligt niet bij de klant, maar bij Telfort, dus zij zijn de eneige die dit kunnen fixen........
De vraag is alleen , wanneer komen zij in aktie???
M.vr.gr. Foeps
Badge
Ik heb zojuist de storing via mail ('stel uw vraag via mail') aangemeld, verwezen naar dit topic en ook benadrukt dat het om een landelijke storing gaat, gezien de reacties hier.

Als iedereen, die dit probleem ervaart, dit ook zou willen doen (indien nog niet reeds gedaan), via mail danwel telefonisch, dan graag. Des te sneller dit wordt opgelost, hoop ik 🙂
Ik heb zojuist de storing via mail ('stel uw vraag via mail') aangemeld, verwezen naar dit topic en ook benadrukt dat het om een landelijke storing gaat, gezien de reacties hier.

Als iedereen, die dit probleem ervaart, dit ook zou willen doen (indien nog niet reeds gedaan), via mail danwel telefonisch, dan graag. Des te sneller dit wordt opgelost, hoop ik :)

Gaan we doen.

Gr. ew
Badge

Als iedereen, die dit probleem ervaart, dit ook zou willen doen (indien nog niet reeds gedaan), via mail danwel telefonisch, dan graag. Des te sneller dit wordt opgelost, hoop ik :)

Ben bang dat dat ook niet veel helpt, hier zitten medewerkers van Telfort die dit topic ook gelezen hebben, het staat op de 1ste pagina, de topics eronder worden wel beantwoord......
Zij kunnen direkt aktie's inzetten en zorgen dat hier wat aan gedaan word, via mail is het uberhaubt de vraag wanneer je antwoord krijgt en ben je weer dagen verder, maar zal wel een mail schrijven, het is wel van de zotte dt dit op zo'n manier afgehandeld moet worden......
Ik verwacht eerlijk gezegd wel betere service van een bedrijf, klanten werven is een kunst, maar klanten houden is nog een grotere uitdaging.............
M.vr.gr. Foeps.
Badge
Je hebt ook wel gelijk hoor Foeps.
Misschien met z'n allen om 14:00u de aanwezige webcare medewerker een PM sturen? :D
Beetje kinderachtig, dat wel, maar als er (bewust of onbewust) niet op dit topic gereageerd wordt door webcare, dan moet je bijna toch wel?
Laten we wel zijn, het is bijna kerst en dan is webcare hier ook niet aanwezig op het forum en zitten we dus nog zeker een paar dagen met deze storing 😞.
Badge
Update****    net mail gestuurt en maar afwachten wanneer men hierop gaat reageren.... to be continued.....
M.vr.gr. Foeps.
Badge
Ik zag dat Telfort-medewerker Jelmer nog tot 17.13 aktief was hier op het forum.....
Het is zeer triest dat ze dit Service noemen bij Telfort en nog niet eens het fatsoen hebben om hier (in het almiddels 4 pagina's tellende topic) een antwoord te komen geven.

Nogmaals, meerdere klanten hebben hier last van, en dan zwijg ik nog van de klanten met ITV abbo's erbij die dan kunnen fluiten naar hun HD signaal omdat de snelheid er niet is die je zou moeten hebben met zo'n abbo......

Kijk, betalen mag je, als er een storing is ,  dan..... is er niemand thuis, wel rond aan het rennen in je buurt, maar jouw voordeur slaan ze om een of andere reden over.
De klanten (jullie boterham) hiero verwachten gewoon dat ze kwaliteit en SERVICE krijgen voor de afgenomen (betaalde) diensten, mocht er wat fout gaan wat altijd kan gebeuren, dat dit op redelijke korte termijn ook aangepakt en opgelost word.....
Moeten toch echt leren wat service betekend hier, ik weet inmiddels hoe men hier met klanten omgaat >> niet dus.... en zal volgend jaar dan ook hard moeten denken om bij deze firma of KPN nog zaken te zullen gaan doen wat glasvezel, gsm-abbo's betreft.... (glasvezel komt hier volgend jaar in mijn woonplaats )
Heb nog een abbo lopen >> GSM  , maar zal waarschijnlijk ook het laatste jaar worden.......
Ben altijd tevreden geweest en jaren klant, maar dit vind ik niet door de beugel kunnen, op zijn minst een (tactische) reaktie van, we zijn er mee bezig en  bla bla bla.
Ben echt benieuwd wanneer hier een reaktie op komt van Telfort zijde.....anyway nog prettige kerstdagen.
M.vr.gr Foeps.
Reputatie 1
Ik heb hier (6717) ook al dagen last van een trage verbinding, nu 4,8 Mb tegen 13,2 Mb normaal. 

Inmiddels gisterochtend ook al een mailtje verstuurd naar Telfort, maar nog geen reactie laat staan verbetering.

Hill
Het is nu helemaal een drama 200kb/s
Reputatie 1
En nu heeft mijn modem het ook nog eens begeven, gaat telkens weer opnieuw opstarten. Gelukkig nog een ouder exemplaar in huis, dus wel weer verbinding.

Hé, ben nu weer terug op 1,4 mb/s, nog steeds geen 1,6 maarja ????
Badge

Hé, ben nu weer terug op 1,4 mb/s, nog steeds geen 1,6 maarja ????

Hier nog steeds maar max. 350 Kb / sec, om ziek van te worden...........
Je kunt nog niet eens een Youtube filmpje kijken op lage kwaliteit zonder dat deze gaat bufferen, crap !
Reputatie 1
En nu heeft mijn modem het ook nog eens begeven, gaat telkens weer opnieuw opstarten. Gelukkig nog een ouder exemplaar in huis, dus wel weer verbinding.

Hij doet het weer.
Ik las op dit forum een speciale reset-methode als het modem zich blijft resetten en dat heeft gelukkig gewerkt.
In het postcodegebied 7131 is de snelheid ook al een aantal dagen bedroevend slecht. Ik heb niet, zoals een aantal van jullie, de kennis om met harde cijfers te komen maar youtube filmpjes kijken vraagt heel veel geduld en "tussentijds even koffie zetten". Spotity streamen in de hoogte kwaliteit gaat slecht door alle haperingen en pauzes. Heb al een mailtje richting Telfort gedaan. 
Badge
In het postcodegebied 7131 is de snelheid ook al een aantal dagen bedroevend slecht. Ik heb niet, zoals een aantal van jullie, de kennis om met harde cijfers te komen maar youtube filmpjes kijken vraagt heel veel geduld en "tussentijds even koffie zetten". Spotity streamen in de hoogte kwaliteit gaat slecht door alle haperingen en pauzes. Heb al een mailtje richting Telfort gedaan.

Dit kun je simpel doen op snelle testservers.
Klik op onderstaande link, er vanuitgaande dat u windows 7 gebruikt zal er onder in beeld een pop-up venster komen.... klik hier op >> Opslaan, de download zal nu starten, klik direkt hierna op de knop >> Downloads weergeven.
Nu verschijnt er weer een pop-up waar u de net gestarte Download kunt zien lopen, kijk hier naar de snelheid die daar word weergegeven.
Als u klaar bent met de snelheid monitoren dan klikt u op de knop >> Annuleren en sluit u het venster, hiermee word de download niet opgeslagen.

Plaats de snelheid in dit topic

http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bin

M.vr.gr. Foeps.

Dit kun je simpel doen op snelle testservers.
Klik op onderstaande link, er vanuitgaande dat u windows 7 gebruikt zal er onder in beeld een pop-up venster komen.... klik hier op >> Opslaan, de download zal nu starten, klik direkt hierna op de knop >> Downloads weergeven.
Nu verschijnt er weer een pop-up waar u de net gestarte Download kunt zien lopen, kijk hier naar de snelheid die daar word weergegeven.
Als u klaar bent met de snelheid monitoren dan klikt u op de knop >> Annuleren en sluit u het venster, hiermee word de download niet opgeslagen.

Plaats de snelheid in dit topic

http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bin

M.vr.gr. Foeps.

Met behulp van deze methode kom ik op een snelheid van tussen de 100 en 120 kB/s
Knap irritant. 
Ondanks verwijzing naar deze thread kreeg ik vandaag het standaard "copy & paste" antwoord waarbij ik de boel eerst moet resetten.
Echter, alle computer en smarthphones hier in huis hebben last van de lage downloadsnelheid. Het resetten en uitwisselen van de router heeft geen effect...evenals het opzoeken van een ander kanaal.
Badge
Met behulp van deze methode kom ik op een snelheid van tussen de 100 en 120 kB/s
Knap irritant.
Ondanks verwijzing naar deze thread kreeg ik vandaag het standaard "copy & paste" antwoord waarbij ik de boel eerst moet resetten.
Echter, alle computer en smarthphones hier in huis hebben last van de lage downloadsnelheid. Het resetten en uitwisselen van de router heeft geen effect...evenals het opzoeken van een ander kanaal.

Heb je al geprobeerd rechtstreeksvia via lan kabel wat snelheid dan is, zonder wifi.
Reputatie 1
Hier (postcode gebied 6229, Maastricht) hetzelfde probleem, bijna een week inmiddels!
Ik kom via Speedtest.nl niet hoger dan gemiddeld 200kb/s. Idem bij het downloaden van diverse testbestanden van 100Mb of 1Gb.

De laatste drie maanden heb ik gemiddels 1x per maand last van "storing". De eerste twee keer heb ik een paar dagen zonder internet gezeten, nadat het modem is vervangen door een nieuw (Wifi) exemplaar is dit nu de eerste storing.

Ik heb achter het Telfort modem een aparte Wifi router staan. Mijn Android telefoon, 2 Windows laptops en iPad3 zijn draadloos verbonden, mijn thuis netwerk is bekabeld verbonden met die router (via PowerLan én switches). Nogal wat apparatuur dus, dus het is altijd een kwestie van systematisch te werk gaan om uit te sluiten dat een van die apparaten de boosdoener is.

- Pc's herstart
- Switches hard gereset
- PowerLan adapters hard gereset
- Wifi router meermaals softwarematig gereboot én hard gereset
- Telfort modem meermaals softwarematig gereboot én hard gereset

Het euvel blijft bestaan...het Zyxel modem geeft doodleuk aan een 16Mbit verbinding te hebben, maar desondanks gaat surfen met max. 200kb/s (gemiddeld).

Uiteindelijk een van de laptops eens met een netwerkkabel rechtstreeks op het Zyxel Telfort modem aangesloten om zeker te zijn dat het niet alsnog aan het interne netwerk ligt, maar dat levert dezelfde meetresultaten op.

Kortom: het móet wel aan Telfort liggen!

Voor normaal surfen is 200kb/s net voldoende, maar zoals anderen hier ook al aangeven heb je al een probleem als je een filmpje wilt bekijken.

Ik overwoog over te stappen van ADSL2+ naar VDSL omdat Telfort tegenwoordig voor de € 20,- die ik betaal een 30Mbit verbinding aanbiedt i.p.v. een 20Mbit, maar als dit soort problemen niet adequaat wordt opgepakt, dan stap ik nog liever over naar een andere provider.

Na jaren probleemloos verbonden te zijn met Telfort, gaat het de laatste tijd wel erg vaak fout en ik heb niet echt de indruk dat er veel aan gedaan wordt.

Ik zal ook een call aan laten maken voor dit probleem, met verwijzing naar dit topic in de hoop dat men er iets aan doet of in elk geval aangeeft bekend te zijn met het probleem!

N.B. Ik zie net het volgende in een ander topic staan:

...download eens http://users.ugent.be/~bpuype/cgi-bi...=wget/wget.exe
open een dos-box in de folder waar je de wget.exe hebt opgeslagen
geef commando: wget ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/1000mb.bin...

Als ik dat doe, dan download ie wel gewoon met 1,5Mb/s !? Dat strookt dan natuurlijk wel weer met de bevindingen van anderen in dit topic én met hetgeen de Zyxel modem aangeeft.

Ik heb het idee dat er wat routers e.d. de geest hebben gegeven in de Telfort / KPN datacenters en dat men het HTTP (poort 80) verkeer nu knijpt om in elk geval iedereen nog een beetje bandbreedte te kunnen geven zodat er gesurft kan worden. Op zich netjes als dat zo is, alleen vraag ik mij af waarom het zo lang duurt voordat het is opgelost.
Als je als webhoster een week zo'n bagger snelheid levert, dan heb je een serieus probleem met je klanten!
Badge
Hier postcode 6661, Elst, precies dezeflde problemen. Al opgemerkt sinds 24 december. Na enkele keren contact met de helpdesk nog steeds niet fatsoenlijk geholpen. Na de gebruikelijke standaard antwoorden en oplossingen doorgelopen te zijn bleef er eigenlijk niet veel meer over dan een "ik zal even kijken of ik het door kan geven aan iemand".
De lijn lijkt in orde en het downloaden van de Telfort test bestanden vanaf hun FTP gaat gewoon goed. 1,6MB. Maar dan;

Algehele internetervaring is gewoon traag.

Probeer ik een groot aantal test bestanden van andere providers dan gaat dit gruwelijk langszaam. Zie hier een overzicht van locaties van test mogelijkheden.
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Adobe Reader downloaden vanaf adobe website is niet te doen. Ook niet vanaf adobe ftp.

Drivers downloaden vanaf AMD website niet te doen.

Test via speedtest.net gaat het vaak erg langszaam. Af en toe als je een andere server pakt dan geeft hij de snelheid aan zoals vanouds 16MB. Maar anders schommelt het vaak tussen de 2 á 3 MB.

Al met al kan ik concluderen dat er ergens in het Telfort / KPN netwerk "iets" niet goed zit. Mede door de diverse meldingen oa. uit dit topic.

Sinds 24 december doen de problemen zich voor en het wordt nu eens tijd voor een oplossing.

Marco
Badge
ftp bestand test heeft alleen zin om van telfort te downloaden. Van andere sites zijn externe factoren ook afhankelijk. Upload snelheid naar internet etc.
Postcode 2993 ML VDSL2 download ik gewoon 3.7MB/sec en internet is razendsnel alle websites. Vorige week was hier ook traag, maar die problemen zijn over,

Heb net 2 kennissen geholpen en lag niet aan kpn/telfort maar aan hun apparatuur zelf :wat oorzaak was-)
Heb modem op andere wifi kanaal vast gezet modem herstart en alles is weer razendsnel ook bij hun.
Badge
FTP test alleen bij Telfort is leuk maar het internet bestaat uit meer dan alleen een bestandje op een FTP van Telfort. Ik mag aannemen dat FTP servers van andere providers ook voldoende bandbreedte hebben. De problemen doen zich juist voor met de routering naar buiten het KPN / telfort netwerk. Over zowel FTP als het HTTP protocol.

pingen naar telfort.nl gaat redelijk goed.
Pingen naar google.nl (buiten) geeft af en toe gewoon time outs.

Ik blijf het zeggen er zit gewoon iets goed fout in het netwerk van Telfort / KPN. Al 5 dagen geen fatsoenlijke verbinding. Telfort geeft en is niet thuis.
Knap irritant.

Heb je al geprobeerd rechtstreeksvia via lan kabel wat snelheid dan is, zonder wifi.

Ik kom dan op snelheden die ongeveer 100 kB/s hoger liggen. Zo ongeveer net als Timothee heb ik alles (router, modem, vrije kanalen) opnieuw geconfigureerd, gereset, geupdate etc. etc. niets helpt. Thuis zijn we het er over eens dat de problemen een paar dagen geleden plotseling zijn begonnen, voorheen werkte alles naar behoren. Ook ik ben bijna zeker dat het aan Telfort ligt. Ze reageren echter alleen met standaard "copy & paste" antwoorden waar je zo ongeveer niets aan hebt. Een Youtube filpmje in HD kwaliteit moet zo ongeveer om de paar seconden opnieuw bufferen. Ga ik naar de laagste kwaliteit is dat nog een paar keer per minuut film. Ik ben een rom voor mijn smartphone aan het downloaden....1 Gb. Gaat ongeveer 10 uur duren omdat de snelheid op dit moment ruim onder de 100 kB/s ligt.