beantwoord

Snelheid Internet dramatisch

  • 1 januari 2015
  • 3 reacties
  • 438 keer bekeken

De afgelopen maanden lijkt het wel alsof langzaam het leven
uit mijn internet verbinding is verdwenen. De problemen deden
zich voor bij het streamen maar ook de download snelheden
liepen sterk achteruit. Tot we nu bij het punt aan zijn gekomen
dat ik de boel wel door het raam wil gooien. Zo nu en dan komen
de simpelste internet pagina's soms per duif nog sneller binnen
dan via telfort...

De modemwaardes zijn goed en hij is verder ook nog nooit
zijn line-sync kwijt geraakt. Ik heb hem onlangs wel eens
gereset om te kijken of dat wat uitmaakt maar dat ook niet.


Interface Status Rate
VDSL WAN Up 31993/3079 kbps
LAN 1 Up 100Mbps
LAN 2 Down N/A
LAN 3 Down N/A
LAN 4 Up 100Mbps
WLAN Up 144Mbps
3G Disabled N/A


En dan de huidige download en up snelheid..

[img]http://www.speedtest.net/result/4025894561.png[/img]

Dit is bekabeld getest, wifi uit, na reset.
De modem is aangesloten op het isra punt met +- 15cm kabel.

Het valt mij voornamelijk 's avonds en in het weekend op. Want
dan ben ik thuis. Maar de ene keer dat ik doordeweeks thuis
ben is de snelheid ook minimaal gehalveerd ten op zichte van
wat wij gewend waren. Gewend was zo rond de 2Mb/s download
ipv de nu 3,5mbit....

Ik heb een Zyxel modem. Current Firmware Version : V3.11TUE6.b6
icon

Beste antwoord door Michael 27 januari 2015, 16:04

@Mildeman,

Spijtig dat een reactie uitblijft, we hadden jou graag een duw in de juiste richting gegeven.
Geen nood, mocht je alsnog een vraag hebben, zou je die dan willen stellen in een nieuw topic?

Hier gaat een slot op.

Michael
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@Mildeman,

Spijtig dat een reactie uitblijft, we hadden jou graag een duw in de juiste richting gegeven.
Geen nood, mocht je alsnog een vraag hebben, zou je die dan willen stellen in een nieuw topic?

Hier gaat een slot op.

Michael
Reputatie 8
Badge +16
Het *kan* een capaciteitsprobleem bij Telfort zijn. Maar dan varieert de snelheid meestal in de loop van de dag.

Andere mogelijke oorzaken zijn een probleem met je LAN-bekabeling, de LAN-poortjes van je modem en je computer (software/hardware).

Verder kan het wel eens zin hebben om het modem een volledige reset naar de fabrieksinstellingen te geven.
Reputatie 8
Badge +16
@Mildeman,

Ik sluit mij volledig aan bij de reactie van Franzki.
Heb je het modem gereset, deze en de bekabeling gecontroleerd?
Wij kijken uit naar jouw reactie.

Stephen