Snelheid internet

• 29 oktober 2012
  • 4 reacties
  • 1625 keer bekeken

Ik beschik al enkele jaren over een Telfort internetaansluiting (bellen en internet tot 20MB). De snelheid die in de praktijk gehaald werd bedroeg 13mbps download en 0.8 mbps upload. Onlangs werd ik gebeld door Telfort die mij interactieve televisie aanboden. Ik heb de medewerkster gevraagd naar een snellere internetverbinding omdat ik voornemens was over te stappen naar Ziggo. De medewerkster verzekerde mij dat op mijn woonadres een snelheid van 20mbps gehaald moet kunnen worden met een nieuw modem. Ik ben vervolgens overgestapt naar het alles in 1 pakket. Inmiddels is het nieuwe modem aangesloten nabij het israpunt. De snelheid die ik momenteel haal is 13.57mbps download en 0.8 mbps upload. Nauwelijks verbetering. Mijn vraag is of ik bij Telfort nog uitzicht heb op een snellere internetverbinding of dat de medewerkster mij beloftes heeft gedaan die niet nagekomen kunnen worden?

4 reacties

Badge +1
Hahaha dit bericht is al gewoon om te lachen als je de rest hebt gelezen. Dan weet je ZEKER dat het niet beter wordt. Sterker nog, je hebt de vrijwel beste verbinding nu van ons allemaal! Wees blij hihi 😉
Reputatie 8
Badge +16
Mijn vraag is of ik bij Telfort nog uitzicht heb op een snellere internetverbinding of dat de medewerkster mij beloftes heeft gedaan die niet nagekomen kunnen worden?

Welke snelheid geeft de Telfort postcodecheck aan als haalbare snelheid op jouw adres?
Badge +1
Dat is inmiddels het "standaard" antwoord op deze vragen. Daarna het slechte excuus dat het dus niet sneller kan. Omdat je te "ver" woont. Oftewel: De levering van de pakketten kijkt niet na of ze hun beloftes na kunnen komen. Daarnaast vertellen ze niet eerlijk dat ze nog barsten van de storingen en de storingen pas komen als je er voor een jaar aan vast zit! Jippie a Jee! (Tel-tot-tien-fort!)
Reputatie 8
Badge +16
Dat is inmiddels het "standaard" antwoord op deze vragen.

Inderdaad... omdat de postcodecheck meer info geeft dan mijn kristallen bol.

Als de postcodecheck meer dan 20Mbps aangeeft, moet er nog een omzetting naar VDSL plaatsvinden.
Als er maar 14Mbps leverbaar is is er inderdaad verkeerde informatie door Telfort verstrekt en zou je op basis daarvan de omzetting moeten kunnen terugdraaien.

Reageer