Snelheid halvering Telfort 30 megabit internetverbinding??

  • 17 september 2015
  • 27 reacties
  • 29822 keer bekeken

Beste Telfort,
Tot ongeveer 2 maanden geleden konden wij thuis genieten van een goed werkende Telfort 30 megabit verbinding.
Echter viel het ons op dat downloaden uit de nieuwsgroepen de laatste 2 maanden aanzienlijk langzamer ging dan dat we gewend waren.
Eerst dachten we het ligt aan de usenet server, maar daar bleek niets aan de hand.
Toen maar eens in de webconfigurator van de Experiabox v8 gekeken en daar viel op dat de download plots 16095 kbps geworden is. Voorheen was dit ruim 30000kbps! Aan bekabeling of instellingen is niets gewijzigd.
Modem gereset en weer geconfigureerd: geen verandering helaas.
Nagekeken op www.telfort.nl en daar viel mij op dat er nu plots op mijn adres slechts max 24Mbit internet te krijgen is, terwijl voorheen dit 30Mbit was.:@
Kijken op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/ leert ons echter dat op ons adres technisch 50Mbit leverbaar moet zijn. (zie screenshot) en later dit jaar 100Mbit!:D
We betalen overigens wel gewoon voor 30Mbit, niet voor 17Mbit.
Wat is hier aan de hand?
De meeste providers verhogen na verloop van tijd de snelheid toch?

Zie screenshot status DSL

Telfort, we horen graag een oplossing.

27 reacties

Je hebt dit topic met exakt dezelfde klacht doorgenomen?
En ook de dingen geprobeerd die de topicstarter heeft geprobeerd?
En de kontakten in een stekker of stekker/contrastekker kunnen altijd slecht worden.
Je wilt niet weten hoeveel verstoringen worden verholpen door een modem reset of nieuw dsl kabeltje.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Hein, wat ontzettend vervelend dat je internet ineens zoveel trager is! Ik ga graag even voor je kijken wat de mogelijke oorzaken hiervan zijn. Zoals Nelly ook al aangaf, is het belangrijk om zaken als het is/ra punt en bekabeling uit te sluiten. Heb je de snelheid bekabeld of draadloos getest? Je kunt hier vinden hoe je je WiFi-snelheid kunt verbeteren. Heb je daar al naar gekeken? Ik zou je sowieso willen vragen om even in je profiel in ieder geval je postcode en huisnummer in te vullen, zodat ik een analyse kan starten van je lijn. Ik hoor het graag van je!

Reageer