beantwoord

snelheid dsl + tv

• 19 november 2013
  • 8 reacties
  • 1506 keer bekeken

Sinds kort ook tv van telfort naast mijn inet abbo. Voorheen had ik dus alleen het inet abbo 20Mb met ong. 11Mb effectief. Nu met een 8Mb abbo maar merk  dat de snelheid zonder tv aan ong. 3.5Mb is maar met tv aan dit terug loopt naar 376kb!!!! 

Kortom de beloofde 8Mb wordt ruimschoots niet gehaald maar met tv aan is er dus helemaal nix meer over! Is dit normaal of klopt er iets niet?

hoor t graag als iemand n idee heeft!
icon

Beste antwoord door jimny 19 november 2013, 16:51

Dat klopt exact de SD zenders gebuiken 4Mb en de HD zenders zelf 8 Mb wat geeft de Telfort postcode check aan op jou adres
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Dat klopt exact de SD zenders gebuiken 4Mb en de HD zenders zelf 8 Mb wat geeft de Telfort postcode check aan op jou adres
bedankt voor de reaktie!

pc check geeft max. 9Mb en met een vorig abbo van 20Mb werd dat ook ruim gehaald. Maar met een 8Mb wordt dat blijkbaar direkt gehalveerd en blijft er nix over als je de tv aanzet....

Nogal raar als je voor een 8Mb aansluiting en  TV betaald, dus niet of
Reputatie 8
Badge +17
Webcare Telfort leest hier altijd mee en die moeten e.e.a. even beoordelen
Reputatie 4
Badge +3
Sinds kort ook tv van telfort naast mijn inet abbo. Voorheen had ik dus alleen het inet abbo 20Mb met ong. 11Mb effectief. Nu met een 8Mb abbo maar merk  dat de snelheid zonder tv aan ong. 3.5Mb is maar met tv aan dit terug loopt naar 376kb!!!! 

Kortom de beloofde 8Mb wordt ruimschoots niet gehaald maar met tv aan is er dus helemaal nix meer over! Is dit normaal of klopt er iets niet?

Wat vervelend dat er zoveel problemen zijn met de verbinding en de Interactieve TV. Ik wil graag bekijken hoe we dit gaan oplossen.

De instabiliteit op de verbinding kan mogelijk liggen aan de bekabeling, zou je mij kunnen aangeven waar het modem staat, waar de hoofdaansluiting zich bevindt en eventueel de kabel tussen het hoofdaansluitpunt en het modem te vervangen.

Henk
Hoi Henk en andere belangstelenden,

alles is gecheckt en geen bekabeling want die deed het ook goed toen ik de 20Mb verbinding had. De klantenservice vond dat ik dit wel had kunnen weten (het is 8MB of TV) maar het verweer dat dit niet is wat ik betaal, was een geval van onjuiste voorlichting ! Jammer, meer zat er niet in voor mij gezien de locatie....Ontvang zonder TV nog altijd maar 3.5Mb dus of  8MB er ooit kwam....?

Kortom, snel opgezegd!! Was ook niet zo 123 mogelijk maar uiteindelijk met de mededeling/dreiging dat Telfort gewoon niet kan waar maken wat ze verkopen (en ik voor betaal) mocht het dan wel, met moeite.... 

Nu lekker bij ziggo, een aanrader met een std verb. snelhied van min.  20Mb ongeacht de TV!! Slechts 8 euris meer maar met gratis unlimited TV opname, mits je een bv n losse USB HDD aansluit en via FTP bereikbaar, dus dat maakt niet veel uit kwa prijs maar wel veel beter!!! Oh ja,het wireless modem is ook vele malen beter.

Conclusie: Telfort lijkt goedkoper maar dat is blijkbaar ten koste van de inhoud, lijkt leuk maar dus liever verkocht dan een tevreden klant/waar maken wat je verkoopt is mijn idee (had al 5 jr inet van telfort)

harry

Wat vervelend dat er zoveel problemen zijn met de verbinding en de Interactieve TV. Ik wil graag bekijken hoe we dit gaan oplossen.

De instabiliteit op de verbinding kan mogelijk liggen aan de bekabeling, zou je mij kunnen aangeven waar het modem staat, waar de hoofdaansluiting zich bevindt en eventueel de kabel tussen het hoofdaansluitpunt en het modem te vervangen.

Henk
Reputatie 1
Badge
nadat ik zelf maar weer es de klantenservice op het fijne 0900 nummer heb gebeld, bleek dat ik mijn utp kabel die naar de tvontvanger gaat ook rustig in poort 3 of 2 kan steken bij dit type Experia modem. nu heb ik ineens wel 18MB. daarvoor soms amper 8 en dan gaat het fout. ik ben wel blij dat het nu eindelijk na 3 maanden gefixt is, maar zoiets simpels kunnen ze toch ook wel de eerste keer laten proberen of bij de faq of tips&tricks zetten? dat vind ik dus jammer van onze Telfort vrienden...

half jaar gratis HBO zou ook een leuk gebaar zijn geweest. maar ach, op dat niveau klantentevredenheid hoog houden is een beetje te hoog gegrepen voor Telfort denk ik.
Reputatie 8
Badge +10
[...]bleek dat ik mijn utp kabel die naar de tvontvanger gaat ook rustig in poort 3 of 2 kan steken bij dit type Experia modem.

Poort 3 kan geactiveerd zijn als er twee TV-ontvangers in gebruik zijn.
Zowel poort 3 als 4 lopen in dit geval over een apart VLAN voor iTV.
Maar poort 2 lijkt me stug omdat poort 1 en 2 zijn gereserveerd voor het VLAN waarover internet binnenkomt op je modem...
Reputatie 1
Badge
Poort 3 kan geactiveerd zijn als er twee TV-ontvangers in gebruik zijn.
Zowel poort 3 als 4 lopen in dit geval over een apart VLAN voor iTV.
Maar poort 2 lijkt me stug omdat poort 1 en 2 zijn gereserveerd voor het VLAN waarover internet binnenkomt op je modem...
[/quote]

dat kan wel kloppen. hij zit inderdaad in poort 3 nu, en ik moest van de medewerker de internetsnelheid testen op poorten 1,2 en 3. ik heb trouwens geen abo voor een tweede tv-ontvanger. maar goed, dit zijn wel opties die ze direct moeten uitproberen vind ik.

Reageer