beantwoord

Snelheid

  • 22 mei 2017
  • 13 reacties
  • 610 keer bekeken

Is 100mbps mogelijk op mijn huisadres? De ene medewerker van Telfort zegt van wel, de andere niet. Wat is de juiste info? (2941gn)
icon

Beste antwoord door Stephen 22 mei 2017, 20:46

Hallo wekkernet, welkom op het forum! Ik heb het even voor je uitgezocht en op jouw adres is een snelheid van 100 Mb/s mogelijk.
Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +17
vul hier je postcode en huisnummer ff in: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Hallo wekkernet, welkom op het forum! Ik heb het even voor je uitgezocht en op jouw adres is een snelheid van 100 Mb/s mogelijk.
Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Hallo wekkernet, welkom op het forum! Ik heb het even voor je uitgezocht en op jouw adres is een snelheid van 100 Mb/s mogelijk.
Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Ik vraag me ook af of die snelheid echt haalbaar is op mijn adres, ben nog geen klant van jullie maar denk er wel over om over te stappen. Gezien wij ook streamen hebben we wel een goede snelheid daarvoor nodig. PC is 199BL.
Als ik het check via de link van Kees-Jan zou ik 111mb moeten kunnen halen?
Reputatie 8
Badge +19

[...]
Ik vraag me ook af of die snelheid echt haalbaar is op mijn adres, ben nog geen klant van jullie maar denk er wel over om over te stappen. Gezien wij ook streamen hebben we wel een goede snelheid daarvoor nodig. PC is 199BL.
Als ik het check via de link van Kees-Jan zou ik 111mb moeten kunnen halen?

Als die check van Kees-Jan 111 Mbps aangeeft dan kan je er op rekenen dat je de 100 Mbps zeker haalt.
Dat is het maximum van een xDSL-abonnement dacht ik.
En met je postcode (199BL) kunnen we niks, er mist een cijfertje... 😉

[...]
Ik vraag me ook af of die snelheid echt haalbaar is op mijn adres, ben nog geen klant van jullie maar denk er wel over om over te stappen. Gezien wij ook streamen hebben we wel een goede snelheid daarvoor nodig. PC is 199BL.
Als ik het check via de link van Kees-Jan zou ik 111mb moeten kunnen halen?

Als die check van Kees-Jan 111 Mbps aangeeft dan kan je er op rekenen dat je de 100 Mbps zeker haalt.
Dat is het maximum van een xDSL-abonnement dacht ik.
En met je postcode (199BL) kunnen we niks, er mist een cijfertje... ;)


Dat is xxxxx, sorry te snel getikt hahaha
Is er in de toekomst nog verhoging van de snelheid op de planning, we hebben nu namelijk ziggo.

Edit moderator: Persoonlijke gegevens afgeschermd. Dit is een publiek forum
Reputatie 8
Badge +19

Is er in de toekomst nog verhoging van de snelheid op de planning, we hebben nu namelijk ziggo.

Niet volgens KPN, zoals is te zien op die check.
Als 100 Mbps niet snel genoeg is dan kan je beter bij Ziggo blijven... 😉
Reputatie 8
Dat is 1991 BL, sorry te snel getikt hahaha
Is er in de toekomst nog verhoging van de snelheid op de planning, we hebben nu namelijk ziggo.

Via die eerdere fourstack link heb ik zomaar een huisnummer binnen je postcodegebied ingevuld:

Status: Geen geplande upgrades gevonden

Dus ik vermoed voorlopig dan GEEN verdere verhoging van de snelheid.

Is er in de toekomst nog verhoging van de snelheid op de planning, we hebben nu namelijk ziggo.

Niet volgens KPN, zoals is te zien op die check.
Als 100 Mbps niet snel genoeg is dan kan je beter bij Ziggo blijven... ;)


Wij streamen via een tv box, als 100mbps daar voldoende voor is ga ik wel overstappen, jullie zijn een stuk voordeliger. Hoop dan ook wel dat de wifi boven ook goed is.
Reputatie 8
Voor streamen is 100 Mbps meer dan voldoende.

Als het gaat om "Telfort" TV-streams:

SD - kwaliteit TV-streams = circa 3-4 Mbps
HD - kwaliteit TV-streams = circa 7-8 Mbps

TV-streams via andere herkomst is de kwaliteit weinig anders.

WiFi is sterk afhankelijk van de omstandigheden.
Wordt je een Experia Box V8 geleverd is WiFi beslist magertjes op een eerste verdieping.
Zul je bijna zeker aanvullende apparatuur voor moeten inzetten (WiFi Access Point).
Reputatie 8
Badge +16
Hallo wekkernet, welkom op het forum! Ik heb het even voor je uitgezocht en op jouw adres is een snelheid van 100 Mb/s mogelijk.
Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Als die check van Kees-Jan 111 Mbps aangeeft dan kan je er op rekenen dat je de 100 Mbps zeker haalt. Dit is nogal een uitspraak beste Enterprise!
Ik zou die niet durven doen, zie mijn topic over mijn 100Mbit snelheid

Groetjes JFELGM, Tilburg
Reputatie 8
Badge +19
Als die check van Kees-Jan 111 Mbps aangeeft dan kan je er op rekenen dat je de 100 Mbps zeker haalt. Dit is nogal een uitspraak beste Enterprise!
Ik zou die niet durven doen, zie mijn topic over mijn 100Mbit snelheid


Ik durf dat wel omdat één problematisch geval met jouw verbinding niet respresentatief is voor alle verbindingen en de opgave van fourstack hiervan.
Daarnaast zal Telfort een 'gegarandeerd' haalbare snelheid op een adres toch moeten leveren en zij zullen er ook in jouw geval alles aan doen.
Maar ik vind het geen reden om potentiële klanten af te schrikken om een abonnement bij een andere provider af te sluiten.
Ik vraag me ook af of die snelheid echt haalbaar is op mijn adres, ben nog geen klant van jullie maar denk er wel over om over te stappen. Gezien wij ook streamen hebben we wel een goede snelheid daarvoor nodig. PC is xxxxxx
Als ik het check via de link van Kees-Jan zou ik 111mb moeten kunnen halen?

Edit moderator: privégegevens heb ik afgeschermd. Dit is een publiek forum. Pas op met je persoonlijke gegevens
Beste, ik ben niet een geval. In onze straat zijn meerdere KPN VDSL verbindingen actief Geen daarvan haalt de 100Mbit. Kijk ook eens op fora van andere providers die op het KPNnet (inclusief glasvezel) actief zijn. Klachten genoeg. Alles doen om het op te lossen, Tot tweemaal toe weigert de zg. "Specialist" langs te komen. De lijn is OK, ik heb hem op afstand doorgemeten. Meer kan ik niet doen! Dus aan huis komen om te kijken waar de storing zit is te veel gevraagd. Men is ook niet van plan om o.a. Fourstack aan te passen. O ja het kulverhaal, u heeft helemaal geen 100 nodig 50 is ruim voldoende. Dat maakt de KPN monteur niet uit wat ik denk nodig te hebben in de toekomst. Dus ik vind dat potentiele klanten wel degelijk recht hebben op alle info die er is ook de negatieve.

Groetjes uit Tilburg

Reageer