beantwoord

Snelheid

• 25 juli 2016
  • 11 reacties
  • 704 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +2


Moderator

Reacties: 9258

Maand geleden

Rapporteer
3

Hallo Ronny, op jouw adres garanderen wij een snelheid van 7 Mb/s. Ik heb je snelheid gemeten en zie dat het modem een snelheid van 8,6 Mb/s haalt. Helaas is er vanwege de capaciteit geen hogere snelheid mogelijk op jouw adres. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Like (0)
Dit was het overigens duidelijke en acceptabele antwoord op mijn snelheidsvraag een maand geleden.
Maar dit weekend is plots de snelheid verlaagd van 8645 naar 6453kbp/s met tevens later in de avond en nacht wegvallende verbindingen en heel lage snelheden, modem is up sinds 75 dagen, niets in log te vinden.
Gaat ook niet meer terug omhoog na een dag of wat.
Dat moet toch weer naar 8,6 kunnen?
icon

Beste antwoord door Stephen 27 juli 2016, 18:03

Hallo Ronny, ik heb zojuist je snelheid gemeten en meet ook dezelfde snelheid. Ook heb ik gekeken naar de postcodecheck. De garandeerde snelheid is nu gedaald naar 5 Mb/s. Dat heeft weer te maken met de capaciteit. Zodra er weer meer capaciteit beschikbaar komt dan ga ik ervan uit dat je snelheid weer omhoog zal gaan. Voor nu kan ik helaas niks doen aan je snelheid omdat je nu meer haalt dan wat wij momenteel garanderen. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 8
Er kunnen altijd factoren zijn dat het (tijdelijk) varieert.
Een dag of wat, kijk volgende week nog eens.

Die snelheid is tevens afhankelijk of je de TV aan- of uit hebt.
(De bandbreedte voor je TV gaat van je internetsnelheid af).
Test eens zonder TV aan.
Reputatie 1
Badge +2
Heb alleen internet daar, geen tv....
Reputatie 8
In dat geval alleen:
Kijk over enkele dagen of volgende week nog eens.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ronny, wat jammer dat de snelheid plotseling is gedaald. Helaas kan ik het op dit moment niet meten. Kun je nogmaals kijken welke snelheid je modem nu haalt? Ik kom er dan morgen weer op terug. Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
Badge +2
Snelheid vandaag 27 juli is nog steeds 6453/900, was de afgelopen tijd steeds constant 8645/900
Attainable is nu ook lager 7416/1078
System uptime is 77 dagen, showtime counter is 6 dagen
Mijn streaming naar dit adres is nu terug naar 5300 max en niet meer stabiel vandaar dat ik de snelheidsverlaging opmerkte.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ronny, ik heb zojuist je snelheid gemeten en meet ook dezelfde snelheid. Ook heb ik gekeken naar de postcodecheck. De garandeerde snelheid is nu gedaald naar 5 Mb/s. Dat heeft weer te maken met de capaciteit. Zodra er weer meer capaciteit beschikbaar komt dan ga ik ervan uit dat je snelheid weer omhoog zal gaan. Voor nu kan ik helaas niks doen aan je snelheid omdat je nu meer haalt dan wat wij momenteel garanderen. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Reputatie 1
Badge +2
Duidelijk.
Maar dan is het wel gewoon vreemd dat de prijs per 1 juli weer fors verhoogd is naar 22,50 terwijl de capaciteit steeds minder wordt, ooit had ik 10800/1150 voor 17,50
En hoe zit het dan met de attainable snelheid? als die 7543/1082 is nu, waarom kan ik die dan niet krijgen?
Je haalbare snelheid is al heel laag dus een goede in-home bekabeling is hier nog meer van belang. Het enige wat je kan doen is het modem aansluiten op het KPN IS/RA punt in je woning (meterkast meestal) met een nieuwe korte DSL-kabel (max 1,5meter). Zo is je eigen aansluiting in ieder geval optimaal.
Reputatie 1
Badge +2
Dat is allemaal al optimaal...
Reputatie 1
Badge +2
Zelf maar eens aan het postcode checken gegaan. Voor mijn huisje op het park nu inderdaad 5 max, voor andere 3, maar voor het park op zich nog steeds 7 !! En er is maar een aanvoer naar het park, voor iedereen hetzelfde.
Dus als je de attainable van 7500 niet haalt, verlaagt Telfort gewoon de postcode check en hoeven ze niets te doen.
Had hier maanden geleden KPN monteur vanwege storing, die bevestigde dat ik gewoon 10/1 zou kunnen krijgen, door de abo wijzigingen is nu 8/1 hier de standaard en we worden dus nog verder gedowngraded in de buitengebieden blijkbaar. De KPN visie iedereen moet naar G4 en we zullen ze wel forceren die kant op door ze af te knijpen? In de UK speelt nu een dergelijk probleem met BT in de buitengebieden.
Zal de volgende stap nu zijn dat de attainable verder verlaagd wordt?
Reputatie 8
Badge +16
Beste Ronny, als de verbinding lang genoeg stabiel blijft dan verwacht ik dat het modem de snelheid uiteindelijk verhoogt naar de maximaal haalbare snelheid. Of de haalbare snelheid ook zal worden verlaagd kan ik helaas geen uitspraak overdoen. De postcodechecks worden regelmatig bijgewerkt met hogere of lagere snelheden.