vraag

Snelheid

• 17 juli 2014
  • 2 reacties
  • 483 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste helpdesk,

Ik heb een Telfort 30/3 VDSL abonnement. Sinds lange tijd (enkele maanden) haal ik slechts +/- 10 Mbps downloadsnelheid. Gebruikte configuratie:

AVM FRITZ!Box 7390, nieuwste firmware (FRITZ!OS 06.07)
Computer via UTP 1.0 Gbps kabelverbinding verbonden
Sync conform modem: 32,0 Mbit/s down 3,1 Mbit/s up

Werkelijke snelheid: 10 Mbps down (getest met usenet, met grote file downloaden, sites om snelheid te testen, etc.). Upload: 3,1 Mbps.

Upload gaat dus goed, maar download totaal niet. Ik wil ook wel de helpdesk bellen, maar dan is het natuurlijk direct "Ja meneer, maar u gebruikt afwijkende hardware. Ik wil u toch verzoeken om ons modem te gebruiken".

Groet,
Roger

2 reacties

Reputatie 8
Badge +16
En met dat laatste heeft Telfort gelijk... je zult er niet aan ontkomen om een keer met het door Telfort geleverde modem te testen.

Als het modem gewoon een goede intrainsnelheid heeft, is de eerste indruk dat het probleem in je modem of op je thuisnetwerk zit.

Er kan natuurlijk ook een capaciteitsprobleem op het Telfort netwerk zijn... maar dan zou de gemeten snelheid vermoedelijk gedurende de dag variëren.

Overigens... welke sites gebruik je om te testen? Want die zijn ook niet allemaal even betrouwbaar.

(En om verwarring te voorkomen: ik ben niet de helpdesk.)
Reputatie 8
Badge +19
[...]
Ik wil ook wel de helpdesk bellen, maar dan is het natuurlijk direct "Ja meneer, maar u gebruikt afwijkende hardware. Ik wil u toch verzoeken om ons modem te gebruiken".

En logisch, als er een probleem in de Fritz zit dan kan Telfort dit niet tackelen.
Als je de Telfort modem aansluit en het probleem blijft dan heb je dat alvast uitgesloten, toch..?

Reageer