beantwoord

Snelheid?

• 2 augustus 2012
  • 120 reacties
  • 18904 keer bekeken

Beste telfort,

Ik heb twee vragen!

Ik zit momenteel op telfort 20 Mb/s (nog oude abonnement). De snelheid dat ik nu bereik is veel langer dan het aangegeven snelheid. 
Momenteel haal ik maximaal 1.37 MB/s, hoe komt dit ?

Daarnaast heb ik nieuwe abonnement afgesloten namelijk internet standaard, dat ingaat op 8 augustus. 
Mijn vraag aan u is wat mijn maximaal haalbare snelheid is. 

Ps. ik heb nieuwe modem al ontvangen!
icon

Beste antwoord door Hugo 8 augustus 2012, 12:59

Momenteel moet 2100KB/s of 2,1MB met download van onze FTP via ethernet wel te halen zijn. Met een goede WLAN verbinding is dit ook haalbaar, maar test aub eerst bedraad en kijk daarna evt verder.

Hugo
Bekijk reactie

120 reacties

En Hugo wat is er uitgekomen ?
Badge +2
Er was vanmorgen onderhoud in uw centrale, daarna is uw modem helaas niet vanzelf meer online gekomen en had hij een reboot nodig. De reset en verder reboots daarna hebben echter geen zin.

De DSL connection errors die u kreeg, was dat een blauwe pagina van ZyXEL in uw browser ?

Kunt u uw netwerk omschrijven en hoe u dit heeft aangesloten? Waarmee probeert u te streamen en wat voor problemen ervaart u daar precies mee? De huidige omschrijving is te vaag om er iets nuttigs van te kunnen zeggen.

Hugo
Aha oke, ja idd het was een blauwe scherm.. uhmmm mijn modem is bij mijn kpn aansluiting (woonkamer beneden), 1 utp kabel gaat naar mijn ps3 en andere naar pc (die is op eerste verdieping) ... Hmmm DLNA error op mijn ps3

Ps. Werkt mijn internet nu weer normaal ? Of krijg ik dit nog 1 keer aangezien ik nog niet maximale snelheid heb...
Yes het is weer zover ik mag weer me modem resetten :rolleyes:

Anyways ik heb het net gedaan ..

Probleem met speedtest (zoals eerder aangegeven op andere forum) heb ik nog steeds hierbij de foto ..

http://i50.tinypic.com/w991jl.jpg

Speed is nog steeds lager dan normaal en ping snelheid is nog steeds boven 35 ms :S 
Badge +2
Staat UPnP wel enabled? Dit staat in uw modem onder Network settings -> Home networking -> UPnP.

Uw internet doet het nu goed, alle waarden zien er prima uit. Snelheid opschakelen doet DLM rond 02.00 uur 'snachts. Uw modem maakt dan 1x opnieuw verbinding, verder zou u er niets van mogen merken.

Hugo
Ik heb net upnp aangezet, kijken of ie zo goed doet ... Dhcp ofzo staat ook aan is dat goed ? En ik heb vraagje over stabiliteit WiFi, is het zo dat als veel mensen(buren) hier op het zelfde channel zit als ik dat mijn WiFi uit kan vallen ?
Hugo ik kreeg net weer zo'n error:

Your router has not established a DSL connection to your local exchange. The DSL light on the router will blink while it is trying to connect, and stay on if it connects successfully.
Badge +2
Hij was net inderdaad zijn verbinding kwijt. Graag ontvang uw mobiele nummer in een privebericht. Ik controleer de verbinding nogmaals om 20.00 uur. Als hij nog steeds instabiliteit vertoont stuur ik een monteur aan. Uw wordt dan maandag door KPN gebeld om een afspraak in te plannen.

WiFi kan last hebben van naburige netwerken. Controlleer of uw WLAN drivers recent zijn en update ze indien nodig. Ook kunt u handmatig de kanalen testen. Met inSSIDer kunt u de kanalen van de netwerken in uw omgeving in kaart brengen.

Hugo
Ik heb net u een bericht gestuurd ...
Badge +2
Hij is sinds 16.11uur niet meer weggevallen, als u weer problemen ervaart hoor ik het graag. Nu een monteur sturen heeft geen zin, er valt niets op te lossen.

Hugo
Uhmm nu niet nee,maar zoals ik je verteld heb heb ik wel vaker dit soort problemen gehad .... als deze probleem nog 1 keer voorkomt dan heb ik liever dat er een monteur komt! want heb geen zin om steeds probleem te melden en dat het effe duurt voordat het gefixt wordt (dit is niet waavoor ik bij telfort zit namelijk)... Heb het effe gehad met telfort!!!
Idd tnx voor je hulp, hopelijk kan één van de medewerkers van telfort mij helpen!
Reputatie 4
Badge +3
@karish,

Mijn excuus voor de late reactie.

De snelheid die op dit moment behaald wordt is inderdaad te laag. Ik kan nu opnieuw een reset van DLM aanvragen maar dit zal weinig zin hebben. Laten we tot vrijdag afwachten wat het automatische proces doet. Mocht dit niet het gewenste resultaat hebben, open ik een storingsmelding.

Henk
Badge +2
Ik zie dat u inmiddels telefonisch contact heeft gehad en het modem wordt vervangen. Zou inderdaad ook mijn volgende stap zijn. Hoop dat dit u verbetering brengt.

Hugo
@hugo ik merk juist dat snelheid naar beneden gaat ipv naar boven :| .... 
Ps3 haalt ook maar 15 mbps 😞, ben nu bezig met downloaden van een demo en het gaat echt super traag!

En oh ja bedankt voor het reageren telfort, wat een klantenservice hebben jullie bravo -_-'
Reputatie 8
Badge +16
@karish, Wat is op dit moment je huidige snelheid, is deze na vorige week verbeterd of is deze nog steeds gelijk?
Nee is nog steeds zelfde.. Zoals je al weet heb ik al paar keer gereset... Dit moest wel omdat mijn internet gaar deed... Dus ja daar kan ik niks aan doen!
Reputatie 8
Badge +16
Maar heb je het modem na vorige week nog een reset gegeven of opnieuw opgestart?
Zoals ik op 31 Januari al aan heb gegeven is het de bedoeling dat je het modem niet meer uitzet, reset of loshaal van de dsl line om het maximum te kunnen bereiken van je snelheid.

EDIT: goed, ik zat het ander topic nogmaals door te lezen maar volgens mij hebt je het modem ergens rond 6 februari weer opnieuw opgestart. Gevolg hiervan is dat je op deze manier nooit de maximale snelheid gaat halen.

Nogmaals 1 belangrijke tip!

Laat het modem gewoon aan en blijf er de komende 3 weken vanaf!!!
Ik zet met opzet 3 weken neer aangezien het Telfort team nu voor jou het systeem, wat jouw lijn bewaakt, moet gaan resetten. Let op dit is een reset bij Telfort en niet in jouw modem!
Zolang als jij van je modem afblijft ga jij de maximale snelheid wel halen, maar costant modem uit en weer aan zetten is absoluut niet goed voor je snelheid!

@Henk/Hugo
Willen jullie kijken of voor karish een DLM reset noodzakelijk is?
Heb abonnement van 30 mb/ps en volgens telfort moet ik het ook halen, zit nu al bijna 1 week met een snelheid waarvoor ik een contract niet ben aangegaan..

Effe een update van me snelheid: VDSL WAN Up 18220/3080 kbps

Ik hoop dat ik nu wel een reactie van jullie krijg!
Badge +2
DLM heeft de snelheid aangepast door een groot aantal onderbrekingen. Heeft u gisterenmorgen 08.46 uur iets met uw modem gedaan? Daarvoor en daarna was de verbinding helemaal stabiel. Capaciteit is er genoeg dus als de verbinding stabiel blijft gaat de snelheid vanzelf weer omhoog.

Kunt u een foto van uw aansluiting in de woonkamer plaatsen? U kunt deze als bijlage toevoegen of bijvoorbeeld hosten op tinypic.com

Hugo
uhmm nope heb niet aan me modem gezeten of wat dan ook.. 

Hierbij de foto's :

http://i46.tinypic.com/20kvmon.jpg

http://i50.tinypic.com/c2az4.jpg

Zoals je ziet is mijn kpn aansluiting niet 100%, zit vast met plakband :( 
Badge +2
Bedankt voor de foto's! Zie ik daar nu 220v uit uw ISRA komen? Wat gebeurt er allemaal achter dat afdekplaatje? 😮 De lampvoet naast uw modem, zit daar een dimmer in?

Bij DSL en met name VDSL is het van belang dat uw modem rechtstreeks op de inkomende telefoonlijn zit aangesloten. Vertakkingen naar extra aansluitpunten zorgen voor een lagere snelheid en instabiliteit.

Kunt u een foto plaatsen zonder afdekplaatje?

Hugo
Zoveel spijt dat ik mijn abonnement verlengd heb... Volgend jaar maar naar een andere provider, daar krijg je tenminste wel de hulp die je wilt!
dat is geen lampoet, dat is voet van de speaker 🙂 .. 

Achter de afdekplaatjes zitten veel upt kabels, zie foto

http://i45.tinypic.com/166n7tx.jpg

Reageer