beantwoord

Snelheid?

• 2 augustus 2012
  • 120 reacties
  • 18885 keer bekeken

Toon het eerste bericht

120 reacties

Ik heb onlangs ITV thuis, maar dit is toch niet de reden waarom ik niet max mijn snelheid kan halen :(

Ja wel.
iTV trekt ca. 4 Mbps van je snelheid af (bij een SD-uitzending, HD trekt ca. 8 Mbps)
Je haalt dus blijkbaar wel de maximale snelheid van je abonnement.

Dus 3mbps downloaden kan ik wel vergeten ?? :O

Edit: aangezien snelheid met 8mbps verlaagd wordt dan moet ik alsnog 2.6 MBps halen in plaats van 1.4 😮 ... 
Reputatie 8
Badge +19

Er gaat inderdaad een heel klein beetje vanaf, dat kan je zelf ook wel uitrekenen denk ik.

Edit: aangezien snelheid met 8mbps verlaagd wordt dan moet ik alsnog 2.6 MBps halen in plaats van 1.4 😮 ... 

Als je een lagere downloadsnelheid haalt dan je zou verwachten dan moet je het probleem in eerste instantie in je eigen netwerk zoeken, instellingen van PC/laptop o.i.d.
Een onjuist geconfigureerde firewall op je PC kan de snelheid al flink verlagen.

Er gaat inderdaad een heel klein beetje vanaf, dat kan je zelf ook wel uitrekenen denk ik.

Als je een lagere downloadsnelheid haalt dan je zou verwachten dan moet je het probleem in eerste instantie in je eigen netwerk zoeken, instellingen van PC/laptop o.i.d.
Een onjuist geconfigureerde firewall op je PC kan de snelheid al flink verlagen.

alles is hoe het vooraf was ... Er moet gewoon iets zijn binnen de modem (misschien dat Telfort het weet)
Reputatie 8
Badge +19

alles is hoe het vooraf was ... Er moet gewoon iets zijn binnen de modem (misschien dat Telfort het weet)

Zo te zien geeft de modem perfecte waarden aan voor dit abonnement.
Je kan eens de diagnostics hier neerzetten, dan zien we alles over de verbinding.

Klik op http://192.168.1.254 en geeft het wachtwoord in (1234 is standaard, anders je eigen wachtwoord).
Ga naar 'Maintenance/Diagnostic/DSL Line' en klik dan op 'DSL Line Status'.
Kopiëer de tekst vanaf 'noise margin upstream: x db' tot en met 'FEC far end: xxxxx' en post deze tekst hier.

Zo te zien geeft de modem perfecte waarden aan voor dit abonnement.
Je kan eens de diagnostics hier neerzetten, dan zien we alles over de verbinding.

Klik op http://192.168.1.254 en geeft het wachtwoord in (1234 is standaard, anders je eigen wachtwoord).
Kopiëer de tekst vanaf 'noise margin upstream: x db' tot en met 'FEC far end: xxxxx' en post deze tekst hier.

noise margin upstream: 33 db
output power downstream: -7 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 26 db
output power upstream: 10 db
attenuation downstream: 19 db
loop length is 475m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3080 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 27760 kbps
interleaving delay downstream: 8.25 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 17084 kbps
attainable rate downstream: 27783 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 2 days,  3:53
CodeViolations near end: 103
FEC near end: 8001
CodeViolations far end: 9
FEC far end: 675
Reputatie 8
Badge +19

Hier klopt inderdaad iets niet, de eerdere attainable snelheid was veel hoger, namelijk 69 Mbps.
Of er zit een kink in de kabel of je hebt de modem de afgelopen tijd zo vaak gereboot/gereset dat DLM van slag is.

https://forum.telfort.nl/attachments/internet-netwerk-and-verbinding-267/306d1359632403-snelheid-karish.png

Hier klopt inderdaad iets niet, de eerdere attainable snelheid was veel hoger, namelijk 69 Mbps.
Of er zit een kink in de kabel of je hebt de modem de afgelopen tijd zo vaak gereboot/gereset dat DLM van slag is.

https://forum.telfort.nl/attachments/internet-netwerk-and-verbinding-267/306d1359632403-snelheid-karish.png

hmmm als ik kijk naar status van modem:

DSL Up Time: 2 days, 4 hour:04 min
System Up Time: 4 days, 18 hour:35 min

Het is idd wel zo dat ik modem 2 of misschien 3x gereboot heb in 1 dag (dat was ivm met ITV) 
Reputatie 8
Badge +19

hmmm als ik kijk naar status van modem:

DSL Up Time: 2 days, 4 hour:04 min
System Up Time: 4 days, 18 hour:35 min

Het is idd wel zo dat ik modem 2 of misschien 3x gereboot heb in 1 dag (dat was ivm met ITV) 

We gaan maar eens afwachten wat Telfort webcare hierover kan zeggen.
Zij lezen morgen weer mee...
Idd tnx voor je hulp, hopelijk kan één van de medewerkers van telfort mij helpen!
Reputatie 4
Badge +3
@karish,

Mijn excuus voor de late reactie.

De snelheid die op dit moment behaald wordt is inderdaad te laag. Ik kan nu opnieuw een reset van DLM aanvragen maar dit zal weinig zin hebben. Laten we tot vrijdag afwachten wat het automatische proces doet. Mocht dit niet het gewenste resultaat hebben, open ik een storingsmelding.

Henk
Hey Henk, tnx voor je reactie.
Ik kijk effe paar dagen hoe en wat, als het niet snel veranderd dan vind ik het jammer dat ik volle pond betaal voor iets waar ik niet volledig beschikking tot heb ::( , zoals je weet is dit niet de eerste keer dat dit gebeurd
Beste Telfort,

Ik zie dat er veranderingen heeft plaats gevonden omtrent mijn DSL snelheid.
Als ik in mijn modem inlog zie ik een snelheid van 32000kbs ... wat zou betekenen 3.2 MBps. 

Omdat ik ITV heb vraag me ik af wat nu eigenlijk de maximale snelheid is dat ik kan halen ??
Want volgens mij zit ik nog steeds niet op de max snelheid... 

Tnx 
Reputatie 8
Badge +19

Als ik in mijn modem inlog zie ik een snelheid van 32000kbs ... wat zou betekenen 3.2 MBps. 

Je kan de DSL diagnostic nog eens posten, dan kunnen we meekijken.

Omdat ik ITV heb vraag me ik af wat nu eigenlijk de maximale snelheid is dat ik kan halen ??

Zoals al (meerdere keren volgens mij) gezegd, de bandbreedte die de TV('s) nodig hebben gaat van je snelheid af, dat is nou eenmaal een gegeven.
Als je met maximale snelheid wil downloaden zal je de TV('s) uit moeten zetten.

Je kan de DSL diagnostic nog eens posten, dan kunnen we meekijken.

Zoals al (meerdere keren volgens mij) gezegd, de bandbreedte die de TV('s) nodig hebben gaat van je snelheid af, dat is nou eenmaal een gegeven.
Als je met maximale snelheid wil downloaden zal je de TV('s) uit moeten zetten.

Jaja nu weet ik het wel dat ik dat zelf kan rekeken .. maar ja ik dacht dat telfort mij de preciese snelheid kan zeggen hiervan!!!! 

Anyways mijn stats again: 

noise margin upstream: 40 db
output power downstream: -1 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 21 db
output power upstream: 8 db
attenuation downstream: 34 db
loop length is 0m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3080 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 32000 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.5 symbols
attainable rate upstream: 14354 kbps
attainable rate downstream: 46525 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 1 day, 19:33
CodeViolations near end: 260
FEC near end: 530
CodeViolations far end: 23
FEC far end: 592
Reputatie 8
Badge +19

Jaja nu weet ik het wel dat ik dat zelf kan rekeken .. maar ja ik dacht dat telfort mij de preciese snelheid kan zeggen hiervan!!!! 

De rekensom blijft dezelfde, of ik, jij of Telfort dat nou uitrekent... ;)
De exacte downloadsnelheid blijft toch min of meer een variabel gegeven want het hangt er maar net vanaf wat en waar vandaan je download.
VDSL heeft wel aanzienlijk minder overhead (5-7%) ten opzichte van ADSL (10-15%) dus in plaats van 32 Mbps delen door 10 kan je nu delen door ca. 9.
Je zal dan uitkomen op 3.5 Megabyte/s

loop length is 0m

Vreemd, die was in de vorige diagnostic 475 mtr.
Misschien een hikje van de modem?!

attainable rate downstream: 46525 kbps

Zoals je ziet zit er nog meer in de verbinding.
Uhmm ik weet het ook allemaal niet meer joh, ik denk niet dat Telfort nog gaat reageren (weekend enz) ... We zien wel wat er komende dagen gebeurd :)

Btw mijn max downloadsnelheid is nu 2.0 mb/s ongeveer... Dat betekend dat cica 1.3 MBps naar itv gaat
Reputatie 8
Badge +19

Btw mijn max downloadsnelheid is nu 2.2 mb/s ongeveer... Dat betekend dat cica 1.3 MBps naar itv gaat

Dat kan kloppen als je nu bijv. twee TV's gebruikt waarvan één op SD (4 Mbps) en één op HD (8 Mbps) staat, dat maakt samen ca. 1.2 MB/s

Btw mijn max downloadsnelheid is nu 2.2 mb/s ongeveer... Dat betekend dat cica 1.3 MBps naar itv gaat

Dat kan kloppen als je nu bijv. twee TV's gebruikt waarvan één op SD (4 Mbps) en één op HD (8 Mbps) staat, dat maakt samen ca. 1.2 MB/s

uhmm 1 decoder staat alleen aan 😛, kijk nu naar een HD zender) .. als beiden decoder uitstaat dan haal ik nog steeds niet de maxmale snelheid ... 

Ik snap er echt niks meer van 
Reputatie 8
Badge +19
Je meet de snelheid zeker bij speedtest.net of zoiets?
Die zijn niet al te betrouwbaar als het om de echte maximum snelheid gaat.
Ga eens naar onderstaande link (een Telfort FTP-server) en download daar het 1000 MB bin-bestand.
Tijdens het downloaden zou je in het downloadvenster moeten kunnen zien wat de snelheid is.

ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/
Je meet de snelheid zeker bij speedtest.net of zoiets?
Die zijn niet al te betrouwbaar als het om de echte maximum snelheid gaat.
Ga eens naar onderstaande link (een Telfort FTP-server) en download daar het 1000 MB bin-bestand.
Tijdens het downloaden zou je in het downloadvenster moeten kunnen zien wat de snelheid is.

ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/

Ik heb effe ermee gespeeld en ik weet al hoe het werkt.. 
Nogmaals tnx voor je hulp Enterprise, waardeer het echt :D 

Reageer