beantwoord

Snelheid?

• 2 augustus 2012
  • 120 reacties
  • 18904 keer bekeken

Toon het eerste bericht

120 reacties

Badge +2
Goedzo! Verbinding is nog weer een stukje beter geworden. Haalbare snelheid is nu 76.995 / 15.752 Kbps.

Hugo
Hmmm verbeterd? Ik merk er zelf nog niks van kan dit kloppen?... En je hebt het steeds over 2 snelheden... Zijn dat download en upload snelheden
Badge +2
De eerste is download, 2e is upload. De snelheden die ik noem is zijn maximum haalbare snelheid. Uw abonnement is 30/3, ons snelste abonnement is 50/5. Deze maximum haalbare snelheid zal u dus niet behalen, maar geven wel aan hoe sterk het signaal bij uw modem aankomt. Dat signaal heeft u vandaag verbeterd!

DLM zal de snelheid vanzelf naar de maximum waarden van uw abonnement brengen. Ik heb vanmorgen op Tweakers.net nog wat gepost over DLM, hopelijk begrijpt u na het lezen hiervan de werking beter:
Een modem opnieuw opstarten in de hoop op een hogere snelheid kan alleen werken op een DSL verbinding zonder dynamisch profiel. Dan wilde zoiets soms werken als je midden in de nacht of net na een grote storing, als nog niet alle lijnen actief zijn, het modem opnieuw in liet trainen. Op die manier kan (meestal tijdelijk) een winst van een paar honderd KB tot een paar Mbit gehaald worden.

Alle VDSL verbindingen en een groot gedeelte onze ADSL verbindingen hebben tegenwoordig Dynamic Line Management, DLM. Dit systeem heeft counters voor fouten en onderbrekingen en grijpt niet na iedere onderbreking in. U begint op een startprofiel. Bij DLM ADSL 20Mb is dit 15/1, bij VDSL 30/3 is dit 22/2 en bij VDSL 50/5 is het startprofiel 33/3.

Als de logs "schoon" blijven zal de verbinding binnen 8 dagen omhoogschakelen in snelheid. Na 5 tot 10 onderbrekingen, afhankelijk van tussentijd, zal DLM de snelheid naarbenden schakelen. Als de tijd tussen de onderbrekingen wat langer is kan DLM besluiten nog niet naarbeneden te schakelen, maar het startprofiel langer aan te houden. Om de 30 dagen test DLM profielen die eerder als ongeschikt zijn aangemerkt opnieuw.

Een verbinding die door instabiliteit een trap naar beneden heeft gehad, maar inmiddels weer stabiel is staat hierdoor uiterlijk 30 dagen op een lagere snelheid. De start van deze cyclus kan geforceerd worden door een DLM reset, er wordt dan weer begonnen op het startprofiel.

De profielen die DLM inzet variëren niet alleen in snelheid, maar ook in protectie en foutcorrectie-instellingen. Deze zaken kosten een beetje latency, waardoor het voor kan komen dat de latency van een net opgeleverde verbinding hoger is dan die van een lijn die al langere tijd stabiel is en al wat DLM stapjes omhoog heeft gemaakt.

Onze modemfirmware moet er inmiddels voor zorgen dat een reboot of linereset via de webinterface niet als instabiliteit wordt aangemerkt door DLM. In de praktijk blijkt echter dat dit niet altijd het geval is. Daarom is het advies zoals al vaker gezegd hier; modem zoveel mogelijk met rust laten en niet onnodig resetten of rebooten.

U mist nu nog 5 Mbit in de download (27Mbit nu, 32Mbit is max abonnent), als u het modem nu met rust laat heeft u deze Mb's er binnenkort gewoon bij.

Hugo
[quote]
Ik betaal voor 30 mb/s niet voor 20 mb/s ??/QUOTE]

Nee, je betaald voor je "Internet Standaard" abonnement en dat abonnement kan, als het technisch mogelijk is, een snelheid halen van 30Mbps.

Als je inlogd op de modem op http://192.168.1.254 met wachtwoord 1234 en je kijkt dan op de status pagina, dan kan je de lijnsnelheid zien waarmee de modem verbonden is met de centrale (of wijkkast). Wat geeft die snelheid bij jou aan?

Je kan ook bij de postcodecheck zien wat de vermoedelijke snelheid is. kijk op
http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html

Is in zijn geval niet nodig....(uit de post van Henk)

Met andere woorden ik moet het maximale snelheid halen!
Reputatie 8
Badge +17
Uiteindelijk wel... dus lekker je modem aan laten staan en vooral niet herstarten of een DSL reset uitvoeren via de GUI!
Reputatie 8
Badge +10

Met andere woorden ik moet het maximale snelheid halen!

Even voor de duidelijkheid, je zal de maximale snelheid van je abonnement halen, t.w. 30/3.
Niet de 14.446 up en 69.081 down die in de afbeelding staan...
Hmmm ga ik nog een antwoord krijgen van telfort hierover ... Ik wordt er gek van dat het streamen slecht is 😞
Badge +2
Geef uw modem nu hij succesvol geüpdatet is nogmaals een reset. Zeker DLNA hoort het nu goed te doen.

Hugo
daarnaast problemen met streamen met ps3 mediaserver wanneer upnp enabled is ....

kan iemand me helpen hoe ik dit allemaal kan verhelpen ??
Reactie graag ?

Edit: Hij stijgt al langzamerhand .. 

Tijdje lang geen internet en daarnaast tijdje lang traag internet ..

Ben er alleen niet blij om!!
Hugo kan je me hiermee helpen?... Nieuwe versie van ps3mediaserver verhelpt dit probleem ook niet! Heb ook kabel vervangen, maar ook niet gelukt... Ik ik krijg error dat verbinding eruit wordt gegooid door de router voor ff!

Eergisteren had ik er genoeg van en heb modem herstart en toen deed ie het weer maar nu geeft ie weer zelfde problemen...

VORIG FIRMWARE had ik geen problemen...

HELPPPPPP!!!
Hugo,

Vandaag is mijn internet omgezet naar internet standaard met 30 mb/ps... 
Ik heb net speedtest gedaan, zowel via torrent als via browser (ftp://ftp.telfort.nl/pub/test) ... Ik kom bij lange na niet bij de 30 mb/ps 😞 .. 

Ik weet niet hoeveel ik volgens jullie moet halen met deze snelheid, als ik het omreken dan moet ik zeker 3 MB kunnen halen per seconde ..

Helaas is dit niet het geval...

Ik heb al mijn modem gereset.. Mijn modem geeft aan dat ik dit mijn snelheid is: VDSL WAN Up 22016/2056 kbps ............. Wat ook niet klopt!!!!!!

Ps. streamen ga ik later proberen hoe het zit enz.. 
Badge +2
U zit op het startprofiel. Modem zoveel mogelijk met rust laten, niet meer resetten. De snelheid zal dan binnen een week opschakelen naar de maximumsnelheid van uw abonnement; 32/3. Uw adres heeft technisch de capaciteit om 67Mb down, 15,5Mbit up te behalen.

Bij een upgrade naar Internet Extra zal u dus ook de volledige snelheid van dat abonnement, 52/5, gemakkelijk halen.

Hugo
U zit op het startprofiel. Modem zoveel mogelijk met rust laten, niet meer resetten. De snelheid zal dan binnen een week opschakelen naar de maximumsnelheid van uw abonnement; 32/3. Uw adres heeft technisch de capaciteit om 67Mb down, 15,5Mbit up te behalen.

Bij een upgrade naar Internet Extra zal u dus ook de volledige snelheid van dat abonnement, 52/5, gemakkelijk halen.

Hugo

OKe zal het afwachten maar waarom haal ik niet de snelheid die mijn modem momenteel aangeeft namelijk VDSL WAN Up 22016/2056 kbps
Badge +2
Momenteel moet 2100KB/s of 2,1MB met download van onze FTP via ethernet wel te halen zijn. Met een goede WLAN verbinding is dit ook haalbaar, maar test aub eerst bedraad en kijk daarna evt verder.

Hugo
Momenteel moet 2100KB/s of 2,1MB met download van onze FTP via ethernet wel te halen zijn. Met een goede WLAN verbinding is dit ook haalbaar, maar test aub eerst bedraad en kijk daarna evt verder.

Hugo

Ik test momenteel alles via bedraad ... 21000 kbps is toch 2,63 MB/s ?? .. Dat haal ik ook niet :( 
Badge +2
Maar wat haalt u dan wel? Door protocoloverhead kunt u niet zo theoretisch rekenen. Niet elke bit van uw intrainsnelheid bestaat tijdens de overdracht van het testbestand uit de daadwerkelijke data van dit testbestand. Het startprofiel heeft vrij hoge protectie, daardoor is de overhead nog wat groter dan hij straks in de uiteindelijke situatie zal zijn.

Hugo
Maar wat haalt u dan wel? Door protocoloverhead kunt u niet zo theoretisch rekenen. Niet elke bit van uw intrainsnelheid bestaat tijdens de overdracht van het testbestand uit de daadwerkelijke data van dit testbestand. Het startprofiel heeft vrij hoge protectie, daardoor is de overhead nog wat groter dan hij straks in de uiteindelijke situatie zal zijn.

Hugo

Ik haal stabiel nu 2.37 MB/ps <--- hoeveel kbps en mb is dit volgens jou ? 
Badge +2
Theoretisch zonder overhead is 22.016Kb gelijk aan 2,75MB, maar dat is niet relevant. U traint in op 22.016 kbps en behaalt een netto downloadsnelheid van 2,37MB/s. Dat is prima!

Hugo
Hmmm zo jammer dat er geen theoretische snelheid wordt weergegeven op de modem ... Ik wacht wel effe af of mijn snelheid sneller wordt ...
@telfort klopt het dat ik weer op startprofiel zit ?? want ik haal niet de maximale snelheid ..

Tnx
Reputatie 8
Badge +10
@telfort klopt het dat ik weer op startprofiel zit ?? want ik haal niet de maximale snelheid ..

Welke snelheid geeft de modem nu aan..?
Staat die weer op 22/2?

Welke snelheid geeft de modem nu aan..?
Staat die weer op 22/2?

uhmm 27760/3080 kbps ... Ik heb geprobeerd net via Telfort FTP een file gedownload en ik haal dan ook alleen maar 1.4 mb max 😞
Reputatie 4
Badge +3
@karish,

Jouw modem is op dit moment voorzien van de laatste firmware, zou je voor mij het modem willen herstellen naar fabrieksinstellingen? Ik lees graag wanneer dit gebeurd is.

Met een harde reset worden alle instellingen teruggezet dus het uPNP zal opnieuw aangezet moeten worden.

Henk
Reputatie 8
Badge +10

uhmm 27760/3080 kbps ... Ik heb geprobeerd net via Telfort FTP een file gedownload en ik haal dan ook alleen maar 1.4 mb max :(

27/3 is geen startprofiel...

Die FTP download is met wifi gedaan..?

Reageer