beantwoord

Snelheid?

  • 2 augustus 2012
  • 120 reacties
  • 18904 keer bekeken


Toon het eerste bericht

120 reacties

Ik wil graag meer duidelijkheid hierover, dit is namelijk niet de eerste keer dat dit gebeurd!!!!

Als je op het forum zoekt naar werking DLM dan krijg je voldoende info hoe eea in z'n werk gaat.


Ja dat heb ik tig keer gelezen ... Mijn vraag ging over mijn snelheid ?? Ik betaal voor 30 mb/s niet voor 20 mb/s ?? 

Zoals ik eerder zei dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd en ik word er schijt ziek van!! ... Youtube bekijken word steeds slechter ook nog (720p slecht, 1080p nog slechter) ... 
Badge +2
Het blauwe kleine lusje is niet dezelfde blauwe draad van uw invoerkabel, zou u deze willen verwijderen? De blauwe draad hoort net als de rode direct afgemonteerd te worden op uw wandcontactdoos.

Hugo
Reputatie 8
Badge +10

Ik zit momenteel op telfort 20 Mb/s (nog oude abonnement). De snelheid dat ik nu bereik is veel langer dan het aangegeven snelheid. 
Momenteel haal ik maximaal 1.37 MB/s, hoe komt dit ?


20 Mbps is de MAXIMALE snelheid die je kan halen uit dit abonnement, afhankelijk van o.a. de afstand naar de centrale waarop je aangesloten bent.
De snelheid die je momenteel haalt, is dat altijd zo geweest of is dit sinds kort ineens minder geworden..?


Daarnaast heb ik nieuwe abonnement afgesloten namelijk internet standaard, dat ingaat op 8 augustus. 
Mijn vraag aan u is wat mijn maximaal haalbare snelheid is.


De maximaal haalbare snelheid kan je checken via de postcodecheck.
Zie: http://internet.telfort.nl/shop/internet.html
Badge +2
U zit nu op 13,2Mbit via BabyXL vanuit de centrale maar u gaat naar VDSL 30/3 vanuit de straatkast. Ik zie een andere in de straat op VDSL 30-31Mbit halen.

Zijn de WiFi probelemen met uw nieuwe 2812HNU-F1? Klinkt van niet.

Hugo
Aha tnx voor de reactie Enterprise en Hugo

En hmm ik heb WiFi problemen met mijn oude zilveren modem met sitcom router dus dacht ik sluit nieuwe moden/router aan. Maar de problemen zijn niet verholpen 😞 ..
Badge +2
U kunt uw nieuwe witte modem alvast aansluiten. Als u het draadloze netwerk van dat modem gebruikt (ZyPrivate****) kunt u onmogelijk verbinding hebben maar geen internet, probeer dat eens :)

Hugo
Uhmm ik zit al aangesloten op mijn witte modem ;)
Ik typ dit momenteel via WiFi op me telefoon!

Maar na een tijdje zie ik WiFi bars op me tel maar kan dan niet internetten 😞 .. dit is ook met andere telefoons ,niet alleen die van mij
Badge +2
Graag het modem even resetten, ik zie dat de firmwareupdate niet lukt. U reset door een pinnetje in het resetgaatje te steken totdat alle lampjes uitvallen. Dit duurt zo'n 30 seconden.

Dan wordt vannacht uw modem geupdate. Deze update bevat ook verbeteringen voor WiFi.

Hugo
Reputatie 8
Badge +16
Wanneer je de komende 10 dagen NIET je modem herstart maar gewoon aan laat staan zal jouw snelheid vanzelf weer omhoog gaan.
Dit is een volledig automatisch proces, wat als je het modem onnodig herstart word verstoord.
Het is dus van belang om het modem dus NIET meer te herstarten.
Ga het proberen Hugo, ik hou je op de hoogte!
Wanneer je de komende 10 dagen NIET je modem herstart maar gewoon aan laat staan zal jouw snelheid vanzelf weer omhoog gaan.
Dit is een volledig automatisch proces, wat als je het modem onnodig herstart word verstoord.
Het is dus van belang om het modem dus NIET meer te herstarten.


We zullen zien!
ALs er niks gebeurt dan zie je me wel weer hier verschijnen!

Edit: Ik heb alleen gereset omdat Henk dat zei! ....
Reputatie 8
Badge +17
[quote]Ik betaal voor 30 mb/s niet voor 20 mb/s ??/QUOTE]

Nee, je betaald voor je "Internet Standaard" abonnement en dat abonnement kan, als het technisch mogelijk is, een snelheid halen van 30Mbps.

Als je inlogd op de modem op http://192.168.1.254 met wachtwoord 1234 en je kijkt dan op de status pagina, dan kan je de lijnsnelheid zien waarmee de modem verbonden is met de centrale (of wijkkast). Wat geeft die snelheid bij jou aan?

Je kan ook bij de postcodecheck zien wat de vermoedelijke snelheid is. kijk op
http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html
@hugo uhmm blauwe draad is net als rode draad vast gemaakt aan contactdoos 🙂... Wat nu?
Reputatie 8
Badge +16
[quote]
Ik betaal voor 30 mb/s niet voor 20 mb/s ??/QUOTE]

Nee, je betaald voor je "Internet Standaard" abonnement en dat abonnement kan, als het technisch mogelijk is, een snelheid halen van 30Mbps.

Als je inlogd op de modem op http://192.168.1.254 met wachtwoord 1234 en je kijkt dan op de status pagina, dan kan je de lijnsnelheid zien waarmee de modem verbonden is met de centrale (of wijkkast). Wat geeft die snelheid bij jou aan?

Je kan ook bij de postcodecheck zien wat de vermoedelijke snelheid is. kijk op
http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html


Is in zijn geval niet nodig....(uit de post van Henk)

Hey Hugo,

Ik zie idd dat mijn modem een nieuwe firmware heeft maar helaas treed er bij mij DLNA error op tijdens het streamen van filmen met ps3 mediaserver.

Volgens deze topic ( https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/dlna-streamen-werkt-niet-goed-25929/) zouden de problemen door de nieuwe firmware opgelost moeten zijn.. maar helaas heb ik ze nog steeds...

Met mijn oude firmware had ik juist geen problemen hiermee :) 

Tnx

Ps. over stabiliteit via Wifi kan ik nog niks zeggen .. 
Badge +2
Helemaal niets, u heeft het probleem opgelost! Heel goed 🙂 Het lusje was dus de boosdoener.

Uw haalbare snelheid was met dat lusje 18.229 / 19.180 Kbps en dat is nu zonder lusje 75.094 / 15.652Kbps.
De snelheid waarmee uw modem momenteel is verbonden is ook al gestegen en is nu 27.008 / 3.079Kbps.

Nu de lijn stabiel is zal de snelheid binnenkort verder stijgen naar het maximale van uw abonnement; 32.000 / 3.079 Kbps. Zoals u ziet is ook de volledige snelheid van Internet Extra, 52/5 nu gemakkelijk te halen.

Hugo
Hmmm ik heb niks gedaan, ik bedoelde het zit vast net als de rode draad 😛...

En heb het ook laten zitten...
Badge +2
Dan is hij mogelijk los geraakt met het verwijderen van de afdekplaat, het lusje moet echt verwijderd worden. Kunt u aub proberen duidelijker te communiceren.

Hugo
Vraagje tussendoor, ik moest lusje eruit halen... Voor wat is deze blauwe draad? En moet ik het eruit trekken ook al zit ie vast?
Badge +2
Schroefje paar slagen losdraaien, niet helemaal eruit draaien. Dan kunt u het lusje er zo tussenuit trekken.

Hugo
Oke waar is dat blauwje lusje eigenlijk voor ?? 
Badge +2
Dat lusje werd vroeger bij analoge telefonie gebruikt om een extra bel aan te sluiten voor het telefoontoestel.

Hugo
oke voordat ik het ga verwijderen wil ik zeker weten dat we het over zelfde draad hebben... aangezien ik nu in de war ben met lusje of draad 😛.... 

Lusje heb ik omcirkeld deze moet ik  verwijderen ?

http://i47.tinypic.com/34fdvrn.jpg
Badge +2
Juist! Voordat u deze verwijderd eerst het modem uitzetten met de aan/uit knop, dan heeft het geen invloed op DLM.

Hugo
Hmmm ik weet niet hoor maar ik zie geen schroefjes?

Edit: Ik heb hem voorzichtig eruit getrokken ... 

Kunnen jullie zien of er wat veranderd is of merk ik dat pas in de loop van deze dagen ?

Reageer