beantwoord

Snelheid?

• 2 augustus 2012
  • 120 reacties
  • 18904 keer bekeken

Toon het eerste bericht

120 reacties

Badge +2
Schroefje paar slagen losdraaien, niet helemaal eruit draaien. Dan kunt u het lusje er zo tussenuit trekken.

Hugo
Oke waar is dat blauwje lusje eigenlijk voor ?? 
Badge +2
Dat lusje werd vroeger bij analoge telefonie gebruikt om een extra bel aan te sluiten voor het telefoontoestel.

Hugo
oke voordat ik het ga verwijderen wil ik zeker weten dat we het over zelfde draad hebben... aangezien ik nu in de war ben met lusje of draad 😛.... 

Lusje heb ik omcirkeld deze moet ik  verwijderen ?

http://i47.tinypic.com/34fdvrn.jpg
Badge +2
Juist! Voordat u deze verwijderd eerst het modem uitzetten met de aan/uit knop, dan heeft het geen invloed op DLM.

Hugo
Hmmm ik weet niet hoor maar ik zie geen schroefjes?

Edit: Ik heb hem voorzichtig eruit getrokken ... 

Kunnen jullie zien of er wat veranderd is of merk ik dat pas in de loop van deze dagen ?
Badge +2
Goedzo! Verbinding is nog weer een stukje beter geworden. Haalbare snelheid is nu 76.995 / 15.752 Kbps.

Hugo
Hmmm verbeterd? Ik merk er zelf nog niks van kan dit kloppen?... En je hebt het steeds over 2 snelheden... Zijn dat download en upload snelheden
Badge +2
De eerste is download, 2e is upload. De snelheden die ik noem is zijn maximum haalbare snelheid. Uw abonnement is 30/3, ons snelste abonnement is 50/5. Deze maximum haalbare snelheid zal u dus niet behalen, maar geven wel aan hoe sterk het signaal bij uw modem aankomt. Dat signaal heeft u vandaag verbeterd!

DLM zal de snelheid vanzelf naar de maximum waarden van uw abonnement brengen. Ik heb vanmorgen op Tweakers.net nog wat gepost over DLM, hopelijk begrijpt u na het lezen hiervan de werking beter:
Een modem opnieuw opstarten in de hoop op een hogere snelheid kan alleen werken op een DSL verbinding zonder dynamisch profiel. Dan wilde zoiets soms werken als je midden in de nacht of net na een grote storing, als nog niet alle lijnen actief zijn, het modem opnieuw in liet trainen. Op die manier kan (meestal tijdelijk) een winst van een paar honderd KB tot een paar Mbit gehaald worden.

Alle VDSL verbindingen en een groot gedeelte onze ADSL verbindingen hebben tegenwoordig Dynamic Line Management, DLM. Dit systeem heeft counters voor fouten en onderbrekingen en grijpt niet na iedere onderbreking in. U begint op een startprofiel. Bij DLM ADSL 20Mb is dit 15/1, bij VDSL 30/3 is dit 22/2 en bij VDSL 50/5 is het startprofiel 33/3.

Als de logs "schoon" blijven zal de verbinding binnen 8 dagen omhoogschakelen in snelheid. Na 5 tot 10 onderbrekingen, afhankelijk van tussentijd, zal DLM de snelheid naarbenden schakelen. Als de tijd tussen de onderbrekingen wat langer is kan DLM besluiten nog niet naarbeneden te schakelen, maar het startprofiel langer aan te houden. Om de 30 dagen test DLM profielen die eerder als ongeschikt zijn aangemerkt opnieuw.

Een verbinding die door instabiliteit een trap naar beneden heeft gehad, maar inmiddels weer stabiel is staat hierdoor uiterlijk 30 dagen op een lagere snelheid. De start van deze cyclus kan geforceerd worden door een DLM reset, er wordt dan weer begonnen op het startprofiel.

De profielen die DLM inzet variëren niet alleen in snelheid, maar ook in protectie en foutcorrectie-instellingen. Deze zaken kosten een beetje latency, waardoor het voor kan komen dat de latency van een net opgeleverde verbinding hoger is dan die van een lijn die al langere tijd stabiel is en al wat DLM stapjes omhoog heeft gemaakt.

Onze modemfirmware moet er inmiddels voor zorgen dat een reboot of linereset via de webinterface niet als instabiliteit wordt aangemerkt door DLM. In de praktijk blijkt echter dat dit niet altijd het geval is. Daarom is het advies zoals al vaker gezegd hier; modem zoveel mogelijk met rust laten en niet onnodig resetten of rebooten.

U mist nu nog 5 Mbit in de download (27Mbit nu, 32Mbit is max abonnent), als u het modem nu met rust laat heeft u deze Mb's er binnenkort gewoon bij.

Hugo
Hugo,

Vanaf vandaag haal ik met bedraad het maximaal snelheid, daar ben ik blij om... 

Maar ben ik nog steeds niet helemaal tevreden over het internet van Telfort.
Ik heb namelijk een desire hd en als ik speedtest doe dan kom ik niet eens boven de 15 Mb/ps .. (met volle bereik) 

Kan je mij hierbij helpen hoe ik dit evt kan verbeteren ?? Met mijn vorig modem haalde ik zowel bedraad als wifi maximale snelheid! 

Tnx 
Ps3 haalt ook maar 15 mbps 😞, ben nu bezig met downloaden van een demo en het gaat echt super traag!

En oh ja bedankt voor het reageren telfort, wat een klantenservice hebben jullie bravo -_-'
Zoveel spijt dat ik mijn abonnement verlengd heb... Volgend jaar maar naar een andere provider, daar krijg je tenminste wel de hulp die je wilt!
Badge +2
Uw DSL snelheid is keurig, een stabiele 32.000/3.079 Kbps. Dat uw PC wel de volledige snelheid haalt maakt het onwaarschijnlijk dat uw modem defect is. Een enkele download van een demo met uw PS3 is geen representatieve test.

Heeft u een laptop? Indien ja; test daarmee de snelheid via testbestand van ftp.telfort.nl aan de kabel van uw PS3. U test daarmee de kabel en de LAN-poort. Als die ook in orde is dan had PSN waarschijnlijk geen 30Mbit bandbreedte voor uw download beschikbaar.

Waarmee test u de snelheid via uw Desire HD? Daarin zijn zoveel variabelen actief die de WLAN doorvoersnelheid kunnen beïnvloeden. WLAN drivers en config, (custom) rom, beschikbare capaciteit om datastroom te verwerken e.d.

Dit forum is geen directe vervanger van de klantenservice. Als u een hulp nodig heeft als webcare niet aanwezig is dan kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice via 0900 9596. (10ct p/m)

Hugo
Hmmm oke ik kan ermee leven dat ik mijn maximale snelheid bedraad (zowel ps3 als telefoon) niet kan halen maar dan blijft toch bij mij de probleem dat streamen via ps3mediaserver niet 100% is, na een tijdje (is verschillend 1x 10 min andere keer 30 min) begeeft ie het paar sec en gaat ie weer verder (hij stikt dus vooor effe) 

Ik ben nu bezig om nieuwe ps3 mediaserver versie te downloaden en kijken of het probleem verholpen is.... 

Daarnaast kan jij mij misschien meer vertellen over DMZ enz ?? of zycel dat heeft ?? 
Hugo kan je me hiermee helpen?... Nieuwe versie van ps3mediaserver verhelpt dit probleem ook niet! Heb ook kabel vervangen, maar ook niet gelukt... Ik ik krijg error dat verbinding eruit wordt gegooid door de router voor ff!

Eergisteren had ik er genoeg van en heb modem herstart en toen deed ie het weer maar nu geeft ie weer zelfde problemen...

VORIG FIRMWARE had ik geen problemen...

HELPPPPPP!!!
Hugo? Iemand? Kunnen jullie mij helpen :l
Badge +2
Ik zie dat u inmiddels telefonisch contact heeft gehad en het modem wordt vervangen. Zou inderdaad ook mijn volgende stap zijn. Hoop dat dit u verbetering brengt.

Hugo
Hey Hugo,

Ik heb net mijn modem ontvangen, heb alles is goed aangesloten nu... 

Kunt u kijken of alles naar behoren werkt ??

Dank u wel! 
@hugo ook bij mij is internet gedaald zowel download en upload daarnaast is mijn ping vrijwel hoog namelijk 41 ms

Heeft dit te maken met de capaciteit of niet ?

Ik hoop snel van u te horen!
Badge
@karish,

De snelheid is momenteel 22Mb down. Dit is niet de maximaal haalbare snelheid, maar ik vermoed dat de problemen die je ervaart wel met de lopende storing hebben te maken.

Jelmer
@karish,

De snelheid is momenteel 22Mb down. Dit is niet de maximaal haalbare snelheid, maar ik vermoed dat de problemen die je ervaart wel met de lopende storing hebben te maken.

Jelmer

Tnx Jelmer voor de reactie.. 

Een andere vraag is ook voor de storing had ik best wel hoge ping?? en kon ik nooit de maximale snelheid bereiken ..

Ik haal momenteel 2.50 MB/s terwijl dit echt hoger moet zitten .. Ligt dat aan de centrale ?? 

Tnx
daarnaast problemen met streamen met ps3 mediaserver wanneer upnp enabled is ....

kan iemand me helpen hoe ik dit allemaal kan verhelpen ??
Reputatie 4
Badge +3
@karish,

Jouw modem is op dit moment voorzien van de laatste firmware, zou je voor mij het modem willen herstellen naar fabrieksinstellingen? Ik lees graag wanneer dit gebeurd is.

Met een harde reset worden alle instellingen teruggezet dus het uPNP zal opnieuw aangezet moeten worden.

Henk
Yes het is weer zover ik mag weer me modem resetten :rolleyes:

Anyways ik heb het net gedaan ..

Probleem met speedtest (zoals eerder aangegeven op andere forum) heb ik nog steeds hierbij de foto ..

http://i50.tinypic.com/w991jl.jpg

Speed is nog steeds lager dan normaal en ping snelheid is nog steeds boven 35 ms :S 
Reputatie 4
Badge +3
@karish,

Snelheid staat op het startprofiel, deze zal uiteindelijk vanzelf klimmen, waarvoor moest het modem opnieuw gereset worden?

Zie hieronder de snelheid op dit moment:

[ATTACH=CONFIG]306[/attach]

Henk

Reageer