beantwoord

**Smurf** melding in Experiabox

  • 4 april 2015
  • 13 reacties
  • 851 keer bekeken

Badge
Ik bekijk vandaag mijn router nadat ik wat computer problemen had. Een blue screen waardoor ik niet meer kon opstarten.
En ik vind dit in de router. Wat betekend dit. Ik heb ook de IP bekeken en kan de bron niet vinden online

04/04/2015 01:06:20 **Smurf** 10.3.60.255, 443->> 77.172.57.221, 48937 (from ATM1 Inbound)
04/04/2015 01:06:14 **Smurf** 10.3.60.255, 443->> 77.172.57.221, 48937 (from ATM1 Inbound)
04/04/2015 01:06:09 **Smurf** 10.3.60.255, 443->> 77.172.57.221, 48937 (from ATM1 Inbound)
04/04/2015 01:06:07 **Smurf** 10.3.60.255, 443->> 77.172.57.221, 48937 (from ATM1 Inbound)
04/04/2015 01:06:06 **Smurf** 10.3.60.255, 443->> 77.172.57.221, 48937 (from ATM1 Inbound)
04/04/2015 01:06:04 **Smurf** 10.3.60.255, 443->> 77.172.57.221, 48937 (from ATM1 Inbound)
04/04/2015 01:06:02 **Smurf** 10.3.60.255, 443->> 77.172.57.221, 48937 (from ATM1 Inbound)
icon

Beste antwoord door Michael 10 april 2015, 15:02

@jelle.poort, @appievanr,

Een smurf-aanval is inderdaad een vorm van DoS. De 'aanvallende' partij probeert zoveel mogelijk pakketjes te sturen naar jouw modem waardoor de verbinding instabiel kan worden. Telfort kan hier niets aan doen als het geen Telfort-gebruikers zijn die deze aanvallen uitvoeren. Het is een aanval vanaf het grote boze internet. Zie de pagina van Wikipedia hierover.

Doorgaans verwatert zo'n aanval in de loop van de tijd.

Weten jullie zo afdoende?

@Enterprise,

Dank! 🆒

Michael
Bekijk reactie

13 reacties

Badge
Bij mij ook dezelfde melding in mijn router, en heb wel het (een) IP adres kunnen traceren.

https://www.findip-address.com/173.163.42.245

Bij mij stikt het ook van de smurfen in mijn router
04/09/2015 19:59:33 **Smurf** 127.0.0.1->> 17.253.12.243, Type:11, Code:0 (from LAN Inbound)
04/09/2015 19:59:28 **Smurf** 127.0.0.1->> 17.253.4.243, Type:11, Code:0 (from LAN Inbound)
04/09/2015 19:59:23 **Smurf** 127.0.0.1->> 17.253.48.243, Type:11, Code:0 (from LAN Inbound)
04/09/2015 19:59:18 **Smurf** 127.0.0.1->> 17.253.64.243, Type:11, Code:0 (from LAN Inbound)
04/09/2015 19:59:13 **Smurf** 127.0.0.1->> 17.151.16.22, Type:11, Code:0 (from LAN Inbound)
04/09/2015 19:59:08 **Smurf** 127.0.0.1->> 17.151.16.34, Type:11, Code:0 (from LAN Inbound)
04/09/2015 19:59:03 **Smurf** 127.0.0.1->> 17.253.2.243, Type:11, Code:0 (from LAN Inbound)
04/09/2015 19:58:58 **Smurf** 127.0.0.1->> 17.253.22.243, Type:11, Code:0 (from LAN Inbound)
04/09/2015 19:58:52 **Smurf** 127.0.0.1->> 17.253.34.253, Type:11, Code:0 (from LAN Inbound)
04/09/2015 19:58:47 **Smurf** 127.0.0.1->> 17.253.34.125, Type:11, Code:0 (from LAN Inbound)
04/09/2015 19:58:43 **Smurf** 127.0.0.1->> 17.253.8.243, Type:11, Code:0 (from LAN Inbound)
04/09/2015 19:58:38 **Smurf** 127.0.0.1->> 17.253.6.243, Type:11, Code:0 (from LAN Inbound)
04/09/2015 19:58:33 **Smurf** 127.0.0.1->> 17.253.80.243, Type:11, Code:0 (from LAN Inbound)
04/09/2015 19:58:28 **Smurf** 127.0.0.1->> 17.253.16.243, Type:11, Code:0 (from LAN Inbound) Enz, enz,......
Reputatie 8
Badge +10
Tik eens Smurf attack in op Google, er valt genoeg over te lezen.

De modem vangt dit overigens probleemloos op, ik neem dan ook aan dat je verbinding hier geen last van ondervindt.
Er zijn nou eenmaal lolbroeken die het nodig vinden om met zo'n tooltje hele reeksen IP-adressen te scannen in de hoop dat ze iemand dwars kunnen zitten.
Badge
@Enterprise: Het boeit me voor de rest ook niet zo! Lijkt me eerder een probleem voor Telfort met al die **Smurfen**------> inbound.

"Verbinding hier geen last van en vangt het modem dit probleemloos op?" Tsja! Weet niet! Ben nog zoekende.

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/verzameltopic-experiabox-arcadyan-vgv7519-modem-herstart-elke-12-24-uur-48345

Via Google Smurf attack opgezogdt. Het kan een Modem platleggen enz, enz, Veel informatie waar ik niets mee kan, en hopende dat met een tandenstoker De Experia Box v8 weer eens te resetten op advies van Telfort de goede beveiliging word ingeladen en de router het blijft doen. Zal wel niets met de Smurfen te maken hebben, maar zet mij wel aan het denken.

Misschien een verzameltopic voor de smurfen aanmaken, en kijken wie er een knallend modem heeft.:P
Reputatie 8
Badge +10
Lijkt me eerder een probleem voor Telfort met al die **Smurfen**------> inbound.


De modem is afdoende beveiligd, en Telfort kan moeilijk een muur om internet heenzetten... ;)


https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/verzameltopic-experiabox-arcadyan-vgv7519-modem-herstart-elke-12-24-uur-48345


Het opnieuw opstarten van de Experiabox heeft inderdaad inderdaad niets met die Smurfen te maken... 😉
Badge

Reputatie 8
Badge +10
Hij is leuk... 😉
Reputatie 8
Badge +2
@jelle.poort, @appievanr,

Een smurf-aanval is inderdaad een vorm van DoS. De 'aanvallende' partij probeert zoveel mogelijk pakketjes te sturen naar jouw modem waardoor de verbinding instabiel kan worden. Telfort kan hier niets aan doen als het geen Telfort-gebruikers zijn die deze aanvallen uitvoeren. Het is een aanval vanaf het grote boze internet. Zie de pagina van Wikipedia hierover.

Doorgaans verwatert zo'n aanval in de loop van de tijd.

Weten jullie zo afdoende?

@Enterprise,

Dank! 🆒

Michael
Badge
@jelle.poort, @appievanr,

Een smurf-aanval is inderdaad een vorm van DoS. De 'aanvallende' partij probeert zoveel mogelijk pakketjes te sturen naar jouw modem waardoor de verbinding instabiel kan worden. Telfort kan hier niets aan doen

Weten jullie zo afdoende?

Ja, dit wist ik al grote Smurf 😉. Maar bedankt voor de info. Gaat mij er gewoon om dat dit bij mij niet zorgt voor een instabiele verbinding. De overstap naar XS4ALL is zo gemaakt.
Reputatie 8
Badge +10
De overstap naar XS4AL is zo gemaakt.

Abonnees van XS-4ALL hebben hier ook wel eens last van hoor, zoiets is niet providergebonden... ;)
En ze zijn twee keer zo duur.
Badge
@Enterprise: Ben net even bij iemand geweest die XS4ALL heeft. Geen Smurf te bekennen. Die hebben **Gargamel** draaien binnen het netwerk denk ik.
Reputatie 8
Badge +2
@appievanr,

Het heeft niets te maken met een andere internetprovider, noch met het moment waarop je dit nakijkt. Deze acties zijn volledig willekeurig en kunnen zomaar opduiken zonder dat je je daarmee bezighoudt. Het is jouw goed recht om over te stappen naar een andere provider, maar dit geeft je geen zekerheid op verminderde 'Smurf attacks'.

Ikzelf heb ook een Telfort connectie en ook nog nooit last gehad van dergelijke aanvallen.

Michael
Reputatie 8
Badge +10
@Enterprise: Ben net even bij iemand geweest die XS4ALL heeft. Geen Smurf te bekennen.

Logisch, het gebeurt ook niet continue bij iedere abonnee van elke provider... lol
Het is puur willekeurig en meestal gericht op grote aantallen IP-adressen tegelijk.
Daar gebruiken ze software voor.
Badge

Ikzelf heb ook een Telfort connectie en ook nog nooit last gehad van dergelijke aanvallen.

Michael
Ja, buurjongen werkt bij Peugeot als verkoper, en rijdt een dan ook een Peugeot. Buurman 5 huizen verder op rijdt ook dezelfde Peugeot en heeft veel elektronische problemen. Maar buurjongen met dezelfde Peugeot herkend deze problemen niet.;)

Maar goed, heb nog steeds een knallende Experia Sucks V8. En hopelijk komt het niet door overbelasting van Smurfen op het netwerk. Nieuwe Firmware wat de problemen zou moeten oplossen helpt niet.

Reageer