beantwoord

SMTP servers telfort onbereikbaar vanaf Glasvezel

• 3 maart 2017
  • 1 reactie
  • 522 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
Sinds 2 dagen (1 maart 2017) kan ik geen email meer versturen via smtp.telfortglasvezel.nl. Telnetten naar poort 25 en 587 geven een timeout aan. Pingen gaat wel.
Dit ging om een bestaande configuratie wat al jaren zo gedraaid heeft.
Aan mijn account zou het ook niet kunnen liggen want via Webmail kan ik wel email versturen.

Gisteren met de helpdesk gebeld om te checken of er geen block op mijn ip staat, wat niet het geval was.
Daarna een andere router gepakt en geinstalleerd. Ik kreeg toen een nieuw IP adres. Wat wel te verwachten is.
Deze zat in een hele andere range: mijn oude begon met 77.x.x.x en de nieuwe 213.x.x.x .

Via het nieuwe IP adres had ik wel toegang tot de SMTP servers (smtp.telfort.nl en smtp.telfortglasvezel.nl). Ik kon telnetten op de verschillende poorten en mijn email kon verstuurd worden.

Dit ging voor een paar uurtjes goed. 3 of 4 uur later (in de nacht) is het probleem weer teruggekeerd en kan ik weer geen email versturen en telnetten.

In het forum lees ik nu net dat een aantal personen ook routeringsproblemen hebben en een persoon ook de smtpservers niet kan benaderen, en dat er werkzaamheden kunnen plaatsvinden.

Vraag: is dit een bekend probleem en kan dit opgelost worden? De enige SMPT servers die ik kan gebruiken zijn onbereikbaar.
icon

Beste antwoord door ALN 4 maart 2017, 11:08

Update: Na wat testen met de klantenservice van Telfort (!Top service van Olivier!), hebben we de router weer een ander adres laten ophalen. Tot nu toe kan ik de smtp-servers wel weer benaderen. Ter info: ik zit nog steeds in de 213.x.x.x range. Als er weer wat verandert dan meld ik het hier even.
Bekijk reactie

1 reactie

Update: Na wat testen met de klantenservice van Telfort (!Top service van Olivier!), hebben we de router weer een ander adres laten ophalen. Tot nu toe kan ik de smtp-servers wel weer benaderen. Ter info: ik zit nog steeds in de 213.x.x.x range. Als er weer wat verandert dan meld ik het hier even.

Reageer