beantwoord

Slechte internet en nu een defecte modem

• 31 maart 2018
  • 19 reacties
  • 392 keer bekeken

Wij hebben afgelopen jaar al veel problemen met ons internet. We hebben al 2 keer een nieuwe modem ontvangen maar er is weinig veranderd.

Het eerste probleem wat we hadden was dat het internet met wifi er bijna een hele dag eruitlag. We kregen toen een nieuwe modem maar dat herhaalde zich na een tijdje. Dus toen kregen we weer een nieuwe modem.

Daarvoor hadden we al dat wifi heel erg traag was. Hierom hadden wij een wifi versterker gekregen. Maar na een tijdje hielp die ook niet echt meer. Wifi was erg traag.

Nu zitten we met onze derde modem en de problemen treden weer op maar erger dan ooit. Wifi valt ongeveer elke 10 min 1 min uit. Het is erg traag en soms valt internet met wifi helemaal uit en gebeurt er niks. Dan moeten we modem opnieuw opstarten en dan doet de wifi het weer. Hartstikke onhandig.

Ik merkte dat internet via ethernet op mijn computer ook heel traag was. Toen ik mijn pc eerst aansloot op ethernet had ik 30mb/s download en upload. Laatst checkte ik dat weer en was dat 1,5mb/s download en 0,7mb/s upload. Dat klopte al helemaal niet. Ik besloot dus om wifi versterker en modem helemaal te resetten.

Ik heb reset procedure doorlopen maar nu staan alle lampjes op modem al meer dan 2 uur aan en doet het helemaal niets. Ik heb toen nog een keer reset geprobeerd en aan en uit gezet maar hij is nu weer een 1 uur niks aan het doen

Ik weet niet of een nieuwe modem gaat helpen want we hebben al 2x een nieuwe gehad. We hebben alles geprobeerd wat wordt aanbevolen en op de forums staan. Niks helpt.

Kan iemand ons helpen met de super trage internet en wifi die ook steeds wegvalt. En nu ook met de modem die al niks doet voor 3 uur.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 3 april 2018, 14:16

Hoi Janvampierssel, welkom terug. Ik zie dat er vandaag contact is geweest met een collega van mij. Naar aanleiding van je bevindingen heeft mijn collega besloten om je modem toch nog een keer te vervangen. Dit is besteld en komt zo snel mogelijk jouw kant op. Als alle lampjes als een soort kerstboom branden, dan is toch je modem veelal kapot. Soms kan je het apparaat nog een keertje van het stroom halen voor een uur en opnieuw opstarten. Gezien de historie met de voorgaande modems kan ik me de ergernis goed voorstellen. Wil je me op de hoogte houden van de ontwikkelingen?

@nelly jacoba en jimny, fijn dat jullie zo klaarstonden voor janvampierssel dit weekend! 😳
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Gaat het om glasvezel of adsl/vdsl verbinding en welk type modem heb je.
Hoelang is de dsl kabel vanaf aansluitpunt naar modem
Gaat het om glasvezel of adsl/vdsl verbinding en welk type modem heb je.
Hoelang is de dsl kabel vanaf aansluitpunt naar modem

Het is geen glasvezel, wij hebben een experia box V8 en de lengte van dsl kabel naar modem vanaf muur is 1,5 meter
Reputatie 8
Badge +17
Is je verbinding al eens doorgemeten door Telfort en is je dsl kabel een afgeschermde cat5
Is je verbinding al eens doorgemeten door Telfort en is je dsl kabel een afgeschermde cat5

Ik weet niet met wat je bedoelt met het doormeten van Telfort en ik weet ook niet hoe die cat5 werkt maar het is gewoon de standaard dsl kabel van Telfort. Alle instellingen en kabels zijn standaard.
Als er weinig gebeurt zijn we van plan om eventueel over te stappen naar een andere provider
Zaterdagavond is webcare hier afwezig, die zijn er alleen op werkdagen.
Staat je klantnummer in je forumprofiel, dan weten ze om welke aansluiting het gaat.

Welk isra punt heb je? Is je modem op het goede punt aangesloten?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hoofdaansluiting-vinden.htm

Heb je het kabeltje isra modem al een vervangen? Niets steeds hetzelfde kabeltje gebruikt?

Het feit je problemen, ook na een nieuw modem, steeds terug blijven komen wekt de indruk dat er mogelijk bij je thuis iets hapert.

Wat heb je op modem aangesloten? Via wifi en bedraad.
Reputatie 8
Badge +17
Als er weinig gebeurt zijn we van plan om eventueel over te stappen naar een andere provider

25 dagen geleden ben je anders ook keurig geholpen met een nieuw modem na het weekend helpt Webcare Telfort je vast verder.
Ik lees in het andere topic dat je het modem 's nachts uitzet doe je dat nog steeds
Wij hebben 1 Isra aansluiting in huis en daar is de modem ook op aangesloten. We hebben het kabeltje nooit vervangen maar de kabel gebruikt die we hebben gekregen van Telfort.

We hebben op het internet en wifi het volgende aangesloten:
Televisie
iPhone
2 iPads
Huawei
Samsung
iMac
Pc
Windows laptop

Ik heb ooit een server gemaakt op onze netwerk maar die is verdwenen met een eerdere reset.

's nachts zetten we nog steeds modem uit. Hoewel ik dat zelf liever niet wil maar het moet van mijn vader. Hij vind het fijn als er in de nacht niks gebeurt.

Er is btw wel een raar iets. Ik weet niet of dit helpt maar we hebben ooit onze netwerk naam veranderd naar Ierssel. Toen kregen we dus versterker. Die is dus ook op Ierssel gaan versterken. Toen hebben we modem gereset en dan zou dus netwerk naam verdwijnen en veranderd worden naar originele VGV.... Dat gebeurde ook maar Ierssel bleef bestaan. Je kon er ook nog mee verbinden. Ik denk dat dat komt door de versterker die we toen niet hebben gereset. Met de reset die we gister hebben gedaan wouden we ook de versterker resetten om die Ierssel weg te halen. Maar toen ging het dus mis met de modem

Sorry voor die reactie van mij over het overstappen naar een andere provider. Het kwam misschien erg negatief over maar dat was niet mijn bedoeling. Het is gewoon dat we ten einde raad zijn.
Helder, is wel fijn als het internet het gewoon doet!
Welk israpunt hebben jullie?

De updates worden 's nachts naar het modem gepushed, vandaar de vraag of het modem 's nachts aanstaat.
Dmv de eco instellingen kan de wifi 's nachts uitgezet worden.

En zet eens een nieuw kort kabeltje tusen isra en modem.

Als je het modem goed reset moet het zelf ingestelde wifi (ssid en ww) gereset zijn.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Onze isra punt is in de woonkamer. Verder geen Isra punten in het huis.

Mijn vader zegt over de updates dat ze dan overdag updaten maar ik las laatst op het forum over een update van uitzending gemist naar terugkijken. Die is volgens mij niet doorgekomen. Maar ik zelf kijk nooit tv dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Toen we modem hadden gereset was er ook de VGV... netwerk verschenen die op de achterkant van het modem staat. Daar konden we mee verbinden maar ik denk dat Ierssel werd uitgezonden door onze versterker. Die hadden we namelijk niet gereset.

Waar kun je zo een Isra kabel kopen? Kan dat gewoon bij een elektronica winkel?
Zaten er bij de nieuwe modems geen nieuwe kabeltjes?

https://m.webshop.telfort.nl/nl/227275/internet-kabel-rj11-1-20-meter/?pageCount=2&pos=237
Het rj11 kabeltje. Kan je ook elders kopen.

Kontakten in telefoonstekkerdoos goed schoon?
Stekker heel, en goed kontakt?
Reputatie 8
Badge +11
.....denk dat Ierssel werd uitgezonden door onze versterker. Die hadden we namelijk niet gereset......
Dat denk je goed. Je apparaten zien nu twee verschillende netwerken (SSID's). Kan helemaal geen kwaad. De versterker fungeert nu als accespoint.
Bij mij zit het al jaren zo (ook veroorzaakt door een modem-reset) en ik vind het persoonlijk erg prettig. Ik weet nu of ik met het modem of met de versterker verbonden ben. Kwestie van zorgen dat je op allebei een keer inlogt met je apparaat. Deze onthoudt dan gewoon beide netwerken en pakt de beste verbinding.
.....Mijn vader zegt over de updates dat ze dan overdag updaten maar....
De updates die je vader overdag ziet zijn bijvoorbeeld updates van apps/programma's op de ingelogde apparaten. Een update van het modem zelf kun je niet op deze manier zien en gebeurt niet overdag.
Modem 's nachts uitzetten is een slecht plan. Zoals elders aangegeven kun je evt met behulp van de ECO-modus wel de wifi op bepaalde tijden uitzetten. Als de versterker draadloos is aangesloten zal ook dat signaal wegvallen. Als hij bekabeld is aangesloten zal hij bij mijn weten gewoon blijven werken. Ik heb dat nooit getest.
Zaten er bij de nieuwe modems geen nieuwe kabeltjes?

https://m.webshop.telfort.nl/nl/227275/internet-kabel-rj11-1-20-meter/?pageCount=2&pos=237
Het rj11 kabeltje. Kan je ook elders kopen.

Kontakten in telefoonstekkerdoos goed schoon?
Stekker heel, en goed kontakt?

Nee we hebben nooit een nieuwe rj11 kabel gekregen bij de modems. Het kabeltje gaan we zo bestellen. Ik heb ook stekker gecontroleerd en de stekkerdoos. Dat ziet er allemaal normaal uit.
Laat je weten of het helpt?
Kabeltje wel al even los gehad en opnieuw ingeklikt?
Niemand in je omgeving die zo'n kabeltje heeft liggen?
Familie, buren, kennis, collega?
Laat je weten of het helpt?
Kabeltje wel al even los gehad en opnieuw ingeklikt?
Niemand in je omgeving die zo'n kabeltje heeft liggen?
Familie, buren, kennis, collega?

Kabeltje heb ik al losgeklikt en opnieuw erin gedaan. Ik heb toen weer modem aan gezet maar alle lampjes gingen gewoon weer aan en hij deed niks.

Ik wacht wel op het kabeltje. Ik laat direct weten als het heeft geholpen of niet
Ok ik heb nieuws maar waarschijnlijk niet wat jullie verwachten.

Ik heb overleg gehad met mijn vader (in the end bepaalt hij alles) en hij is het er niet mee eens dat wij zelf het probleem moeten oplossen door iets te kopen. Het is een probleem van Telfort en die moeten zij ook zelf oplossen.

Dus we gaan geen kabeltje kopen. Waarschijnlijk gewoon wachten tot dinsdag wanneer Telfort weer de forums opgaan. En kijken of zij dit voor ons kunnen oplossen.
Oke. Je vader is de baas. En ergens een kabeltje lenen?
Webcare zal dinsdag of woensdag wel inspringen. Ze pakken de topics op in volgorde van plaatsing.
Ik heb aan een paar bekenden hier in de buurt gevraagd of ze zo een extra kabeltje te leen hebben. Niemand had er echt 1 extra. En het is te onhandig om hun eigen kabel in gebruik te lenen want dan hebben ze zelf een tijdje geen internet.

Ik wacht gewoon tot dinsdag of woensdag en ik zie wel wat er gebeurd.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Janvampierssel, welkom terug. Ik zie dat er vandaag contact is geweest met een collega van mij. Naar aanleiding van je bevindingen heeft mijn collega besloten om je modem toch nog een keer te vervangen. Dit is besteld en komt zo snel mogelijk jouw kant op. Als alle lampjes als een soort kerstboom branden, dan is toch je modem veelal kapot. Soms kan je het apparaat nog een keertje van het stroom halen voor een uur en opnieuw opstarten. Gezien de historie met de voorgaande modems kan ik me de ergernis goed voorstellen. Wil je me op de hoogte houden van de ontwikkelingen?

@nelly jacoba en jimny, fijn dat jullie zo klaarstonden voor janvampierssel dit weekend! 😳

Reageer