beantwoord

Slechte (geen) service Telfort en Guidion

• 7 mei 2019
  • 16 reacties
  • 522 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een week (ben de achtste dag ingegaan) zijn wij verstoken van Internet, TV en vaste telefoon. Het was al direct duidelijk dat het glasvezelmodem moet worden vervangen.

Nu, op dit moment, 8 DAGEN LATER, is dat nog steeds niet gebeurd. Ook escalatie gisteren (>24 uur) heeft nog niets opgeleverd. Telfort verwijst naar Guidion, maar die cowboys laten niets van zich horen en komen afspraken niet na.

Telfort: wordt het tijd dat u uw verantwoordelijkheid neemt en deze club eruit schopt en overstapt naar een andere serviceverlener?
icon

Beste antwoord door Volvotraveler 15 mei 2019, 16:13

Vanmiddag om 14:20 uur stond eindelijk de beloofde Guidion monteur voor de deur. welgeteld 16 (!) dagen sinds aanvang storing.
Na vijf minuten had hij het modem vervangen, maar het WAN deed nog steeds niets. Hij naar de centrale hier in de buurt. Na een half uur belde hij om een en ander te "testen". Niets. Toen heeft hij naar een ander punt gebeld vanwaar ze de hele zaak hebben doorgemeten en geïnitialiseerd (in mijn woorden).
En nu hebben we weer Internet en vaste telefoon. Tv heb ik nog niet kunnen controleren.

Wat een ervaring. Hoop ik nooit meer mee te maken.
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 1
En neen, een andere stroomadapter lost hef niet op.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Volvotraveler, wat een verhaal zeg. Je hebt dus nog steeds niets van Guidion gehoord. Dat is niet netjes. Dit had niet zo mogen lopen. Excuses hiervoor. Ik heb dan ook meteen melding gedaan bij Guidion dat ze nu echt contact met je moeten gaan zoeken voor een afspraak. Ik hoop dat ze snel contact zoeken. Ik hoor dan ook graag als er contact is geweest en dat er snel een afspraak gemaakt kan worden. Dit mag niet te lang meer duren.
Reputatie 1
Hallo Bert, Hartelijk dank voor je interventie. Ik heb gistermiddag weer met Guidion gebeld. Weer veel sorry's en toezegging dat een speciale afdeling daar een afspraak over gaat maken, op z'n vroegst Maandag 13 mei. Toen ik daar heel boos over werd zou hij een andere weg gaan bewandelen.
nu, weer een dag verder, nog steeds niets gehoord.
nu al 9e dag I gegaan......
Reputatie 1
Ik vraag me af of ze bij Guidion het verschil kennen tussen storing verhelpen =spoed= en gepland onderhoud.....
Reputatie 1
Dag 9 is voorbijgegaan zonder enig teken van leven bij zowel de uitgezette Telfort escalatie (2 dagen geleden!) en al helemaal niets van Guidion.
Bij wie kan ik nog aankloppen om dit eens en voor altijd te regelen?
Reputatie 8
Badge +11
Ik vind het echt heel erg jammer hoe het loopt. Ik kan mij ook goed voorstellen dat je boos bent. Er had allang een monteur ingepland kunnen worden. Nu is er inderdaad weer een dag voorbij zonder actie. Ik zie dat je vanochtend weer contact is geweest en dan mijn collega weer een escalatie heeft aangemaakt.

Ik heb Guidion zelf ook nog even gebeld. Hij geeft aan dat hij de verantwoordelijke collega's even aanspreekt met de vraag om je zo spoedig mogelijk te bellen. Ik hoor dan ook graag als je iets gehoord hebt.
Reputatie 1
Inmiddels is dag 11 zonder dienstverlening begonnen. Ik heb hef helemaal gehad met Telfort en Guidion. Mooi verhalen, maar problemen oplossen is een vreemd fenomeen bij deze toko's. Toezeggingen, en toezeggingen, tot twee escalatie aan toe waar Guidion helemaal niet op reageert, ook niet naar Telfort toe. En Telfort? Die kijkt er naar en doet ook niets.

Ik ben nu in de fase van overleg met een andere provider want ik heb het helemaal gehad.
Reputatie 1
Ik ga het tweede weekend in zonder Internet, zonder TV en zonder vaste telefoon.

Heb nooit eerder Kunnen bevroeden dat bedrijven op zo'n flagrante wijze hun klanten in de kou kunnen laten staan.

Zoals ik eerder heb gezegd, ik heb het helemaal gehad met Telfort die zijn klanten laat weglopen door zo'n cowboy club als Guidion.

Vandaag afspraken gemaakt met een nieuwe provider die niet met Guidion werkt. Helaas zit ik nog wel een maand vast aan Telfort.

Nu verder met afwachten totdat iemand komt bevestigen dat ze dat #&€ modem komen vervangen.
Reputatie 8
Vandaag afspraken gemaakt met een nieuwe provider die niet met Guidion werkt.
Helaas zit ik nog wel een maand vast aan Telfort.

Officieel kun je na 14 dagen wel van een andere provider gebruik maken.
(Met in achtneming van 14 dagen bedenktijd die eraan voorafgaat).
Alleen een opzegging van een eerder abonnement kost je altijd een maand.
Qua kosten zou je "op zijn scherpst" dus iets van twee weken dubbel kunnen betalen.

Het is aan jezelf welke keuze je daarin maakt.
Reputatie 8
Badge +11
Ik vind het zeer spijtig om te lezen dat het zo allemaal loopt. Ik heb in ieder geval wel een terugkoppeling gekregen van Guidion dat er voor 15 mei een monteur staat ingepland. Dat was in eerste instantie toch al zo? Je bent verder helemaal niet gebeld door ze?
Reputatie 1
Ik heb nog steeds helemaal niets van ze gehoord.
Slechts eenmaal contact gehad, dat ze 4 mei zouden komen. Ze kwamen niet en vervolgens is het radiostilte. Dus, of ze woensdag gaan komen? Ik weet het niet.
Reputatie 8
Badge +11
Je had dus geen idee dat ze morgen zouden komen? Want als ze een afspraak maken is het wel zo netjes dat ze dat ook mededelen. Excuses dat het niet is gebeurt. Er staat nu in ieder geval een afspraak morgen tussen 12.00-16.00 uur gepland.
Reputatie 1
Fijn om te weten. Dankjewel voor je bericht.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan. Ik ben benieuwd hoe het bezoek verloopt. Ik heb je feedback ook aan Guidion doorgegeven.
Reputatie 1
Vanmiddag om 14:20 uur stond eindelijk de beloofde Guidion monteur voor de deur. welgeteld 16 (!) dagen sinds aanvang storing.
Na vijf minuten had hij het modem vervangen, maar het WAN deed nog steeds niets. Hij naar de centrale hier in de buurt. Na een half uur belde hij om een en ander te "testen". Niets. Toen heeft hij naar een ander punt gebeld vanwaar ze de hele zaak hebben doorgemeten en geïnitialiseerd (in mijn woorden).
En nu hebben we weer Internet en vaste telefoon. Tv heb ik nog niet kunnen controleren.

Wat een ervaring. Hoop ik nooit meer mee te maken.
Reputatie 8
Badge +11
Nee ik snap heel goed dat je het niet weer wilt meemaken. 16 dagen is niet niks. Wel goed dat de monteur het heeft op kunnen lossen. Hij heeft het modem vervangen en in de centrale de aansluitingen doorgemeten en aangepast. Heel fijn. Heb je inmiddels de tv al controleren? Als ga ik er zeker vanuit dat deze werkt.

Mocht er nog weer iets zijn, dan hoor ik dat graag.

Reageer